این هنر رابطه را زنده می کند / پنج عنصر کلیدی یک عذرخواهی موثر

خط سلامت : عذرخواهی این پتانسیل را دارد که روابط را بهبود بخشد، احساسات آسیب دیده را تسکین دهد و حتی شروع به پرداختن به اشتباهات تاریخی کند. اما ارائه آنها همیشه آسان نیست.

این هنر رابطه را زنده می کند / پنج عنصر کلیدی یک عذرخواهی موثر

کارینا شومان، دکترای دانشگاه پیتسبورگ، در مورد اینکه چرا عذرخواهی مهم است، چه چیزی باعث یک عذرخواهی خوب و موثر و چه چیزی باعث یک عذرخواهی بد می‌شود، آیا واقعاً زنان بیشتر از مردان عذرخواهی می‌کنند، وقتی کسی می‌خواهد از او عذرخواهی کند چه باید کرد بحث می‌کند.

به گزارش خط سلامت عذرخواهی یکی از قوی‌ترین ابزارهایی است که افراد می‌توانند در زندگی‌شان برای هموار کردن روابطشان استفاده کنند، خواه برای یک توهین کوچک، یا شوخی که ناخواسته مضر بوده باشد، یا برای یک چیز واقعاً بزرگ و شدید. می تواند یک رابطه را از بین ببرد معذرت خواهی از نظر ترمیم رابطه، کمک به مردم در مسیر درست کردن، و واقعاً شروع یک روند طولانی تر آشتی برای برخی از آن تخلفات شدیدتر، واقعاً قدرتمند است.

بنابراین در تحقیقاتی که انجام می‌دهیم، نشان می‌دهیم که عذرخواهی‌ها به‌طور باورنکردنی مؤثر هستند، به‌ویژه تا حدی که صادقانه باشند و توسط قربانی یا شخص دریافت‌کننده صادقانه تلقی شوند. و اینکه آنها کارهای زیادی برای ترویج بخشش، ایجاد شفا در رابطه و کاهش خشم و انگیزه انتقام در قربانی انجام می دهند.

 یادگیری عذرخواهی از ویژگی های یک فرد باهوش عاطفی بالا است .بسیار مهم است که بتوانید تشخیص دهید چه زمانی اشتباه کرده اید.تا کارهای دشوار احساسی و بین فردی لازم را برای ترمیم یک رابطه آسیب دیده انجام دهید.

چند نکته برای یادگیری عذرخواهی :

-گام اول

انگیزه محافظت از خود درونی است.اما اولین نکته این است که وقتی اشتباهی را مرتکب شدید برای مقابله با این تمایل متمرکز بر خود وارد عمل شوید. در عوض، تا آنجا که ممکن است روی دلیلی که در وهله اول این کار سخت عذرخواهی را انجام می دهید متمرکز بمانید: احتمالاً به این دلیل که به طرف مقابل و رابطه اهمیت می دهید. توجه کنید تا دیدگاه طرف مقابل را درک کنید و با انجام این کار، ممکن است دریافت این عذرخواهی از صمیم قلب آسان تر باشد.

-یک عبارت واضح «متاسفم»

به آن شخص بگویید که متاسف اید. دراظهار پشیمانی و لحن خود صادق باشید. نقش خود را در ایجاد آسیب تصدیق کنید و از«آنچه اتفاق افتاده» ابراز پشیمانی کنید. در عوض، مستقیماً بگویید از کاری که انجام داده اید متاسف هستید.

-نیت تان را توضیح

طبیعی است که بخواهید هنگام عذرخواهی خود را توجیه کنید .به شرطی که روی آن تمرکز نکنید یا از آن به عنوان بهانه استفاده نکنید.

-نشان دهید که متوجه تأثیر اعمال خود هستید

دیدگاه طرف مقابل را در نظر بگیرید و متوجه باشید که اگر جای او بودبد حتما درد سنگینی را متحمل می شدید.

-درخواست بخشش کنید

هدف هر عذرخواهی ، در واقع، ترمیم رابطه و حرکت به جلو است. این ممکن است بلافاصله اتفاق نیفتد، به خصوص اگر واقعاً به طرف مقابل آسیب رسانده باشید،اما در حالت ایده آل باید درخواست بخشش کنید و قصد خود را برای تغییر ابراز کنید.

عذرخواهی سخت است، اما با نگرش و لحن مناسب، راهی برای پیشبرد رابطه و رشد فردی پیدا خواهید کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان