این ادویه پوست تان را آینه می کند + 4 خاصیت بی نظیر دیگر

خط سلامت: شنبلیله گیاهی معطر است که طبع گرم و خشک دارد. از این گیاه برای سلامت رحم و تخمدان، کاهش درد پریود، سلامت مو و رفع بواسیر استفاده می‌شود.

این ادویه پوست تان را آینه می کند + 4 خاصیت بی نظیر دیگر

شنبلیله یکی از گیاهان محبوب در سراسر جهان است که علاوه بر استفاده در صنایع غذایی، خواص درمانی نیز دارد.

به گزارش خط سلامت شنبلیله دارای مقادیر مناسبی از فلاونوئیدهای پلی فنولی می باشد و به همین دلیل علاوه بر خواص بیشمار آن، باعث بهبود عملکرد کلیه ها می شود.

شنبلیله و خواص مصرف دانه آن

شنبلیله نقش موثری در کاهش قند خون دارد؛ در شنبلیله اسید آمینه‌ای به نام هیدروکسی ایزولوسین وجود دارد که این اسید آمینه ترشح انسولین را تسریع می‌کند.

شنبلیله گیاهی است که معمولاً در نواحی اطراف دریای مدیترانه و جنوب آسیا رشد می‌کند؛ شنبلیله همچنین از گیاهان بومی کشور ایران نیز محسوب می شود، در این مطلب برخی خواص دانه شنبلیله را بیان می‌کنیم.

 4 روش برای مصرف دانه شنبلیله 

دانه های خیس شده: دانه های شنبلیله را یک شب در آب خیس کنید و صبح ناشتا میل کنید.

چای شنبلیله: با خیساندن دانه های آن در آب داغ، یک چای تسکین دهنده شنبلیله تهیه کنید. این می تواند راهی دلپذیر و موثر برای گنجاندن شنبلیله در برنامه روزانه باشد.

شنبلیله جوانه زده: جوانه زدن دانه های شنبلیله می تواند محتوای غذایی آنها را تقویت کند. این جوانه ها را می توان به سالاد اضافه کرد یا به عنوان یک میان وعده مصرف کرد و افزودنی ترد و سالم به رژیم غذایی شما ارائه می کند.

پودر شنبلیله آسیاب شده: دانه ها را می توان به صورت پودر ریز آسیاب کرد و به غذاهای مختلف مانند سوپ، خورش یا اسموتی اضافه کرد. این گزینه همه کاره امکان ادغام آسان در وعده های غذایی معمولی شما را فراهم می کند.

فواید دانه شنبلیله فراتر از کاهش وزن چیست؟

جدای از فواید کاهش وزن دانه های شنبلیله، مصرف این دانه ها حتی برای سلامت کلی توصیه می شود.  فواید آن برای سلامتی عبارتند از:

هضم بهتر را تقویت می کند

دانه های شنبلیله سرشار از فیبر هستند که می تواند به کاهش سوء هاضمه و نفخ کمک کند و محیطی ایده آل برای تلاش های کاهش وزن ایجاد کند.

سوء هاضمه

مصرف دانه های شنبلیله خیس خورده گوارش شما را بهبود می بخشد!

خاصیت ضد التهابی

دانه ها دارای خواص ضد التهابی هستند، به سلامت کلی کمک می کنند و التهاب مرتبط با افزایش وزن را کاهش می دهند.

 سرشار از مواد مغذی

شنبلیله یک ادویه غنی از مواد مغذی است که حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که به سلامت کلی کمک می‌کند.

حمایت از شیردهی

شنبلیله به طور سنتی برای تقویت شیردهی در مادران شیرده استفاده می شود زیرا می تواند به افزایش شیر مادر کمک کند.

برای رشد مو مفید است

دانه های شنبلیله حاوی طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که می توانند رشد مو را تقویت کرده و ریزش مو را کنترل کنند. همچنین حاوی نیکوتینیک اسید است که از شوره سر و سفیدی زودرس جلوگیری می کند و لسیتین که موها را آبرسانی می کند.

سطح قند خون را مدیریت می کند

محتوای فیبر موجود در دانه های شنبلیله می تواند هضم قند و چربی های ناسالم را دشوار کند. این می تواند به مدیریت سطح قند خون و بهبود سلامت کلی افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

سلامت پوست را بهبود می بخشد

دانه های شنبلیله سرشار از بتاکاروتن و ویتامین C هستند که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و به صورت شما درخشندگی می بخشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان