عشق و رابطه جنسی چه تفاوتی دارند؟

خط سلامت: عشق و رابطه جنسی چه تفاوتی دارند؟ عشق ظرفیتی است که هر کسی از دریافت آن به خود می بالد.

عشق و رابطه جنسی چه تفاوتی دارند؟

عشق را  همه افراد دوست دارند تجربه کنند و در بند عشق گرفتار آیند، ولی با این حال آیا حال و هوای هر احساسی را می توان عاشق شدن و رسیدن به عشق دانست؟ چگونه می فهمید آنچه را که تجربه می کنید واقعاً عشق است؟

عشق و رابطه جنسی

به گزارش خط سلامت عشق و رابطه جنسی ویژگی های مشترکی دارند که شامل احساسات شدید است که باعث می شود فرد آن را تجربه کند.اما به افرادی که به آنها علاقه وجود ندارد، احساس جذابیت جنسی می توان داشت؟ در رابطه جنسی، هدف نهایی برقراری رابطه جنسی است، ولی در عشق هدف نهایی حرکت به سمت حفظ رابطه ای محکم و متداوم است.

تفاوت عشق و رابطه جنسی

چند تفاوت اصلی دیگر بین عشق و رابطه جنسی را بشناسید:

عشق در رابطه پشتیبانی را برآورده می کند. معمولاً افراد جذابیت و عشق جنسی را با هم اشتباه می کنند. جذابیت کمک می کند بین شرکای کم و بیش مطلوب تمایز قائل شویم و عشق ما را به پاسخگویی و مراقبت از دیگران نزدیک می کند. عشق به ویژه هنگامی اهمیت می یابد که غمگین هستیم یا ترسیده باشیم و یا به حمایت رابطه داریم.

عشق صداقت به همراه دارد. وقتی در روابط خود احساس امنیت می کنیم که می دانیم کسی ما را دوست دارد و برای ما وجود دارند. بنابراین رفتار اصیل تری داریم به عبارت دیگر احساس داشتن عشق در یک رابطه اصالت رابطه را افزایش می دهد ولی رابطه جنسی به تنهایی بعید است که این درجه از اصالت را همراه داشته باشد.

عشق باعث می شود فداکاری کنیم. فداکاری هزینه زیادی همراه دارد. تمایل به فداکاری با سطح بالاتری از تعهد و سرمایه گذاری در یک رابطه همراه است.

عشق اثرات رابطه جنسی را تغییر می دهد. رابطه جنسی بهزیستی را تقویت می کند. تحقیقات نشان می دهد ارتباط بین فراوانی برقراری رابطه جنسی و معیارهای مهم رفاه به عنوان مثال رضایت از زندگی، احساسات، خلق و خو مثبت تا حدی به محبت بستگی دارد.عاطفه، احساسی مثبت و غیرمستقیمی است که شامل مراقبت و نگرانی است.

عشق پایدار است. احساس رابطه جنسی می تواند خیلی سریع "خاموش" شود ، اما عشق داستان دیگری است.

عشق رمانتیک

عشق یک نیروی قدرتمند و سر سخت است. دانشمندان قدرت عشق رمانتیک را در سیستم دوپامین که یک سیستم پاداش در مغز است یافته اند. تجربه عشق در سطح بیولوژیکی بسیار راضی کننده است. ترشح دوپامین همراه با عشق رمانتیک نقش آن را در تولید مثل نشان می دهد.

عشق و شهوت

یکی از چالش های تشخیص عشق از جذابیت جنسی این است که گاهی اوقات، علاقه جنسی نقطه شروع عشق است. در واقع، جذابیت جنسی می تواند افراد را برای ایده آغاز یک رابطه عاشقانه آماده کند. افکار جنسی می تواند میزان گشودگی افراد را برای به اشتراک گذاشتن احساسات، افزایش دهد. چالش این است که آیا پویایی شما و رابطه تان با جذابیت جنسی و برقراری رابطه جنسی خاتمه می یابد، یا هر دو باور دارید که اهداف مشابهی دارید و می خواهید زندگی خود را با هم ادغام کنید. این ویژگی های آینده نگر نشان می دهد شما پایه ای برای یک رابطه طولانی مدت دارید که عشق نام دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان