چرا سال هفتم ازدواج سخت ترین سال ازدواج است؟ + چگونه از خارش 7 ساله مصون بمانید؟

خط سلامت: چرا سال هفتم سخت ترین سال ازدواج است؟ با گذشت هفت سال، شرکا به خوبی از مرحله ماه عسل گذشته اند و ممکن است مشکلاتی شروع شده باشد.

چرا سال هفتم ازدواج سخت ترین سال ازدواج است؟ + چگونه از خارش 7 ساله مصون بمانید؟

البته، با گذشت هفت سال از زندگی مشترک ، زن و شوهر به خوبی از مرحله ماه عسل گذشته اند و ممکن است مشکلاتی شروع شده باشد.

به گزارش خط سلامت با اضافه شدن زمان ازدواج ، کشمکش‌های زناشویی می‌تواند شامل مسائلی مانند مهارت‌های ارتباطی ضعیف و گوش دادن، عدم همدلی و انتظارات غیرواقع بینانه زن و شوهر  از یکدیگر باشد .

چرا سال هفتم سخت ترین سال ازدواج است؟

مشکلات رابطه در سال هفتم رابطه و ازدواج لزوماً به میل به طلاق اشاره نمی کند می تواند به مسائل مهم رابطه مانند درگیری، خیانت یا اختلافات جبران ناپذیر اشاره داشته باشد. مسائلی از این دست ممکن است در طول هفت سال روشن شوند.

چرا زوج ها در سال هفتم از هم جدا می شوند؟

اختلافات 7 ساله زن و شوهر معمولاً به دلیل مشکلات بزرگ رابطه نیست. این فقط یک پدیده است که می تواند پس از هفت سال با هم اتفاق بیفتد، زمانی که هیجان از بین رفته خطر بیشتری وجود دارد. 

برای برافروختن مجدد جرقه، روی تقویت ارتباطات خود و برقراری مجدد اعتماد کار کنید

اگر تا به حال شنیده اید سال هفتم ازدواج سال پر چالشی است ممکن است با نزدیک شدن به سالگرد ازدواج تان عصبی شوید. خارش هفت ساله، اصطلاحی است که احساس بی قراری یا نارضایتی در یک رابطه را توصیف می کند.

چگونه می توان از آن اجتناب کرد؟  منشأ این اصطلاح را توضیح می‌دهد، چه احساسی ممکن است تجربه آن داشته باشید و چه کاری می‌توانید انجام دهید تا به آن پایان دهید و ازدواج خود را قوی‌تر از همیشه کنید.

اصطلاح "خارش هفت ساله" از یک فیلم گرفته شده است

گهگاه برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها چنان تأثیر می‌گذارند که کلمات و عباراتی را می‌سازند که بخشی از فرهنگ ما می‌شود. 

در سال 1955، مرلین مونرو در فیلمی به نام «  خارش هفت ساله» بازی کرد که در آن مردی متاهل به قدری شیفته او می شود که شروع به برنامه ریزی برای خیانت به همسرش می کند. این مرد در حال خواندن دست نوشته یک روانپزشک است که ادعا می کند همه مردان در سال هفتم ازدواج شان خیانت می کنند - دقیقاً مدت زمانی که او ازدواج کرده است.

اصطلاح "خارش هفت ساله" به این ترتیب متولد شد. اکنون از این واژه برای توصیف احساس نارضایتی یا بی‌قراری در یک رابطه در سن هفت ساله یا حوالی آن استفاده می‌شود.

آیا خارش هفت ساله واقعی است؟

هیچ مدرک قطعی مبنی بر واقعی بودن خارش هفت ساله وجود ندارد در حالی که نتایج تحقیقات تا حدودی متفاوت است، درصد طلاق، به‌ویژه در ازدواج‌های بار اول، در حدود هفت یا هشت سال افزایش می‌یابد.

زوج‌هایی که در فاز ماه عسل نامیده می‌شوند (تعریف می‌شود که دو سال و نیم بعد از اختناق دوام می‌آورند) رضایت بسیار بالایی از ازدواج خود را گزارش می‌کنند که با افزایش سال‌ها یا کاهش می‌یابد یا تثبیت می‌شود. البته، با گذشت هفت سال، شرکا به خوبی از مرحله ماه عسل گذشته اند - و ممکن است مشکلاتی شروع شده باشد.

با افزایش زمان، کشمکش‌های زناشویی می‌تواند شامل مسائلی مانند مهارت‌های ارتباطی ضعیف و گوش دادن، کمبود همدلی و انتظارات غیرواقع بینانه از یکدیگر باشد. این مسائل می‌تواند با فشارهای ناشی از تربیت بچه‌ها، پرداختن به امور مالی و مسائل دیگر، از جمله مواجهه با تفاوت‌ها در ارزش‌ها و باورها در مورد فرهنگ، مذهب و سیاست، ایجاد یا ترکیب شود.»

علائم خارش هفت ساله

اگر در ازدواج خود احساس نارضایتی دارید، مهم است که دلایل را بررسی کنید و به ریشه مسائل بپردازید.

اما چه چیزی در وهله اول واجد شرایط احساس نارضایتی یا عدم تحقق است؟  این احساسات و رفتارها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

فقدان صمیمیت فیزیکی و یا احساسی.

ارتباط ضعیف.

افزایش تعارض، از جمله مشاجره، کلمات آزاردهنده یا انتقاد.

حفظ اسرار از شریک زندگی خود

سپری نکردن زمان زیاد یا معنادار با هم.

یکدیگر را بدیهی گرفتن و یا احساس عدم قدردانی.

عدم اعتماد

خیال پردازی در مورد خیانت

ممکن است انگیزه کمی برای بهبود پویایی زناشویی خود احساس کنید. اما اگر می‌خواهید ازدواج  تان موفق باشد، شناسایی مشکلات و متعهد شدن به حل آنها بسیار مهم است.

سال 7 ام ازدواج

چگونه می توان از خارش هفت ساله جلوگیری کرد؟

اگر شروع به احساس خارش در رابطه خود کردید در آستانه هفت سالگی یا هر زمان دیگری اقداماتی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از قوی ماندن آن انجام دهید.

علیرغم موانع احتمالی که ممکن است در اطراف این نشانگر رخ دهد، بسیاری از روابط را می‌توان حفظ کرد و حتی اگر هر دو طرف متعهد به انجام کارهای لازم باشند، می‌توان آنها را تقویت کرد.

روی مهارت های ارتباطی خود کار کنید

ارتباط خوب عنصر کلیدی هر رابطه سالم است، و یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از خارش هفت ساله است.

شما و شریک زندگی تان باید عادت داشته باشید به طور منظم در مورد احساسات و نگرانی های خود با یکدیگر صحبت کنید. اولویت دادن به ارتباطات و کار  روی مهارت های شنیداری به جلوگیری از سوء تفاهم کمک می کند و پیوند شما را تقویت می کند.

فرضیات خود را بررسی کنید

وقتی احساس خاصی دارید، دیدن آن از منظر دیگران دشوار است. اما گیر کردن در ذهن خود می تواند شما را به پیش فرض های نادرست در مورد احساسات شریک زندگی خود سوق دهد که می تواند رابطه شما را از مسیر خارج کند.

فرض‌های خود را در مورد آنچه که شریک زندگی‌تان فکر می‌کند یا چه احساسی دارد، بررسی کنید انتظار نداشته باشید شریک زندگی‌تان بداند شما به چه فکر می‌کنید یا چه احساسی دارید.

به جای حدس زدن، فرض یا استنباط، بپرسید. نشستن برای صحبت کردن با شریک زندگی می تواند مشکلات را در جوانی قبل از پیشرفت برطرف کند.

مطمئن نیستید چگونه چیزها را در قالب کلمات بیان کنید؟ سعی کنید آن را در نامه ای بنویسید،  که به شما کمک می کند احساسات و نگرانی های خود را بیان کنید.

جرقه عشق را دوباره روشن کنید

صمیمیت فیزیکی بخش مهمی از بیشتر روابط عاشقانه است، بنابراین سعی کنید صمیمیت را حتی در مواقع استرس در اولویت قرار دهید. اگر مطمئن نیستید چگونه بعد از یک وقفه دوباره به رابطه جنسی نزدیک شوید، برنامه ریزی یک شب قرار غافلگیرکننده یا یک استراحت کوچک می تواند به احیای این حس کمک کند.

اما اگر کاهش صمیمیت فیزیکی شما به دلیل  اختلال در عملکرد جنسی یا سایر نگرانی های جسمی بوده است، در صحبت با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تردید نکنید.

 زمان بیشتری را با هم بگذرانید

این یکی ممکن است در ابتدا غیر منطقی به نظر برسد زیرا اگر در حال حاضر احساسی به شریک زندگی خود ندارید، گذراندن زمان بیشتر با او ممکن است آخرین چیزی باشد که فکر می کنید اما اولویت دادن به زمان معنادار با هم می تواند شما را از نظر عاطفی به هم بازگرداند.

 شلوغی زندگی روزمره - از بچه ها و کارها و نگهداری از خانه گرفته تا هر کاری که انجام می دهید - می تواند صرف وقت برای همه چیز  به جز  برای یکدیگر را بسیار دشوار کند.

لزوماً مجبور نیستید همه چیزهایی را که همسرتان انجام می‌دهد دوست داشته باشید، اما نشان دادن علاقه به سرگرمی‌های او یا دنبال کردن فعالیتی که برای هر دوی شما جدید است، می‌تواند به نزدیک‌تر شدن شما کمک کند.

قدردانی نشان دهید

با گذشت زمان، ممکن است احساس کنید  توسط همسرتان کم ارزش شده یا قدردانی نشده اید یا برعکس. حتی اگر قصد ندارید آن را بدیهی بدانید، فراموش نکردن قدردانی مهم است.

سعی کنید هم نشان دهید و هم به همسرتان بگویید چقدر از او و نقشی که در زندگی شما ایفا می کند قدردانی می کنید. گاهی اوقات، این به سادگی گفتن «متشکرم» است، اگرچه می‌توانید  زبان عشق او را نیز یاد بگیرید تا بتوانید تشکر خود را به روش‌هایی بیان کنید که معنی‌دارتر باشد.

حلقه اجتماعی خود را هوشمندانه انتخاب کنید

ممکن است متوجه نباشید که دوستان تان در حال خرابکاری در رابطه شما هستند اما به این فکر کنید: اگر همه دوستان شما در روابط سمی هستند و همیشه در مورد آن می شنوید، ارزش خودتان را پیدا کنید. 

وقت خود را با افراد مثبتی بگذرانید که به تقویت رابطه شما کمک می‌کنند. از افرادی که سعی در تضعیف رابطه شما یا تشویق شما به به خطر انداختن ارزش‌هایتان کنند، دوری کنید.

 از یک متخصص پشتیبانی بخواهید

زمانی که رابطه شما در وضعیت متزلزلی قرار دارد، کمک حرفه ای را در نظر بگیرید. یک درمانگر یا مشاور می‌تواند به شما و شریک زندگی‌تان کمک کند تا مشکلات تان را حل کنید و ابزارهایی را برای تقویت رابطه‌تان برای مدت طولانی بیاموزید، مانند:

خود را به روش هایی بیان کنید که برای رابطه شما سالم و سازنده باشد.

بهتر است گوش دهید و به نیازهای همسرتان پاسخ دهید.

اعتماد و صمیمیت را ایجاد کنید.

یک متخصص سلامت روان می‌تواند به شما کمک کند تا بخشش را یاد بگیرید.

خارش سال هفتم

 بدانید که چه  کاری را نباید انجام دهید

به همان اندازه که بدانید چه کاری باید انجام دهید، دانستن اینکه چه  کاری را نباید انجام دهید اهمیت دارد.

وقتی با نگرانی‌های مربوط به خارش هفت ساله دست و پنجه نرم می‌کنید، مهم است که در رفتارهای بالقوه مشکل‌ساز یا اعتیادآور به دنبال آرامش نباشید. اینها می توانند مشکلات روابط و سلامتی شما را بدتر کنند. چنین رفتارهایی عبارتند از:

مصرف الکل و یا مواد مخدر.

قمار .

افزایش هزینه ها .

پورنوگرافی​

روابط اینترنتی

اگر در رابطه‌تان، چه در سن هفت سالگی و چه در هر زمان دیگری، مشکلاتی دارید، خودتان را از شریک زندگی‌تان یا سایر منابع قابل اعتماد حمایت عاطفی در زندگی‌تان جدا نکنید.

وقتی زمان پایان دادن به یک رابطه است

با سخت کوشی و تعهد، زوج ها می توانند بر مشکلات رابطه غلبه کنند و قوی تر، سالم تر و شادتر شوند. اما مواقعی وجود دارد که بهترین کار برای همه این است که آن را کنار بگذارند .

یکی از این موارد در مورد سوء استفاده از شریک صمیمی است که به عنوان خشونت خانگی نیز شناخته می شود و شما حتی ممکن است متوجه نباشید که چیزی که تجربه می کنید سوء استفاده است. خشونت خانگی فراتر از آزار فیزیکی است و شامل آزار روانی، عاطفی، جنسی و مالی نیز می شود.

یاد بگیرید علائم قرمز را در رابطه تشخیص دهید  و بدانید که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی شما - از پزشک خانواده گرفته تا درمانگر شما - می توانند منبع قابل اعتمادی از حمایت  در صورت تجربه سوء استفاده از شریک خانگی باشند . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان