6 نشان مردی که زندگی مشترک موفقی دارد

خط سلامت: مردان نقش مهمی در زندگی مشترک دارند و رفتارهای آنان منجر به موفقیت در رابطه می شود.

6 نشان مردی  که زندگی مشترک موفقی دارد

آیا تا به حال مردی را ملاقات کرده اید که بدون توجه به آنچه زندگی به او می زند، تزلزل ناپذیر به نظر می رسد؟

به گزارش خط سلامت ، این 6 نشانه و ویژگی مختص مردانی است که زندگی مشترک موفقی دارند  .

از نظر عاطفی باهوش است

همانطور که کارشناسان می گویند هوش هیجانی به توانایی ما برای شناسایی و مدیریت احساسات خود و همچنین احساسات دیگران» اشاره دارد و این برای هر مردی که واقعاً زندگی مشترک موفقی دارد بسیار مهم است.

این چیزی بیش از ارتباط با احساسات است. این توانایی پیمایش در فراز و نشیب‌های زندگی با یک سر صاف، برای درک و مدیریت نه تنها احساسات خود، بلکه احساسات افراد اطراف مان است. او مردی است که به جای واکنش تکانشی به یک موقعیت استرس زا در محل کار، قبل از اینکه به روشی پاسخ دهد که بدون تشدید تنش به موضوع رسیدگی کند، لحظه ای احساسات خود و همکارانش را ارزیابی می کند یا مردی که در روابط شخصی خود از مکالمات سخت طفره نمی رود زیرا مجهز به بیان سازنده احساسات و گوش دادن همدلانه به دیگران است.

این مهارت بسیار ارزشمند است. این به توانایی ما برای گذر از چالش‌های زندگی با مهربانی و خونسردی، حفظ روابط سالم‌تر و تصمیم‌گیری منطقی حتی تحت فشار کمک می‌کند.

او هدف دارد

هدف داشتن، یافتن چیزی است که به زندگی شما جهت و معنا می بخشد. این چیزی است که صبح‌ها ما را از رختخواب بیرون می‌آورد، مشتاق مواجهه با روز.

برای برخی از مردان این شغل آنهاست تلاش برای رسیدن به اوج رشته خود، اکتشافات پیشگامانه، یا راه اندازی کسب و کاری که می تواند چشم انداز یک صنعت را تغییر دهد. مردی که زندگی مشترک خود را دارد از نظر روانی سالم است.

 تحقیقات نشان داده است داشتن هدف می تواند ما را از مبارزه هایی مانند افسردگی و اضطراب محافظت کند، انعطاف پذیری ایجاد کند و استرس را مدیریت کند. اما داشتن هدف تنها نیمی از نبرد است. چالش واقعی در پیگیری آن نهفته است. به همین دلیل این ویژگی بعدی ضروری است.

از نظر ذهنی فردی قوی است

وقتی هدفی یا تعهدی می‌کند، آن را دنبال می‌کند. این نشانه بزرگی است که کسی آن را از نظر ذهنی جمع کرده است. همانطور که استیون سی. هیز، دکترای روانشناسی، استاد روانشناسی خاطرنشان کرد عملکرد مداوم به روش هایی که شما را به سمت اهداف انتخابی خود سوق می دهد نشانه این است که شما از نظر ذهنی فردی قوی هستید.

از نظر مالی مستقل است

زندگی خیلی چیزهای بیشتری از پول دارد، اما وقتی صحبت از زندگی مشترک یک مرد می شود، نمی توان آن را نادیده گرفت. داشتن زندگی مشترک نیازی به دستمزد شش رقمی ندارد. این در مورد دستیابی به سطحی از امنیت مالی است که ما را از اضطراب دائمی در مورد قبوض و هزینه ها رها می کند. این در مورد رسیدن به نقطه ای است که ما دائماً درگیر اصول اولیه نباشیم، به ما این امکان را می دهد که انرژی خود را به سمت کارهای بالاتر و یک زندگی رضایت بخش تر اختصاص دهیم.

طبق تحقیقات فوربس، فشارهای مالی 24 درصد طلاق ها را تشکیل می دهد. مطالعه‌ای در سال 2009 نشان داد زوج‌هایی که هیچ دارایی ندارند، بیشتر از آن‌هایی که دارای شبکه ایمنی مالی متوسطی در حدود 10000 دلار هستند، از هم جدا می‌شوند. این نشان می دهد حتی مقدار نسبتاً کمی پس انداز می تواند احساس امنیت را ایجاد کند که پیوند بین شرکا را تقویت می کند.

برخلاف تصور عمومی، شادی پس از رسیدن به درآمد سالانه 75000 دلار افزایش نمی یابد. تحقیقات جدیدتر نشان می‌دهد که برای بسیاری از ما، با سطح درآمد بدون سقف، احساس خوشبختی ما همچنان بالا می‌رود.

 مراقب خودش است

مراقبت از خود، در هسته خود، در مورد پرورش رفاه عاطفی و جسمی ما است. همانطور که مونیکا ورمانی، روانشناس بالینی اشاره کرد، این امر با "بهبود سلامت روان، عزت نفس، ارزش خود و خوش بینی" مرتبط است. این یک عمل به همان اندازه که به زنان مربوط می شود به مردان نیز مربوط می شود.برای مردی که واقعاً زندگی مشترک خود را سپری می کند، مراقبت از خود ممکن است به چند طریق ظاهر شود:

اولویت دادن به خواب کافی: اطمینان از اینکه او به اندازه کافی استراحت می کند تا ذهن و بدن خود را برای چالش های پیش رو شارژ کند.

درگیر شدن در سرگرمی ها: اختصاص زمان به کارهایی که باعث شادی و رضایت می شود، خواه نواختن یک ساز موسیقی، نقاشی، پیاده روی یا حتی برنامه نویسی باشد.

ورزش منظم: حفظ سلامت جسمانی نه تنها به دلایل زیبایی شناختی، بلکه برای رفاه کلی، کاهش استرس و وضوح ذهنی.

تغذیه آگاهانه: انتخاب غذاهای مغذی که به طور موثر به بدن سوخت می‌رسانند، با درک ارتباط عمیق بین رژیم غذایی و سلامت روان.

تعیین مرزها: درک اهمیت «نه» گفتن برای جلوگیری از تعهد بیش از حد و فرسودگی شغلی، اطمینان از وجود فضایی برای آرامش و بهبودی.

جستجوی کمک حرفه ای در صورت نیاز: درک این موضوع که درخواست حمایت در برخورد با مسائل سلامت عاطفی یا روانی یک نقطه قوت است نه یک ضعف.

بنابراین، وقتی مردی را مشاهده می کنید که برای مراقبت از خود - از نظر عاطفی، فیزیکی و ذهنی - وقت می گذارد ، شما مردی را می بینید که ارزش رفاه خود و تأثیر موج دار آن را در تمام جنبه های زندگی خود، از دستاوردهای شخصی گرفته تا روابط، درک می کند.

او دوستانی دارد

محققان دانشگاه هاروارد، طی یک مطالعه بیش از 85 سال، دریافتند که بهترین پیش بینی کننده شادی، ثروت، موفقیت شغلی، پیشرفت تحصیلی یا حتی احساس هدف نیست. این کیفیت روابط ماست.

این تحقیق با تکرار سخنان جاودانه شاعر جان دان، «هیچ‌کس جزیره‌ای نیست»، ماهیت اجتماعی فطری انسان‌ها را تأیید می‌کند. ما در ارتباطات پیشرفت می کنیم.از طرف دیگر، تنهایی یک قاتل است. این اغراق نیست.

با افزایش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و مرگ زودرس مرتبط است. جراح عمومی ایالات متحده، دکتر Vivek H. Murthy حتی بیان کرده است: "تأثیر مرگ و میر ناشی از عدم ارتباط اجتماعی شبیه به میزان مرگ و میر ناشی از کشیدن 15 نخ سیگار در روز است."

اگر با مردی برخورد کردید که به نظر می رسد واقعاً برای روابط نزدیک خود ارزش قائل است، نشانه خوبی است. مردی که واقعاً زندگی مشترک خود را دارد می داند که قدرت، شادی و طول عمر او به طور جدایی ناپذیری با کیفیت روابط او با دیگران مرتبط است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان