ترس عجیب بازیگر هالیوودی / باورتان نمی شود او خواب به چشمش نمی آید!

خط سلامت: ترس و فوبیا داشتن از یک چیز خاص چیزی نیست که سلبریتی‌ها از آن مصون باشند .سلبریتی‌ها هم مثل بقیه افراد دچار ترس هایی هستند که برای خیلی از ما عجیب است.

ترس عجیب  بازیگر هالیوودی / باورتان نمی شود او خواب به چشمش نمی آید!

 جذابیت فیزیکی و استعداد هنری یکی از دلایلی است که اکثر افراد  جذب سلبریتی‌ها می‌شوند. با این حال، چیزی که بسیاری از افراد فراموش می‌کنند این است که افراد مشهور و سلبریتی‌ها هم انسان هستند و همان ترس‌ها و فوبیا هایی را تجربه می‌کنند که همه افراد جامعه تجربه می‌کنند.

کریستن استوارت: ترس از اسب

به گزارش خط سلامت کریستن استوارت در لس آنجلس از پدر و مادری که هر دو در صنعت فیلم کار می‌کردند متولد و بزرگ شد. او به خاطر نقش‌هایش در فیلم‌های گرگ و میش، سفید برفی و شکارچی شهرت دارد، اما او از اسب می‌ترسد. به گفته استوارت، او از اسب‌ها متنفر است.
ترس از اسب کریستن استوارت از 9 سالگی شروع شد. او در آن زمان از اسب افتاد و یکی از آرنج‌هایش شکست.
ترس از اسب یا هیپوفوبیا، نوعی از فوبیا است که به نام‌های علمی equinophobia یا hippophobia شناخته می‌شود. این افراد معمولاً از حیوانات سم‌دار مانند الاغ و قاطر می‌ترسند.
فردی که از این تزس یا فوبیا رنج می‌برد وقتی به اسب فکر می‌کند یا از نظر فیزیکی نزدیک به یک اسب است، دچار احساس وحشت، اضطراب، لرزیدن، تپش قلب، تنگی نفس، افزایش ناگهانی ضربان قلب، حالت تهوع و گریه می‌شود.

علل ترس از اسب

تجربیات منفی با اسب‌ها در دوران کودکی ممکن است باعث ایجاد این فوبیا شود. ترس از اسب ممکن است با افتادن از اسب نیز ایجاد شود برای مثال کریستوفر ریو، بازیگری که با بازی در نقش سوپرمن شناخته می‌شود، از اسب افتاد، گردنش شکست و تا پایان عمر از گردن به پایین فلج شد. در بسیاری از موارد، افراد از اسب دوری می‌کنند و این به تدریج به ترس جدی تبدیل می‌شود.
این ترس همچنین می‌تواند ناشی از یک ترس ساده از خود حیوان باشد. اندازه ، وزن و دندان‌های بزرگ اسب ممکن است برخی از افراد، بویژه کودکان را بترساند. نمایش‌های رسانه‌ای منفی از اسب‌ بر ترس از اسب  می افزاید.

درمان ترس از اسب

گزینه‌های درمانی زیادی برای کسانی که از ترس از اسب رنج می‌برند وجود دارد. درمان شناختی رفتاری یکی از انواع درمان برای افرادی است که از ترس های خاصی رنج می‌برند.این درمان که توسط روانشناسان بالینی صورت می‌گیرد بر ترس‌های فرد و دلیل وجود آنها تمرکز دارد. سعی می‌شود فرایندهای فکری پشت ترس فرد را تغییر داده و به چالش بکشد. مطالعات نشان داده است این شیوه در درمان افراد مبتلا به ترس از اسب مؤثر بوده است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان