چرا باید سیر را شب ها بخورید؟

خط سلامت: آیا سیر می تواند به خواب کمک کند؟ در میان سایر مواد مغذی ارزشمند، سیر حاوی روی و غلظت بالایی از ترکیبات گوگردی مانند آلیسین است که به طور طبیعی باعث آرامش می شود و کمک می کند سریعتر به خواب بروید .

چرا باید سیر را شب ها بخورید؟

سیر حاوی آلیسین است که ممکن است اثرات آرام بخش داشته باشد و به طور بالقوه به خواب کمک کند.

به گزارش خط سلامت سیر حاوی روی و برخی از ترکیبات گوگردی است که می تواند بدن شما را آرام کند و باعث خواب آلودگی شود . ترکیب گوگردی مانند آلیسین که در سیر وجود دارد می‌تواند خوابی آرام در شب به شما بدهد و شما را از بی‌خوابی رها کند. پژوهش ها نشان داده است خوردن سیر، بهبود کیفیت خواب و کاهش استرس را به دنبال دارد.

خوردن سیر و بهبود خواب 

سیرمنبع خوبی از ویتامین B6 است که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی و بهبود روحیه ایفا می کند. سیر همچنین علائم خستگی و اضطراب را از بین می برد و به بهبود خواب کمک مب کند. مشخص شده است که سیر آلرژی را بهبود می بخشد زیرا سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

سیر روحیه را بهبود می بخشد

سیر به بهبود خواب کمک می کند. علاوه بر این سیر سرشار از ترکیبات گوگردی است که به افزایش سطح گلوتاتیون کمک می کند. این آنتی اکسیدان بخشی از اولین خط دفاعی بدن در برابر استرس است.

علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد سیر به مبارزه با استرس و کاهش علائم اضطراب و افسردگی کمک می کند. سیر بر سطوح انتقال دهنده عصبی سروتونین تأثیر می گذارد و در نتیجه مصرف سیر حافظه را تقویت می کند .

سیر اغلب به عنوان چاشنی استفاده می شود، مطالعه ای نشان داد سیر سطوح چندین هورمون مرتبط با استرس از جمله کورتیزول را کاهش می دهد.

 خوردن سیر سلامتی را تقویت می کند

سیر علاوه بر بهبود خواب، منجر به افزایش شاخص های سلامتی می شود. مطالعات نشان داده است دوز بالای عصاره سیر تعداد روزهای بیماری سرماخوردگی یا آنفلوانزا را تا 61 درصد کاهش می دهد. همچنین کاهش فشار خون و کلسترول، درمان پرکاری تیرویید، کنترل قند خون، کاهش دندان درد و کمک به از بین بردن آکنه، از جمله فواید خوردن سیر است.

خواص ضد سرطان سیر

علاوه بر اصلاح الگوی خواب، در مطالعات نشان داده شده است دی آلیل دی سولفید موجود در سیر، احتمال بروز برخی سرطان ها را کاهش می دهد.

جبران کمبود آهن و کم خونی

خوردن سیر منجر به خواب راحت شبانه می شود. همچنین مصرف سیر به درمان  کم خونی و کمبود آهن کمک می کند؛ زیرا دی آلیل دی سولفید تولید پروتئینی را افزایش می دهد که به جذب و آزادسازی آهن کمک می کند و متابولیسم آهن را بهبود می بخشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان