علت کندی بهبود زخم ها چیست؟

خط سلامت: چه کمبودی باعث کندی بهبود زخم می شود؟ کمبودهای تغذیه ای ممکن است به کندی بهبود زخم کمک کند. اینها شامل سطوح پایین پروتئین، ویتامین های A، C و D، مواد معدنی سلنیوم، آهن و روی و آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با استرس اکسیداتیو است.

علت کندی بهبود زخم  ها چیست؟

علت کندی بهبود زخم  ها چیست؟ در طول فرآیند بهبود، گلبول‌های قرمز خون سلول‌های جدید را به محل انتقال می‌دهند تا بازسازی بافت را آغاز کنند. گردش خون ضعیف می تواند این روند را کند کند و زخم را بسیار طولانی تر کند. 

به گزارش خط سلامت شرایط مزمن مانند دیابت و چاقی می تواند باعث گردش خون ضعیف شود.

طولانی شدن بهبود زخم بیش از دو هفته یکی از نشانه های هشدار دهنده بیماری سالک است و در صورتی که به موقع به مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه می کردند به صورت رایگان تحت درمان قرار می گیرند. 

 با اشاره به اینکه درمان سالک در مراکز بهداشتی رایگان است ، خاطرنشان کرد:  داروهای این بیماری به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد و در صورت تشدید بیماری، مقاومت به درمان یا ایجاد آلودگی در بخش هایی  مانند صورت که به لحاظ زیبایی حائز اهمیت هستند ، بیمار به صورت رایگان به سطوح بالاتر ارجاع می شود.

وی ادامه داد: در صورت ابتلا به سالک حتما روی زخم را بپوشانید تا از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری شود. 

دکتر نهبندانی با اشاره به اینکه تجمع نخاله و زباله ، رفت و آمد در ساختمان های نیمه ساز، عدم دفع بهداشتی فاضلاب می تواند باعث رشد و تکثیر پشه سالک و احتمال ابتلا به این بیماری شود، گفت: اگر در مناطق آلوده به سالک حضور دارید حتما از غروب آفتاب تا نیمه های شب در زمان استراحت از دور کننده حشرات استفاده کنید. 

دکتر نهبندانی با بیان اینکه برای جلوگیری از شیوع سالک ، از پرده توری پنجره ها استفاده کنید، عنوان کرد: از ریختن زباله ها خصوصا پسماندهای مواد غذایی در معابر عمومی جدا خودداری کنید. 

رئس گروه پیشگیری و مدیریت بیماریهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه هموطنانی که از استانهای آلوده به مالاریا مانند هرمزگان سیستان و بلوچستان به استان خراسان سفر کردند در صورتی که دچار تب و لرز و عرق متناوب شدند  حتما به پزشک مراجعه و پزشک خود را از اینکه از این استانها آمده اند مطلع کنند تا از نظر مالاریا بررسی شوند، گفت: درمان سالک در سطوح مختلف رایگان است بنابراین هر کس که با علائم زخم ماندگار روبرو شده اند به مراکز بهداشتی برای ارجاع به سطوح بالاتر مراجعه کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: بهداشت نیوز 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان