بهترین رژیم غذایی برای اثربخشی داروهای ضد افسردگی و سلامت ذهنی

خط سلامت: گنجاندن طیف گسترده ای از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، لبنیات کم چرب و گوشت بدون چربی، مرغ و ماهی در رژیم غذایی می تواند کمک کند از افسردگی دور و سالم و پرانرژی بمانید.

بهترین رژیم غذایی برای اثربخشی داروهای ضد افسردگی و سلامت ذهنی

همراه با ورزش منظم و خواب کافی ، خوردن یک رژیم غذایی متعادل می تواند برای سلامت ذهنی معجزه کند.

بهترین رژیم غذایی همراه داروهای ضد افسردگی

به گزارش خط سلامت نوشیدن مقدار زیادی آب، غذاهای پر فیبر مانند میوه ها و سبزیجات تازه، سبوس و غلات کامل بخورید. ورزش منظم داشته باشید. یک مکمل فیبر مصرف کنید.

 یافته های پزشکی و علمی نشان می دهد  افسردگی با سطح پایین منیزیم مرتبط است درمان افسردگی غالباً همراه با جلسات روان درمانی و دارو درمانی است با این حال مداخلات رژیم غذایی برای کاهش نشانه های افسردگی در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

رژیم غذایی ضد افسردگی

محققان امیدوارند با استفاده از رژیم های غذایی و مکمل های غذایی بتوانند راهی برای کاهش علائم افسردگی و تسکین احساس افسردگی در افراد ایجاد کنند.

بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته مواد مغذی و ویتامین هایی مانند ویتامین های گروه ب، منیزیم، اسیدهای چرب امگا ۳ ،همگی منجر به کاهش علائم افسردگی می شود .

منیزیم و افسردگی

اگرچه یافته های گوناگون نشان می‌دهد که افسردگی و منیزیم با یکدیگر ارتباط دارند اما در سال ۲۰۱۵ در یک مطالعه روشن شد که مصرف کم منیزیم با افسردگی در بزرگسالان رابطه معناداری دارد در سال ۲۰۰۷ در یک پژوهش دیگر روشن شد که مکمل منیزیم منجر به کاهش چشمگیر علائم افسردگی می شود.

داروهای ضد افسردگی و منیزیم

مطالعه دیگری نشان داد که افرادی که هنگام مصرف داروی ضد افسردگی اقدام به مصرف منیزیم نیز می‌کنند مزایای بهتری را در کاهش سطح افسردگی در آنها می توان شاهد بود در یک مطالعه دیگر صورت گرفته در سال ۲۰۱۹ روشن شد که سطح پایین منیزیم با علائم افسردگی مرتبط است.

این یافته ها نشان می دهد  اندازه گیری سطح منیزیم ممکن است به عنوان راهی برای شناسایی افرادی که ممکن است پاسخ بهتری پس از دریافت منیزیم به کاهش علائم افسردگی داشته باشند مفید است .

یکی از مهمترین مزایای مصرف منیزیم مقرون به صرفه بودن سریع عمل کردن و نداشتن اثرات جانبی است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان