اگر شریک زندگی تان افسردگی دارد 10 نکته را به خاطر بسپارید + فیلم

خط سلامت :زوج های ایده آل واقعا وجود ندارند. بنابراین، انتظار نداشته باشید که شریک زندگیتان هر روز کامل و شاد باشد مبارزه با بیماری روانی می تواند ترسناک باشد و در عین حال خسته کننده اگر شریک زندگی تان افسردگی دارد 10 نکته را به یاد داشته باشید.

اگر شریک زندگی تان افسردگی دارد 10 نکته را به خاطر بسپارید + فیلم

افسردگی حالتی خلقی شامل بی‌حوصلگی و گریز از فعالیت یا بی‌علاقگی و بی‌میلی است و می‌تواند بر افکار، رفتار، احساسات و خوشی و تندرستی یک فرد تأثیر بگذارد.

به گزارش خط سلامت همچنین گفت وگوهای ذهنی به وجود می‌آورد.

افسردگی همیشه محرکی ندارد

آیا تا به حال بدون دلیل احساس غمگینی کرده اید؟

احساس افسردگی همین است. افسردگی باعث می شود ساعت ها در مه گرفتار شوید گاهی حتی روزها اگر از شریک زندگی خود بپرسید "مشکل چیست؟" آنها ممکن است همیشه ندانند، اما در آغوش گرفتن به آن ها کمک خواهد کرد

 برای مواجهه با نوسانات خلقی هنگام ورود به پاییز آماده باشید

روزها کوتاهتر هستند و شب ها زمان بیشتری برای خوابیدن وجود دارد، اما علاوه بر آن، با تاریک شدن سریع هوا، جو تاریک می شود برای فراز و نشیب های عاطفی آماده باشید و اگر شریک زندگی تان مانند شما اشتیاق ندارد، درک کنید.

هرگز انتظار نداشته باشید شریک زندگی تان انرژی زیادی داشته باشد

افسردگی واقعاً افراد مبتلا را خسته می کند. خسته و بی انرژی یکی از علائم شایع اختلالات خلقی است. اگر شریک زندگی شما می خواهد فقط در خانه بماند مجبورش نکنید بیرون برود. ذهن خود را باز کنید و با او مهربان باشید. در آغوش گرفتن او در حین تماشای فیلم با هم می تواند فعالیتی باشد که از آن لذت می برند.

 از طنز استفاده کنید

چه کسی خندیدن را دوست ندارد؟ سعی کنید نمایش های کمدی را با هم تماشا کنید یا فیلم های کمدی رمانتیک قدیمی را تماشا کنید.

واکنش های بد همسرتان را به دل نگیرید

اگر صبر شما به پایان برسد ممکن است جو متشنج شود وقتی سعی می کنید افسردگی همسرتان را درک کنید. اما به یاد داشته باش، شریک زندگی شما نمی خواهد که عصبانی باشد.گاهی اوقات، صبور بودن سخت به نظر می رسد.

 در انجام کارهای روزانه به همسرتان کمک کنید

افسردگی می تواند در فعالیت هایی مانند بلند شدن از رختخواب و دوش گرفتن اختلال ایجاد کند سخت ترین کارها! در ارائه کمک دریغ نکنید برای مثال ، شستن لباس های کثیف که روی هم انباشته شده اند.

 به مرزهای شریک زندگی خود احترام بگذارید

شاید بخواهی همیشه در کنارشان باشی، اما گاهی اوقات شریک زندگی شما نیز به زمان تنهایی نیاز دارد.این بدان معنا نیست که او شما را کمتر دوست دارد و بالعکس.

اگر از دوستانتان نظر بخواهید اشکالی ندارد

گاهی اوقات، دیدگاه شخص سوم می تواند به حل یک مشکل کمک کند. اگر در مورد وضعیت شریک زندگی خود مضطرب هستید، دوستتان می تواند به شما توصیه های خوبی برای کمک به شما بدهد .به خصوص اگر آنها نیز چیزی مشابه را تجربه کرده باشند.

این وضعیت برای همیشه ادامه نخواهد داشت

افسردگی تاریخ انقضا ندارد، اما می توان با کمک و درمان مناسب بر آن غلبه کرد.

او بیشتر از همیشه به شما نیاز دارد

شریک زندگی شما نیازی به یک قهرمان ندارد، حتی اگر قهرمانان در یک دنیای ایده آل خوب به نظر می رسند. وقتی در کنارشان می مانید واقعا از آن قدردانی می کنید چه در زمان های بد و چه در روزهای خوب.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان