چرا از 35 سال به بعد این هورمون جنسی مهم می شود؟ + پنج دلیل علمی مهم / این مطلب زن و مرد ندارد!

تستوسترون یک هورمون جنسی و یک استروئید آنابولیک است و اگرچه معمولاً یک هورمون مردانه در نظر گرفته می شود، اما برای تعادل هورمونی سالم در زنان نیز ضروری است.

چرا از 35 سال به بعد این هورمون جنسی مهم می شود؟ + پنج دلیل علمی مهم / این مطلب زن و مرد ندارد!

تستوسترون  یک هورمون جنسی و یک استروئید آنابولیک است و اگرچه معمولاً یک هورمون مردانه در نظر گرفته می شود، اما برای تعادل هورمونی سالم در زنان نیز ضروری است.

به گزارش خط سلامت تستوسترون در مردان، در بیضه ها و در زنان توسط تخمدان ها تولید می شود و زنان حدود یک دهم آن را در مردان دارند.

بیایید با تابوی تستوسترون مقابله کنیم. ممکن است تستوسترون یک هورمون مردانه باشد، اما زنان نیز به آن نیاز دارند به خصوص با افزایش سن.

تستوسترون یک  ضرورت فراموش شده

دکتر ماریون گلوک، متخصص هورمون دلیل آن را می گوید: افزایش میل جنسی، خلق و خو، اعتماد به نفس و انرژی

این هورمون ضروری توسط غدد فوق کلیوی مردان و زنان و با تبدیل آندروژن های ضعیف دیگر تولید می شود. مشخص شده است تستوسترون سطح اعتماد به نفس، انگیزه و انرژی را افزایش می دهد و همچنین به طور کلی خلق و خو و شادابی شما را بهبود می بخشد.

در زنان یائسه و افراد بالای 60 سال، سطوح تستوسترون کاهش می یابد که می تواند منجر به کاهش میل جنسی، کاهش حس خوب و از دست دادن انرژی و همچنین تمام علائمی که در بالا توضیح داده شد، شود.

 

سطوح پایین تستوسترون اغلب با نوسانات سایر هورمون ها در بدن همراه است.

به عنوان مثال، زنانی که تستوسترون پایینی دارند اغلب سطوح پایینی از دهیدرواپی آندروسترون (DHEA) دارند، هورمونی که بدن شما به طور طبیعی در غده فوق کلیوی تولید می کند. این یک پیش ساز اصلی برای آندروژن های قوی تر مانند تستوسترون و آندروستندیون و هورمون زنانه استروژن است.

این بدان معنی است بدن تحت یک سری واکنش های شیمیایی قرار می گیرد تا در نهایت در صورت لزوم به تستوسترون یا استروژن تبدیل شود.

کمک به افزایش تراکم استخوان

تستوسترون به طور مستقیم رشد و نگهداری استخوان را با تحریک فعالیت استئوبلاست ها، سلول هایی که استخوان جدید را تشکیل می دهند، تنظیم می کند.

تستوسترون همچنین اثرات غیر مستقیم روی استخوان دارد. به استروژن تبدیل می‌شود که با مهار سلول‌های استئوکلاست، اثر محافظتی روی استخوان دارد.

تستوسترون برای زنان ضروری است زیرا آنها بیشتر مستعد ابتلا به پوکی استخوان، آرتریت و سایر شرایط تراکم استخوان می شوند.

تقویت توده عضلانی و قدرت

تستوسترون نقش مهمی در افزایش حجم و قدرت عضلات دارد. پس از 35 سالگی، ما هر سال حدود یک درصد از توده عضلانی خود را از دست می دهیم، بنابراین تستوسترون به هورمونی حیاتی برای تناسب اندام و سلامت تبدیل می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان