برای مراقبت از مفاصل تان چه بخورید؟ + زنان این مطلب را 2 بار بخوانند

خط سلامت: ارتباط بین یائسگی و مفاصل آنچه را که واقعاً در حال وقوع است و آنچه می‌توانیم برای بهبود سلامت مفاصل خود با افزایش سن بخوریم در این مطلب به اشتراک می‌گذاریم.

برای مراقبت از مفاصل تان چه بخورید؟ + زنان این مطلب را 2 بار بخوانند

یکی از مسائلی که گاهی اوقات نادیده گرفته می شود یائسگی و تاثیر آن بر مفاصل است.

به گزارش خط سلامت التهاب می تواند باعث درد مفاصل  و سفتی مفاصل شود و کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. اما انتخاب سبک زندگی مناسب می‌تواند مشکل را کاهش و به شما امکان دهد یک زندگی کامل و فعال داشته باشید.

چگونه یائسگی بر سلامت مفاصل تأثیر می گذارد؟

کارن نیوبی، درمانگر تغذیه توضیح می‌دهد: استروژن از فعالیت استئوبلاست که استخوان جدید می‌سازد، پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل است که پس از یائسگی یک عامل خطر برای ابتلا به پوکی استخوان است.

کاهش سطح استروژن می تواند ما را بیشتر ملتهب کند زیرا استروژن یکی از هورمون های استروئیدی ضد التهابی طبیعی است. این توضیح می دهد چرا تحقیقات جدید، پیش از یائسگی (منبع یائسگی) را به عنوان یک "مرحله پیش التهابی در زندگی زنان" معرفی می کند.

در دوران پیش از یائسگی شروع به احساس درد می کنیم، اگرچه ممکن است با این پیش از یائسگی دست و پنجه نرم کرده باشیم، درست قبل از روز اول چرخه، زمانی که استروژن در پایین ترین حد خود است.

استرس اکسیداتیو، که به دلیل عدم تعادل بین تشکیل رادیکال های آزاد و وضعیت آنتی اکسیدانی ایجاد می شود، به عنوان عاملی در تخریب غضروف شناخته شده است. این اغلب می تواند در یائسگی تشدید شود زیرا کاهش استروژن باعث افزایش استرس اکسیداتیو می شود .

به حداکثر رساندن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان برای کمک به رفع این رادیکال های آزاد بسیار مهم است. به دنبال 30 گیاه منحصر به فرد در هفته باشید اینها می توانند میوه ها و سبزیجات، گیاهان و ادویه جات، آجیل و دانه ها، حبوبات و غلات بدون گلوتن باشند. 

کلاژن بلوک سازنده غضروف است و در یائسگی می تواند تا 30 درصد کاهش یابد. همچنین نشان داده شده است فواید زیادی برای سلامت پوست دارد و می تواند به کاهش علائم آرتروز، یک بیماری رایج در یائسگی کمک کند .

برای مراقبت از مفاصل چه بخوریم؟

غذاهای غنی از کلاژن و غذاهایی که به افزایش تولید طبیعی کلاژن بدن کمک می کنند را افزایش دهید. اینها شامل مرغ، پوست ماهی، توفو غنی از گلیسین، آجیل، دانه ها و جوانه های یونجه غنی از پرولین، مارچوبه، لوبیا، گندم سیاه، کلم، خیار و تمپه است.

ویتامین C را افزایش دهید

ما به منبع ثابتی از ویتامین C نیاز داریم زیرا به  خوبی در بدن ذخیره نمی شود و برای کمک به سنتز کلاژن ضروری است. سعی کنید اسموتی ها و آب میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید که حاوی مرکبات، جعفری و فلفل هستند .

اطمینان حاصل کنید ویتامین D کافی دریافت می‌کنید که برای حمایت از جذب کلسیم شناخته شده است و به حمایت از تراکم مواد معدنی استخوان کمک می‌کند . همچنین می تواند به کاهش درد مفاصل در آرتروز کمک کند . نور خورشید و مکمل‌های با کیفیت بالا می‌توانند به رسیدن به سطوح بهینه کمک کنند و غذاهایی مانند پوست ماهی و قارچ‌ها در صورتی که زیر نور ماوراء بنفش رشد کرده باشند بهترین هستند.

روی، منیزیم، مس از مواد معدنی ضروری برای سلامت مفاصل هستند ، بنابراین غذاهایی مانند کنجد، میگو، شکلات خام تیره، گوشت بدون چربی، سبزیجات برگ سبز، تخمه کدو، لوبیا چیتی و لوبیا سیاه، آووکادو، نخود، توفو، گلابی، آلو و گیلاس منابع خوبی برای گنجاندن در رژیم غذایی هستند.

یکی دیگر از مواد معدنی بسیار مهم منگنز است و یک ضرب المثل عالی که باید به خاطر بسپارید این است که "زانوهای ضربه ای، منگنز بیشتر!" منابع آن شامل جو، برنج قهوه ای، فندق، بادام، گردو، دانه کتان، کنجد و تخمه کدو ، میخک، زعفران و پودر فلفل است .

به طور کلی رژیم غذایی باید سرشار از میوه ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان مانند انار، زغال اخته، آلو، پیاز قرمز، چغندر و هویج باشد به عنوان مثال فلاونوئیدهای موجود در انار و گیلاس می توانند از تجزیه غضروف جلوگیری کنند.

افزایش فیتواستروژن برای کمک به حمایت از استروژن را می توان با مصرف غذاهایی مانند سویا، نخود، نخود، کلم بروکلی، هویج، کلم و چای شبدر قرمز به دست آورد.

از نظر حرکت، مطمئن شوید که بیشتر ایستاده اید، به طور منظم ورزش می کنید و وزن مناسبی برای حفظ سلامت مفاصل خود حفظ می کنید. برای حمایت بیشتر، مکمل هایی مانند گلوکزامین سولفات، کندرویتین، کلاژن با کیفیت بالا و امگا 3 را در نظر بگیرید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان