بیشترین خودکشی در چه فصلی اتفاق می افتد؟

خط سلامت: مطالعات مربوط به دهه 1800 نشان داده است که خودکشی در بهار به اوج خود می رسد و در زمستان کمترین میزان خود را دارد .

بیشترین خودکشی در چه فصلی اتفاق می افتد؟

فوتیس پاپادوپولوس، استاد روانپزشکی در دانشگاه اوپسالا در سوئد می‌گوید: اگر زمستان را به‌عنوان پایه در نظر بگیریم، نرخ خودکشی در فصل بهار 20 تا 60 درصد بیشتر است.

بیشترین خودکشی در چه فصلی اتفاق می افتد؟

به گزارش خط سلامت تحقیقات در مورد اثرات فصلی بر میزان خودکشی نشان می دهد شیوع خودکشی در اواخر بهار و اوایل تابستان بیشتر است ، علیرغم این باور رایج که میزان خودکشی در ماه های سرد و تاریک فصل زمستان به اوج خود می رسد.

 پژوهش ها نشان داده نرخ بروز افسردگی، اضطراب و خودکشی، در فصل بهار افزایش پیدا می کند.

بهار و افزایش خودکشی

مطالعات نشان داده است با تغییر فصل از زمستان به بهار، احتمال بروز مشکلات سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب افزایش می یابد. همچنین آمارها نشان داده است در فصل بهار، احتمال خودکشی افرایش می یابد.

چرا فصل بهار منجر به کاهش سلامت روان می شود؟

فصل بهار با افزایش آمار خودکشی همراه است. برخی از دلایلی که فصل بهار منجر به کاهش سلامت روان می شود، عبارت است از:

 تغییر نور

ریتم های شبانه روزی با افزایش طول و شدت نور خورشید تغییر می کند و بر چرخه خواب و بیداری، انرژی و خلق و خو تأثیر می گذارد. مطالعات نشان داده است هم میزان خودکشی و هم دوره های شیدایی اختلال دوقطبی در طول فصل بهار به دلیل تغییر در ریتم شبانه روزی به اوج خود می رسد.

روال‌های متفاوت

اگرچه گذراندن زمان بیشتری در خارج از منزل و انجام فعالیت‌های مختلف می‌تواند طراوت‌بخش باشد، اما همچنان تغییری است که ذهن و بدن فرد باید با آن سازگار شود. تغییر در روال عادی زندگی باعث ایجاد اضطراب و افزایش احتمال خودکشی در افراد افسرده می شود .

انتظارات

اغلب افراد احساس می کنند در فصل بهار باید شاد و فعال باشند. دیدن افراد دیگری که از نور خورشید لذت می برند، شرایط را برای یک فرد روانرنجور و مضطرب سخت می کند؛ تحمیل انتظارات به خود اضطراب، افسردگی و سایر اختلالات سلامت روان مانند افکار خودکشی را بیشتر می کند .

شروع بهار در واقع می تواند بر سلامت روان تأثیر منفی بگذارد. تمرین خودمراقبتی و مراجعه به یک روانشناس بالینی به فرد در عبور از مشکلات سلامت روان کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان