فیلم / چطور می توان خواب خوب را به کودکان هدیه کرد؟

خط سلامت: واقعیت این است که مشکلات خواب در کودکان رایج است و حتی در کودکان مبتلا به اوتیسم، ناتوانی های رشدی و اختلال نقص توجه و بیش فعالی شایع تر است. به عنوان یک والدین، می دانید که مشکلات خواب می تواند کل خانواده را تحت تاثیر قرار دهد و باعث ایجاد استرس و از دست دادن خواب برای والدین شود.

فیلم / چطور می توان خواب خوب را به کودکان هدیه کرد؟

برخی از شکایات رایج خواب چیست؟  گریه کردن هنگام خواب یا امتناع از رفتن به رختخواب خود و اجازه دادن به والدین در کنار آنها. رفتن به تخت والدین در طول شب، خوابیدن در صندلی ماشین، کالسکه و اساساً در هر جایی غیر از تخت خودشان.

به گزارش خط سلامت این خبر خوب است که بسیاری از مشکلات خواب را می توان بهبود بخشید. اگر به طور کامل با تغییرات ساده در روال قبل از خواب و محیط مشکل حل نشد، بهداشت خواب به معنای عادات خوبی است که خواب را تقویت می کند.

در اینجا نکات مهم برای بهداشت خواب خوب را می گوییم:

مطمئن شوید که زمان خواب و بیداری صبحگاهی تقریباً در یک زمان در هر روز، از جمله آخر هفته ها اتفاق می افتد.اتاق خواب را خنک، راحت و تاریک نگه دارید. این یک نکته است: اگر می توانید کتاب بخوانید، اتاق خیلی روشن است. تخت‌ها برای خواب هستند، نه برای بازی یا تماشای تلویزیون یا بازی با تبلت یا دستگاه.

  از نوشیدنی یا غذای حاوی کافئین در اواخر روز یا عصر خودداری کنید. از خوردن وعده های غذایی بزرگ درست قبل از خواب اجتناب کنید. فعالیت های آرامش بخش را در عصر انجام دهید تا آرام شوید. 

حمام آب گرم یا مطالعه شرط های خوبی هستند. فعالیت های روتین قبل از خواب را هر شب به همان ترتیب حفظ کنید تا قابل پیش بینی باشد.مطمئن شوید که لذت بخش و کوتاه است.

نکته مهم اینجاست: صفحه‌نمایش‌ها را از اتاق خواب دور نگه دارید، تحقیقاتی وجود دارد که می‌گوید دستگاه‌ها خوابیدن و به خواب رفتن را سخت‌تر می‌کنند.  به یاد داشته باشید که اگر در مورد خواب فرزندتان نگرانی دارید، با پزشک خانواده فرزندتان صحبت کنید. 

برخی از شرایط پزشکی باعث اختلال در خواب می شوند و داروها نیز می توانند در خواب اختلال ایجاد کنند، بنابراین بسیار مهم است که با پزشک کودک خود در مورد این نگرانی ها صحبت کنید.  اگر تغییرات بهداشتی خواب باعث بهبود خواب آنها نمی شود، در مورد ارزیابی رفتار خواب آنها بپرسید.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان