این غذاها خواب عمیق را مختل می کنند

خط سلامت: خواب اهمیت زیادی بر سلامتی دارد.خواب یکی از مهم ترین عناصر سلامتی در افراد است که باید به آن توجه شود.

این غذاها خواب عمیق را مختل می کنند

خواب تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد.غذاهای ناسالم بر کیفیت خواب تاثیر می گذارند.

خواب و غذای ناسالم

به گزارش خط سلامت در یک مطالعه جدید، محققان دانشگاه اوپسالا سوئد بررسی کردند که چگونه غذای ناسالم بر خواب تأثیر می گذارد. شرکت کنندگان رژیم غذایی ناسالم تر و همچنین سالم تری را به ترتیب تصادفی مصرف کردند. پس از رژیم غذایی ناسالم، کیفیت خواب عمیق شرکت کنندگان در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی سالم تری را دنبال کرده بودند، بدتر شده بود.

چندین مطالعه اپیدمیولوژیک نشان داده اند مواد غذایی با تغییرات در خواب مرتبط است. با این حال، مطالعات کمی بررسی کرده اند چگونه رژیم غذایی مستقیماً بر خواب تأثیر می گذارد. یکی از راه‌های انجام این کار این است که یک شرکت‌کننده رژیم‌های مختلف را به ترتیب تصادفی مصرف کند.

خواب، رژیم غذایی و بیماری ها

رژیم غذایی نامناسب و خواب کم، خطر ابتلا به چند بیماری عمومی را افزایش می دهد. خواب اثر متقابل حالات فیزیولوژیکی مختلف است.خواب بسیار پویا است. خواب شامل مراحل مختلف با عملکردهای مختلف است مانند خواب عمیق که ترشح هورمونی را تنظیم می کند.

علاوه بر این هر مرحله خواب با انواع مختلفی از فعالیت الکتریکی در مغز مشخص می شود و این جنبه ها را تنظیم می کند. از جمله اینکه خواب چگونه ترمیم کننده و در مناطق مختلف مغز متفاوت است. اما عمق یا یکپارچگی مراحل خواب می تواند تحت تأثیر عواملی مانند بی خوابی و افزایش سن باشد.

در این مطالعه نشان داده شد خواب عمیق در مقایسه با مصرف غذاهای سالم تر، فعالیت موج آهسته کمتری را در زمانی که شرکت کنندگان غذای ناسالم خورده بودند از خود نشان داد. اساساً، رژیم غذایی ناسالم منجر به خواب کم عمق می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان