موانع مردان در گرفتن حمایت روان + خطر بیماری های روانی در مردان بیشتر است

خط سلامت: مردان بیشتر از زنان ممکن است برای تعریف و بیان چالش های سلامت روان خود دچار مشکل شوند.

موانع مردان در گرفتن حمایت روان + خطر بیماری های روانی در مردان بیشتر است

بر اساس مرکز ملی آمار بهداشت مردان تقریبا چهار برابر بیشتر از زنان در معرض خودکشی هستند. این در همه نژادها صادق است و مردان میانسال سفیدپوست پیشتاز هستند.

به گزارش خط سلامت این آمارهای هشدار دهنده به بحران سلامت روان بزرگتر برای مردانی که با افسردگی، اختلالات اضطرابی، اختلال استرس پس از سانحه و افکار خودکشی دست و پنجه نرم می کنند، اشاره دارد.

مردان در بحران سلامت روان

طبق گزارش انجمن روانشناسی آمریکا، موسسه ملی سلامت روان تخمین می زند 6 میلیون مرد در ایالات متحده با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند اما رقم واقعی ممکن است بسیار بیشتر از این باشد.

تعیین تصویر واقعی از سلامت روان در آمریکا دشوار است زیرا مردان به طور قابل توجهی کمتر از زنان درخواست کمک یا درمان هستند.

علاوه بر این علاوه بر کمبود مشاوران سلامت روان، افسردگی در مردان اغلب می‌تواند توسط متخصصان پزشکی نادیده گرفته شود یا به اشتباه تشخیص داده شود، زیرا علائم می‌تواند با زنان متفاوت باشد، به ویژه تمایلات خشمگین‌تر و پرخاشگرانه‌تر.

آنچه که مردان را از جستجوی حمایت از سلامت روان باز می دارد، ریشه های عمیقی هم در نقش های جنسیتی سنتی و هم در نگرش های اجتماعی در مورد مردانگی دارد.

موانع مردان در گرفتن حمایت روان 

مردان به احتمال زیاد قبل از کمک گرفتن خود درمانی می کنند.

مفاهیم سنتی مردانگی از حمایت از سلامت روان جلوگیری می کند.

علائم افسردگی ممکن است در مردان متفاوت باشد.

سوگیری های پزشکی ممکن است از تشخیص مسائل مربوط به سلامت روان در مردان جلوگیری کند.

اثرات ظاهری بیماری روانی اغلب می تواند به عنوان نشانه ای از ضعف یا شکست شخصی نادیده گرفته شود. برای مردان، فرار از این نوع کلیشه‌های اجتماعی می‌تواند سخت باشد.

 

برخی راهبردها وجود دارند که می‌توانند از دریافت خدمات روان‌درمانی توسط مردان حمایت کنند. تعامل و باور جامعه باید به سمتی برود که برای مردان فضایی را فراهم کند که شامل گوش دادن، درک و اختصاص فضایی به مردان برای آسیب‌پذیر بودن، آشفتگی و یادگیری برای کمک به رشد، مقابله و تبدیل به مردان سالم‌تر از لحاظ روان‌شناختی شوند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان