5 راه ساده برای افزایش اعتماد به نفس در 2 دقیقه !

خط سلامت: داشتن اعتماد به نفس و نداشتن آن دغدغه بسیاری از افراد است اما واقعیت این است که آیا می توان آن را تقویت کرد یا نه؟ در پایان این مطلب راههای رسیدن به اعتماد به نفس را امتحان کنید.

5 راه ساده برای افزایش اعتماد به نفس در 2 دقیقه !

اگر نسبت به خود احساس ناراحتی می کنید، می تواند بر کل دیدگاه شما تأثیر بگذارد.

به گزارش خط سلامت این تکنیک های ساده را امتحان کنید تا به شما کمک کند طرز فکر خود را تغییر دهید و اعتماد به نفس را به شما بازگرداند.

شفقت به خود را تمرین کنید

 ما اغلب مقصریم که بیش از حد نسبت به خود سخت گیری می کنیم، اما به جای اینکه به خاطر چیزی خود را مورد ضرب و شتم قرار دهید، سعی کنید به خودتان فضایی بدهید تا بفهمید چه چیزی اشتباه بوده است. نقاط ضعف خود را بپذیرید و سپس خود را ببخشید.

یک مطالعه در سال 2009 در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی نشان داد  شفقت به خود به اعتماد به نفس بیشتر کمک می کند. فکر کردن، "همه گاهی اوقات خراب می کنند"، در مقابل، "من خیلی احمق هستم. من همه چیز را خراب کردم» نمونه ای از شفقت به خود است.

همانطور که در شرایط مشابه با دوستان یا خانواده صحبت می کنید با خودتان صحبت کنید. 

از مقایسه خود با دیگران دست بردارید

صرف انرژی در تلاش برای تبدیل شدن به چیزی که نیستید، یا مبارزه برای تایید دیگران، می تواند اعتماد به نفس را به حداقل برساند. به جای مقایسه، جشن بگیرید و آنچه را که در آن مهارت دارید تصدیق کنید.

دنیای آنلاین می تواند مکانی سمی باشد. به طور منظم از جلسات اجتماعی دوری کنید و کاری انجام دهید که ذهن شما را فعال نگه دارد مانند خواندن، پازل، هنر، دویدن. خود را در زمان حال قرار دهید تا درگیر واقعیت های اغلب نادرست آنلاین نشوید.

مراقب بدن خود باشید

نود درصد سروتونین یا هورمون "شادی" در روده تولید می شود. رژیم غذایی نامناسب، استرس و اضطراب می تواند باعث التهاب در روده و ایجاد خلق و خوی ضعیف شود. احساسات منفی می تواند به انتقاد ناعادلانه از خود تبدیل شود و اعتماد به نفس را حتی بیشتر کاهش دهد.

تمام تلاش خود را بکنید تا از غذاهای فرآوری شده و رژیم های پر قند و کربوهیدرات دوری کنید. وقتی بدن خود را با غذاهای مناسب تامین می کنید، احساس سلامتی، قوی تر و انرژی بیشتری خواهید داشت.

یکی از مواد غذایی را که می توانید از رژیم غذایی خود حذف کنید و یک ماده غذایی را که می توانید برای بهبود سلامت کلی به آن اضافه کنید، نام ببرید. این کار را به مدت یک هفته انجام دهید و ببینید آیا تغییرات روی خلق و خو و سطح اعتماد به نفس شما تأثیر می گذارد یا خیر.

از منطقه امن خود خارج شوید

اعتماد به نفس یافتن رضایت در درون خود و نترسیدن از اشغال فضایی است که در جهان اشغال می کنید و انجام آن آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

با خروج از منطقه راحتی خود شروع کنید. یافتن شجاعت برای قرار دادن خود در آنجا و آسیب پذیر کردن خود نه تنها به شما در یافتن علایق جدید کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند تا مرزهای خود را کشف کنید. مطمئن بودن از مرزهای خود به همان اندازه مهم است که شجاعت به جلو بردن آنها را داشته باشید.

از کوچک شروع کنید. نیم ساعت زودتر از خواب بیدار شوید و به پیاده روی بروید، کارها یا وظایف خود را به شریک زندگی خود محول کنید، پروژه جدیدی را در محل کار خود انجام دهید یا تمرین جدیدی را امتحان کنید.

با خودتان روراست باشید

این به معنای انجام کارهایی است که دوست دارید کارهایی که می‌توانید ساعت‌ها بدون اینکه متوجه گذر زمان شوید، انجام دهید. سال‌ها کار، تربیت فرزندان و مراقبت از دیگران می‌تواند تمرکز دوباره روی خودتان را دشوار کند.

می توانید سرگرمی های قدیمی مانند کاردستی، نقاشی یا طراحی را انتخاب کنید. اگر واقعاً هیچ وقت سرگرمی نداشته اید، اکنون زمان آن است که آن را کشف کنید.

فرصت ها همه جا هستند، فقط وقت می گذارید تا بفهمید فرصت های شما کجا پنهان شده اند.

به این فکر کنید که چه چیزی باعث می شود روزانه لبخند بزنید. اگر مناظر زیبا را جذب می کنید، سعی کنید آنچه را که می بینید نقاشی کنید. اگر عاشق روشی هستید که نور خورشید از میان شاخه های درخت می گذرد، سعی کنید از آن عکس بگیرید. اگر عاشق لباس هستید، سعی کنید خودتان بسازید. اگر عاشق کیک هستید، شروع به پخت کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان