چرا از صحبت در مورد اختلال نعوظ خجالت می کشید؟

خط سلامت: صحبت کردن در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی می تواند احساس ناخوشایند و ترسناکی داشته باشد.

چرا از صحبت در مورد اختلال نعوظ خجالت می کشید؟

از بی‌محبتی تا ناامنی، نگرانی تا وحشت و حتی ترس از طرد شدن از رابطه را اغلب افراد با مشکل اختلال نعوظ تجربه می کنند.

به گزارش از خط سلامت نمی توان نحوه صحبت در مورد ویاگرا را کم اهمیت جلوه داد انگ از شرم در مورد آن وجود دارد این موضوعی دشوار برای بسیاری از زوج ها است.

چرا از صحبت در مورد اختلال نعوظ خجالت می کشید؟

لیمور گوتلیب در دانشگاه برونل لندن، که بر روانشناسی جنسیت و روابط متمرکز است می گوید: این یکی از بیشترین نگرانی ها در روابط است و می تواند باعث اضطراب زیادی شود.

رابطه جنسی و سکس نه تنها جنبه مهمی از رفاه روابط، بلکه موثر بر سلامت جسمی و روانی ما است. به همین دلیل است که زندگی جنسی سالم باید در اولویت باشد. به طور طبیعی، اگر هم همسرتان و هم خودتان، میل جنسی پایینی را تجربه می کنید و از این موضوع راضی هستید، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. این در مورد این است که چه چیزی برای شما در رابطه بهتر است. نباید به زندگی جنسی که در رسانه ها نشان داده می شود توجه کنید، زیرا رابطه جنسی باید چیزی مربوط به شریک زندگی تان است نه کاری که برای دیگران انجام می دهید.

لیمور می‌گوید: با این حال اگر اختلاف میل جنسی وجود داشته باشد می‌تواند باعث تعارض و مشاجره شود و علاوه بر این منجر به ناامیدی از رابطه شود و می‌تواند بر سلامتی تأثیر منفی بگذارد.

در ابتدای یک رابطه، مرحله ماه عسل همانطور که ما آن را نامگذاری کرده ایم، مردم توسط شهوت هدایت می شوند و رابطه جنسی مکرر دارند. با این حال، با گذشت زمان تعداد ارتباط کمتر می شود. لیمور می‌گوید: اغلب عوامل استرس‌زا روزانه دخیل هستند و یا افراد مراحل خاصی از زندگی را پشت سر می‌گذارند مانند یائسگی. با این حال، مشکل اصلی عدم رابطه جنسی معمولاً از اختلاف میل جنسی در شرکا ناشی می شود و این باید از طریق ارتباط باز و مؤثر برطرف شود.

احساس گناه، ناامیدی و خجالت می تواند یک چرخه را تداوم بخشد، بنابراین تلاش کنید تا فشار را از بین ببرید و موضوع اختلال نعوظ یا کاهش میل جنسی را زیاد مطرح نکنید حتی اگر از درون آزرده یا نگران هستید. اگر متوجه شدید که ناامید شده اید، یک قدم به عقب بردارید. طبیعی است که چنین احساسی داشته باشید، با این حال، شریک زندگی شما ممکن است احساس ناکافی و عدم اعتماد به نفس داشته باشد.

اریکا استورم، درمانگر رابطه جنسی و بالینی می‌گوید: بسیاری از مردان اگر از اختلال نعوظ رنج می‌برند، احساس ناکافی بودن می‌کنند. 

جامعه نقش های جنسیتی را بر عهده ما گذاشته است. مردان قرار نیست گریه کنند و احساس ناامنی کنند. اریکا می‌گوید: این مردانگی سمی باعث می‌شود که جنس مذکر سرکوب شده و برای مقابله با احساسات بی‌تجهیز باشد. 

ویاگرا

ویاگرا یک راه حل کوتاه مدت عالی که می تواند به اختلال نعوظ کمک کند، اما دلیل اصلی عدم خلق و خوی شریک زندگی شما یا کاهش میل جنسی او را هدف قرار نمی دهد. 

واقعیت این است که ویاگرا فقط به افزایش جریان خون در بدن مرد کمک می‌کند. ویاگرا بر ارتباط فیزیکی، عاطفی و وابسته به عشق که برای صمیمیت واقعی لازم است، بی‌تأکید بود.

افرادی که از اختلال نعوظ رنج می برند معمولا احساس گناه یا شرم دارند بنابراین، وقتی این موضوع را برای شریک زندگی خود مطرح می کنید، مطمئن شوید هیچ شرم یا سرزنشی را متوجه او نمی کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان