پیوند انگشت قطع‌ شده با روشی جدید در ایران/ پیوند انگشت به شکم بیمار سراوانی!

خط سلامت : در اقدامی نوآورانه و کم‌نظیر در منطقه، جراحان بیمارستان ایرانمهر سراوان با موفقیت عمل پیوند انگشت را بر روی بیمار انجام دادند. این جراحی پیچیده که با آخرین تکنیک‌های پزشکی همراه بود، امید به بازگشت عملکرد طبیعی دست را در بیمار زنده کرده است.

پیوند انگشت قطع‌ شده با روشی جدید در ایران/ پیوند انگشت به شکم بیمار سراوانی!

در یک دستاورد پزشکی قابل توجه، پزشکان بیمارستان ایرانمهر سراوان موفق شدند با انجام عمل پیوند انگشت ، عضو قطع شده بیمار را به بدنش بازگردانند. این جراحی ظریف و پیچیده، گامی مهم در جهت بهبود کیفیت زندگی بیمار محسوب می‌شود.

به گزارش خط سلامت، سینا خواجه جهرمی رئیس بیمارستان ایرانمهر سراوان در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در یک اقدام پزشکی نوین و کم‌نظیر در منطقه مرزی سراوان، عمل جراحی حساس پیوند انگشت دست به روش فلپ شکمی با موفقیت روی بیمار انجام شد.

مصطفی مطهری متخصص ارتوپدی بیمارستان ایرانهمر و جراح این عمل نیز گفت: انگشت این بیمار به علت بی‌احتیاطی در استفاده از سنگ فرز قطع شده بود.

وی در خصوص روش پیوند فلپ شکمی نیز توضیح داد: در این روش، ناحیه آسیب‌دیده بدن به زیر پوست شکم فرد پیوند داده می‌شود تا با خون‌رسانی مناسب و محافظت از بافت پیوندی، شرایط بهتری برای پیوند و بهبودی فراهم شود و شانس موفقیت در پیوند افزایش یابد.

وی افزود: این روش جراحی پیچیده گامی مهم در جهت ارتقای سطح خدمات پزشکی در منطقه محسوب می‌شود و با انجام این عمل، بیماران با آسیب‌های شدید دست می‌توانند امیدوار به بازگشت عملکرد دست خود باشند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان