عشق را چه زمانی در اتاق خواب معنا کنید! / روانشناسان لیست دادند

خط سلامت: رابطه جنسی با شریک همسرتان، منجر به ترشح هورمون های خاصی در بدن می شود که به کاهش استرس کمک می کند.

عشق را چه زمانی در اتاق خواب معنا کنید! / روانشناسان لیست دادند

رابطه عاشقانه جنسی یک راه برای افزایش صمیمیت بین زن و شوهرها است. 

به گزارش خط سلامت،  پژوهش ها نشان داده است در شرایط استرس زا معمولا میل به برقراری رابطه جنسی افزایش می یابد؛ چراکه ترشح برخی هورمون ها در طول رابطه جنسی به کاهش تنش و استرس کمک می کند.

رابطه عاشقانه جنسی زیاد در استرس 

رابطه جنسی، برای برخی افراد ابزاری برای فرار از مشکلات است.در استرس، بدن دستخوش تغییرات مختلفی می‌شود. از جمله این تغییرات افزایش ترشح کورتیزول و آدرنالین است که تمرکز را دشوار می‌کند، الگوهای خواب منظم را مختل و بی‌قراری را افزایش می‌دهد.

این تغییرات باعث می شود افراد ناخودآگاه رفتارهای متفاوتی انجام دهند تا از نظر احساسی کمی آرام شوند. برخی افراد در شرایط اضطراب برانگیز میل بیشتری به برقراری رابطه جنسی پیدا می کنند.

غریزه بقا و افزایش میل جنسی

یک توضیح قوی که افزایش میل جنسی و تمایل زیاد به برقراری رابطه جنسی در شرایط استرس برانگیز را توجیه می کند، این است که غریزه بقا در موقعیت های استرس زا افزایش می یابد.

رابطه جنسی و کاهش استرس

برقراری رابطه جنسی، در برخی مواقع منجر به کاهش احساس تنش و استرس می شود.

رابطه جنسی باعث ترشح اکسی توسین می شود. اکسی توسین به عنوان" هورمون عشق " شناخته می شود و نقش مهمی در تقویت ارتباط اجتماعی، کاهش تنش و استرس ایفا می کند. همچنین اندورفینی که در طول رابطه جنسی با شریک زندگی ترشح می شود، به عنوان مسکن طبیعی عمل می کند و باعث احساس سرخوشی، تسکین عاطفی و کاهش موقت استرس می شود. 

پژوهش ها نشان داده است میل به برقراری رابطه جنسی در شرایط استرس زا معمولا افزایش می یابد؛ چرا که رابطه جنسی به کاهش استرس کمک می کند. لازم به ذکر است که کاهش استرس ناشی از برقراری رابطه جنسی موقتی است و بهترین راه برای کاهش استرس، آگاهی بر احساسات و مدیریت هیجانات است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان