نا امیدی را با این 3 راه ضربه فنی کنید

خط سلامت: ناامیدی احساسی منفی است که منجر به کاهش انرژی و ناتوانی در انجام کارهای روزمره می شود. محققان دریافتند با انجام چند کار ساده، احساس ناامیدی کاهش می یابد.

نا امیدی را با این 3 راه ضربه فنی کنید

ناامیدی احتمال بروز افسردگی را افزایش می دهد.

به گزارش خط سلامت افرادی که با احساس ناامیدی دست و پنجه نرم می کنند، نمی توانند از زندگی لذت ببرند و روابط آن ها دستخوش تغییرات منفی می شود.

ناامیدی و افسردگی

ناامیدی، هسته مرکزی بیماری افسردگی است. 

بسیاری از افراد گزارش می دهند، مدت ها پیش از آنکه مبتلا به افسردگی تشخیص داده شوند از افکار منفی و احساسات آزاردهنده مانند ناامیدی رنج می برند.

ناامیدی و تاثیر آن بر زندگی

ناامیدی باعث می شود انجام کارهای ساده مانند: بیدار شدن از خواب، دوش گرفتن یا بیرون رفتن از خانه، به پروژه هایی سخت و طاقت فرسا تبدیل شوند.

زندگی کردن با احساس ناامیدی به این معناست که فرد هر روز صبح با احساس سنگینی و خستگی(بدون توجه به اینکه چند ساعت خوابیده است) از خواب بیدار شود.

مقابله با ناامیدی

ناامیدی معمولا در نتیجه بروز یک اتفاق ناخوشایند مانند: ورشکستگی مالی، از دست دادن رابطه احساسی و ... ایجاد می شود.

در حقیقت افرادی که بجای حل مساله و تلاش برای عبور از سختی ها در افکار و احساسات منفی غرق می شوند، به تدریج احساس پوچی و ناامیدی را تجربه می کنند.

پژوهش ها نشان داده است انجام برخی کارها منجر به کاهش احساس ناامیدی می شود. توجه داشته باشد این استراتژی ها بسیار ساده هستند و به گونه ای طراحی شده اند که افراد ناامید بتوانند به مرور زمان از آن بهره ببرند. در ادامه این استراتژی ها را توضیح می دهیم:

پیاده روی

پشنهاد می شود فردی که با احساس ناامیدی دست و پنجه نرم می کند، یک بار در روز، تمام تلاش خود را بکند تا برای پیاده روی در هوای تازه از خانه خارج شود.

پیاده روی سریع متابولیسم را بالا می برد و ترشح اندورفین را افزایش می دهد. همچنین پیاده روی منجر به کاهش استرس و ترشح ویتامینD می شود که روحیه را تقویت می کند.

بیان احساس غم 

پیدا کردن کلماتی برای بیان احساس غم و ناامیدی باعث احساس آسایش و آرامش می شود. شکسپیر در تراژدی مکبث می نویسد: غم را بیان کن. اندوهی که بیان نشود، قلب را خواهد شکست.

پذیرش احساس ناامیدی

پذیرش ناامیدی به معنای تسلیم شدن در برابر آن نیست.

پذیرش صرفا زمانی منجر به بهبود اوضاع می شود که فرد در نتیجه تصدیق کردن احساس خود، به دنبال راهی برای بهبود شرایط باشد.

پذیرش در حقیقت عکس عمل انکار است و نقطه عطفی برای بروز تغییرات مثبت است.

اجتناب از مثبت گرایی افراطی

تظاهر به اینکه همه چیز روبه راه است، باعث می شود فرد هیچ وقت با مسائل خود مواجه نشود.

مشکلات زندگی احتمالا با یک نگرش مثبت به طور موقت تسکین می یابند، اما این مثبت گرایی راه حلی برای مشکلات عمیق نیست. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان