این نوع رابطه جنسی خطرناک است / این هشدار را جدی بگیرید !

خط سلامت: رابطه جنسی دهانی می تواند موجب سوزاک مقاوم به دارو شود .

این نوع رابطه جنسی خطرناک است / این هشدار را جدی بگیرید !

به گزارش خط سلامت سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است سوزاک مقاوم به دارو در حین رابطه جنسی دهانی از گلوی فرد مبتلا پخش می شود.

مخزن خاموش

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید گلوی انسان به‌عنوان یک «مخزن خاموش» برای سوزاک عمل می‌کند و این مشکل باعث ایجاد بحران مقاومت در برابر داروها می‌شود که در حال حاضر در درمان سوزاک تجربه می‌شود.

سوزاک غیرقابل درمان

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده بود سوزاک غیرقابل درمان به دلیل رابطه جنسی دهانی و کاهش استفاده از کاندوم با کاهش ترس از HIV در حال افزایش است.

دکتر امیلی علیرول-  Emily Alirol-، رئیس برنامه عفونت های مقاربتی در مشارکت جهانی تحقیق و توسعه آنتی بیوتیک ها در ژنو، گفت: عفونت های گلو به عنوان یک مخزن خاموش عمل می کنند. انتقال از فردی که سوزاک دارد به شریک زندگی خود از طریق رابطه جنسی دهانی بسیار کارآمد است.

در سراسر جهان، سوزاک سالانه حدود 78 میلیون نفر را مبتلا می کند. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، 30 درصد از عفونت های جدید در ایالات متحده حداقل به یک دارو مقاوم هستند.

عفونت های دهان

درمان عفونت های دهان دشوار است، زیرا آنتی بیوتیک ها در جریان خون کار می کنند و رگ های خونی کمی در گلو وجود دارد.

سوزاک دهانی درمان نشده می تواند به اندام تناسلی سرایت کند و باعث درد لگن و بیضه در مردان شود و زنان را در معرض خطر بیماری التهابی لگن، حاملگی خارج رحمی و حتی ناباروری قرار دهد.

دکتر علیرل گفت: اگر تعداد موارد سوزاک غیرقابل درمان رو به افزایش باشد، بار سنگینی بر دوش زنان خواهد بود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان