اگر جغد شب هستید منتظر دیوانه شدن باشید

خط سلامت: دیر به رختخواب رفتن بر سلامت روان تاثیر می گذارد و خطر ابتلا به چند بیماری روانی را افزایش می دهد.

اگر جغد شب هستید منتظر دیوانه شدن باشید

 همه ما گاهی دیر به رختخواب می رویم. اما اگر بیشتر شب ها دیر بخوابید چه؟

ظاهراً شب زنده داری می تواند بر سلامت روان تأثیر منفی بگذارد.

ریتم بیولوژیکی

به گزارش خط سلامت دلایل واضحی وجود دارد که چرا دیر به رختخواب رفتن می تواند برای سلامتی مضر باشد. ناگفته نماند بیدار ماندن تا دو بامداد، زمانی که باید ساعت هشت بیدار شوید، برای سلامت جسمی و روحی شما بسیار مضر است.

راه‌های کمتر واضح دیگری وجود دارد که در آن سلامت تحت تأثیر زمان خواب شما قرار می‌گیرد.  مجله‌ Nature Communications  بیان می‌کند افرادی که دوست دارند صبح زود از خواب بیدار شوند، در مقایسه با افرادی که دوست دارند تا دیروقت بیدار بمانند، کمتر در معرض خطر مشکلات سلامت روان هستند.

این مطالعه که در دانشگاه اکستر انجام شد، از داده‌های 700000 شرکت‌کننده استفاده کرد. این شرکت کنندگان قرار بود بگویند آیا آنها آدم صبح هستند یا یک جغد شب .

پس از آن DNA آنها مورد بررسی قرار گرفت. این تحقیق نشان داد افرادی که دوست داشتند دیر به رختخواب بروند بیشتر در معرض مشکلات سلامت روان هستند. شامل مسائلی مانند افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی است. یک جغد شب ده درصد بیشتر از افرادی که زود به رختخواب می روند، به اسکیزوفرنی مبتلا می شوند.

به گفته پرفسور ساموئل جونز، محقق ژنتیک در دانشگاه اکستر، جغدهای شب دوست دارند روی خواب خود کار کنند به این معنی که بر احساس خواب آلودگی غلبه می کنند و باعث می شود مدت بیشتری بیدار بمانند. جونز می گوید که این تا حدی تأثیر منفی روی ذهنیت این جغدهای شب دارد.

دپارتمان روان‌پزشکی دانشگاه کلمبیا می‌افزاید افرادی که از نظر روانی «سالم» در نظر گرفته می‌شوند می‌توانند نشانه‌هایی از اضطراب و ناراحتی روانی را هنگام خواب بد شبانه نشان دهند.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان