بالاخره دانشمندان فوت و فن های جوان ماندن را اعلام کردند + 6 راز

خط سلامت: راز جوانی در دوره میانسالی و پیری، چیزی است که انسان از گذشته های دور تا کنون، درپی کشف آن بوده است. پژوهش ها نشان داده است انجام برخی کارهای ساده، روند پیری را به تعویق می اندازد.

بالاخره دانشمندان فوت و فن های جوان ماندن را اعلام کردند + 6 راز

راز جوانی و به تعویق انداختن پیری با روش های مختلفی امکان پذیر است.

پژوهش ها نشان داده است داشتن سبک زندگی سالم و ورزش کردن، نقش مهمی در جلوگیری از پیری ایفا می کند.

به گزارش خط سلامت کشف راز جوانی، یکی از اصلی ترین دغدغه های انسان عصر حاضر است، چراکه محتوای رسانه های جمعی، جوان ماندن را یک ارزش می داند.

راز جوانی چیست؟

راز جوانی و به تعویق انداختن پیری با پژوهش های علمی کشف شده است، البته این یافته ها به این معنا نیست که فرد هرگز پیر نمی شود. پژوهشگران چند راه های علمی و منطقی را برای جوان ماندن توصیه می کنند:

ورزش کنید

تقریبا همه مطالعات مزایای ورزش ​​مداوم را برای جوان ماندن نشان می دهد. ورزش منظم در بزرگسالی باعث می‌شود که عضلات افراد مسن‌ شبیه عضلات افراد 25 ساله‌ باشد.

فعالیت های مغزی انجام دهید

یک راه برای جوان ماندن ، به چالش کشیدن مغز از طریق خواندن کتاب های مختلف و شطرنج بازی کردن است.

روابط صمیمی داشته باشید

داشتن روابط نزدیک، یک راه ساده برای احساس جوان ماندن و به تعویق انداختن پیری است. با دوستان خود برنامه ریزی کنید تا اوقاتی را کنار هم باشید. به کسانی که برای شما عزیز هستند نزدیک شوید و از بودن کنار آن ها لذت ببرید.

از پوست خود محافظت کنید

برای جوان ماندن اهمیت دادن به سلامت پوست اولویت دارد. خوردن آب کافی و استفاده از کرم های ضد آفتاب به حفاظت از پوست شما کمک می کند.

پرخوری را متوقف کنید

رعایت رژیم غذایی به جوان ماندن کمک می کند. چندین مطالعه نشان داده است؛ با افزایش سن کمتر خوردن، برخی از نشانه های پیری و البته بیماری را کاهش می دهد.

با همسر خود رابطه جنسی داشته باشید

جوان ماندن با رابطه جنسی صمیمانه و ورزش کردن رابطه دارد. در یک مطالعه مشخص شد، ورزشکارانی که همچنان در دهه شصت زندگی خود ورزش می کنند، زندگی جنسی مشابه با افراد 40 ساله داشتند.

راز جوانی چیست؟

برخی افراد با اینکه توصیه های لازم برای جوان ماندن را رعایت نمی کنند، بسیار جوان تر از سن واقعی خود به نظر می رسند و حتی اگر از ظاهر آن ها بگذریم خودشان هم احساس جوان ماندن می کنند. این افراد به دلیل اشتیاق به زندگی و کنجکاوی بی پایان در مورد جهان و عبور کردن از گذشته و تلخی هایش احساس جوانی و سرزندگی بیشتری گزارش می دهند.

در حقیقت فرمول های ضد پیری باعث جوان ماندن این افراد نیست بلکه، حضور در لحضه حال و لذت بردن در تمام لحظات راز جوان ماندن این افراد است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان