سرچشمه عشق و حسادت از یک جا است

خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون اکسی توسین مرتبط است.

سرچشمه عشق و حسادت از یک جا است

عشق به صورت علمی اثبات شده است و بین عشق و عملکردهای مغز ی رابطه وجود دارد. عشق و حسادت دو احساس کاملا متفاوتند اما نقاط اشتراکی در مغز با هم دارند.

به گزارش خط سلامت هورمون اکسی توسین در احساس عشق و حسادت نقش دارد.

عشق و حسادت

عشق و حسادت با توجه به مطالعات جدید از یک هورمون نشات می گیرند. یک مطالعه جدید نشان داد هورمون اکسی توسین، «هورمون عشق» که بر رفتارهایی مانند اعتماد، همدلی و سخاوت تأثیر می‌گذارد، بر رفتارهای متضاد مانند حسادت و غرور نیز تأثیر می‌گذارد. این هورمون یک محرک کلی برای احساسات اجتماعی است: وقتی ارتباط فرد مثبت است، اکسی توسین رفتارهای طرفدار اجتماعی را تقویت می‌کند؛ وقتی ارتباط منفی باشد، هورمون احساسات منفی را افزایش می‌دهد.

تاثیر اکسی توسین بر عشق و حسادت

مطالعات قبلی نشان داده است هورمون اکسی توسین تأثیر مثبتی بر احساسات مثبت دارد. این هورمون به طور طبیعی در هنگام زایمان و هنگام برقراری روابط جنسی در بدن ترشح می شود. شرکت کنندگان در آزمایشی که شکل مصنوعی این هورمون را استنشاق کردند، سطوح بالاتری از احساسات نوع دوستانه را نشان دادند و فرض بر این است که این هورمون نقش مهمی در شکل گیری روابط بین افراد ایفا می کند.

با این حال، در مطالعات قبلی که توسط سایر محققان روی جوندگان انجام شد، مشخص شد که این هورمون با سطوح بالاتر پرخاشگری نیز مرتبط است.

یافته‌ها نشان می‌دهد شرکت‌کنندگانی که «هورمون عشق» را استنشاق کرده‌اند، زمانی که حریف پول بیشتری به دست می‌آورد، حسادت بالاتری نشان می‌دهند. نتیجه جالب دیگر این بود که به محض پایان بازی، هیچ اختلافی بین شرکت کنندگان در رابطه با این احساسات مشهود نبود. این نشان می دهد که احساسات منفی فقط در جریان خود بازی تقویت شده است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان