فیلم / پنج راه ساده برای بهینه سازی رژیم غذایی

خط سلامت:در اینجا پنج نکته ساده وجود دارد که می توانید برای تغذیه سالم به آنها اعتماد کنید.

فیلم / پنج راه ساده برای بهینه سازی رژیم غذایی

موضوع این نیست که چه می خورید، این مهم است که چه زمانی می خورید. اگر غذا می خورید مثلا یک تکه کیک شکلاتی خیلی بهتر است بعد از غذا آن را بخورید تا به تنهایی.چرا؟

به گزارش خط سلامت همه چیز در مورد تحت کنترل نگه داشتن گلوکز است.هر زمان که کربوهیدرات یا چیزهای شیرین می خورید، سطح گلوکز در خون شما افزایش می یابد. اگر قند خیلی سریع و تند بالا بیاید، یک تصادف به دنبال خواهد داشت. این تصادف باعث می شود دوباره احساس خستگی، تحریک پذیری و گرسنگی کنید.

اما راه هایی وجود دارد که می توان این عوارض را تحت کنترل داشت.

ورزش بعد از غذا خوردن ، خوردن غذاهای پر فیبر مانند سبزیجات یا جو دوسر و فرنی یکی دیگر از موارد است، اما ترتیبی که غذا می خورید نیز اهمیت دارد.

اگر چیزی پُر کربوهیدرات می خورید مانند برنج سفید یا ماکارونی قبل از اینکه منحنی گلوکز را صاف کند، چربی، پروتئین یا سبزیجات بخورید یا کمی ماهی، گوشت، کلم بروکلی، یک تخم‌مرغ... هر چیزی مثل آن می‌تواند مفید باشد.

این به این دلیل است که وجود چیزی در معده شما ابتداسرعت رسیدن کربوهیدرات ها به روده کوچک را برای هضم کاهش می دهد و برای آن تکه کیک شکلاتی هم همینطور است.چرا؟ خُب، برای شروع انجام آن بسیار سخت است.

اکثر مردم میزان کالری دریافتی خود را حدود 25 درصد دست کم می گیرند، چون که همه کالری‌ها وقتی وارد بدن شما می‌شوند به یک شکل رفتار نمی‌کنند.

غذاها در حالت طبیعی خود ، مانند آجیل، میوه، سبزیجات و ماهی یا هر چیزی که فرآوری نشده است برای هضم آنها به انرژی بیشتری از بدن نیاز دارند، به این اثر حرارتی غذا می گویند و این بدان معناست که چیزهایی مانند آجیل که کالری بالایی دارند، همچنان می توانند گزینه ای سالم باشند، زیرا بدن انرژی زیادی را برای هضم آنها مصرف می کند.

در سال‌های اخیر، دانشمندان شروع به درک اهمیت چیزی کرده‌اند که به عنوان میکروبیوم روده شناخته می‌شود. میکروبیوم روده در دستگاه گوارش است.این یک اکوسیستم عظیم است که حاوی تریلیون ها باکتری، قارچ، ویروس و سلول است و وزن آن به 2 کیلو می رسد.

تحقیقات نشان می دهد که ترکیب میکروبیوم روده شما می تواند تأثیرات عمیقی بر سلامت جسمانی و به طور بالقوه سلامت روان شما داشته باشد. برای داشتن یک میکروبیوم سالم شما باید سعی کنید طیف وسیعی از غذاهای مختلف را بخورید.

دانه ها، میوه ها، سبزیجات،نوشیدنی ماست کفیر و سایر غذاهای تخمیر شده به ویژه برای روده مفید هستند. در بریتانیا، 57 درصد کالری دریافتی ما از غذاهای فوق فرآوری شده تامین می شود و این رقم برای کودکان حتی بیشتر است.

همانطور که انتظار دارید غذاهای فوق فرآوری شده شامل مواردی مانند پیتزا، غذاهای آماده وبیسکویت ها    می شود، اما همچنین برخی چیزهای کاملاً غافلگیرکننده که معمولاً سالم تلقی می شوند، مانند اکثر نان های سوپرمارکتی، بسیاری از غلات صبحانه و بسیاری از جایگزین های شیر و گوشت فرآوری شده اند.

اما یک قانون سرانگشتی خوب این است که به دنبال موادی باشید که نمی‌شناسید.چیزهایی که هرگز در آشپزخانه خود نخواهید داشت.مانند امولسیفایرها، شیرین کننده ها، رنگ ها و نگهدارنده ها.

رویکرد دیگری که در حال حاضر رو به افزایش است، تغذیه شخصی است ودر سال 2014، دو دانشمند به نام های  Eran Segal و Eran Elinav نتایج واقعا شگفت انگیزی از یک آزمایش پیدا کردند. سطح گلوکز خون در گروه نمونه آنها پس از خوردن یک غذای مشابه، بسیار متفاوت بود.

خوب، این می تواند به ترکیب میکروبیوم های روده منحصر به فرد ما برگردد. رویای تغذیه شخصی این است که افراد بتوانند انتخاب های غذایی خود را با نیازهای خاص بدن خود تنظیم کنند، اما متخصصان تغذیه مشتاق هستند به این نکته اشاره کنند که برخی از پیام‌های کلیدی هنوز در سراسر جهان اعمال می‌شوند.

بنابراین، برای یک رژیم غذایی سالم، غذاهایی را هدف قرار دهید که به حالت طبیعی خود نزدیک هستند... به جای آب پرتقال یک پرتقال، برنج قهوه ای به جای برنج سفید، شکلات تلخ به جای شکلات شیری. غذاهای متنوع را هدف قرار دهید.

سعی کنید مواد زیادی را که نمی شناسید نخورید. و به یاد داشته باشید، شما همان چیزی هستید که می خورید. اما زمانی که غذا می خورید نیز اهمیت دارد.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان