چگونه فواید راه رفتن را دو برابر کنید؟

پیاده روی به ندرت به عنوان یک فعالیت دیده می شود. این یک تمرین ساده است که روزانه انجام می شود، اما بدیهی تلقی می شود. با این حال، اگر به اشکال مختلف تمرین نگاه کنید، پیاده روی اگر به درستی انجام شود، موثر است.

چگونه فواید راه رفتن را دو برابر کنید؟

راه رفتن آگاهانه آگاهی را با حرکت هماهنگ می کند و در نتیجه تأثیر راه رفتن را بر عضلات مختلف افزایش می دهد. به این ترتیب، پیاده روی آگاهانه می تواند فواید پیاده روی را دوچندان کند.

به گزارش خط سلامت، در راه رفتن آگاهانه شما با آگاهی از هر قدم و احساسات آن به راه رفتن توجه کامل دارید. نفس کشیدن به موقع؛ و توجه به تمام اطراف این به شما می آموزد که در لحظه باشید در حالی که فقط بین A و B عجله نکنید و از هر قدمی لذت ببرید.

فواید فیزیکی پیاده روی آگاهانه

راه رفتن آگاهانه باعث تقویت تنفس عمیق و ریتمیک می شود. راه رفتن آگاهانه نفس فرد را با راه رفتنش هماهنگ نگه می دارد، بنابراین جریان اکسیژن بیشتری را در بدن احساس می کند. از آنجایی که انرژی را کانالیزه می کند و به شما احساس جوانی می دهد، تجربه پیاده روی سرگرم کننده تر از یک تمرین ساده می شود.

ورزش های منظم، از جمله پیاده روی آگاهانه، ایمنی شما را بهبود می بخشد. پیاده روی گردش خون را افزایش می دهد، که توزیع رایگان سلول های ایمنی را در بدن تضمین می کند. همراه با ذهن آگاهی، این نوع فعالیت استرس را کاهش می دهد.
افراد مبتلا به بیماری های مزمن می توانند از راه رفتن آگاهانه سود زیادی ببرند. آگاهی از نفس و آگاهی از بدن ممکن است باعث شل شدن عضلات منقبض شده و رها شدن تنش شود.

فواید ذهنی و عاطفی پیاده روی آگاهانه

راه رفتن آگاهانه، جنبه های مختلف را فراتر از حرکت دادن بدن شما به هم متصل می کند و آن را لمس می کند. راه رفتن آگاهانه به سلامت روانی و عاطفی کمک زیادی می کند و با هدایت شما به آرامش و وضوح به شما کمک می کند تا کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید.

پیاده روی های ذهن آگاهی به شما این امکان را می دهد که با محیط اطراف خود به شیوه ای مسالمت آمیز ارتباط برقرار کنید. به دست آوردن بینش در مورد نفس و احساسات راه رفتن شما را زمین می اندازد، بنابراین به کاهش اضطراب و استرس کمک می کند. این نوعی مدیتیشن است که باعث ایجاد مهلت بسیار مورد نیاز در برابر فشارهای روزانه می شود.
علاوه بر این، پیاده روی باعث آزاد شدن اندورفین می شود که بالابرنده خلق طبیعی در بدن است. ذهن آگاهی را به این اضافه کنید، و نتیجه یک محرک کامل مغز است.
پیاده روی آگاهانه شما را تشویق می کند تا با فضای باز هماهنگ شوید. چه قدم زدن در یک پارک یا در امتداد یک مسیر طبیعی، توجه به محیط اطراف احساس عمیق‌تری از ارتباط با دنیای طبیعی را ایجاد می‌کند. چنین تداعی می تواند به انسان احساس آرامش و تعلق دهد و برای او هدف و دلیلی برای ادامه آن فراهم کند.

چگونه آگاهانه راه برویم؟

برای یادگیری راه رفتن آگاهانه لازم نیست پیچیده باشد. در اینجا چند مرحله ساده برای شروع وجود دارد:

مکانی را انتخاب کنید که الهام بخش شما باشد - خواه یک پارک، مسیر طبیعی یا حتی یک خیابان آرام باشد. زیبایی محیط شما می تواند تمرین ذهن آگاهی شما را افزایش دهد.
قبل از شروع راه رفتن، آنچه را که از تمرین خود می خواهید مشخص کنید. به عنوان مثال، می توانید آرزوی صلح داشته باشید، تنش را از بین ببرید یا به سادگی از لحظه حال لذت ببرید. قصد شما می تواند ذهن و توجه شما را هنگام راه رفتن هدایت کند.
با چند نفس عمیق شروع کنید. دم از طریق بینی، بازدم از طریق دهان، هماهنگی تنفس و گام‌ها.

به احساسات پاهایتان هنگام لمس زمین، نحوه حرکت پاها، چرخش بازوها و ضربان قلبتان توجه کنید.

هنگام راه رفتن تمام حواس خود را درگیر کنید: رنگ ها، بافت ها و اشکال محیط اطراف خود را مشاهده کنید، به صداهای طبیعت یا ریتم قدم های خود گوش دهید، هوای تازه را بو کنید و باد را روی پوست خود احساس کنید.

ممکن است در حین راه رفتن افکاری به سراغتان بیاید، بنابراین به خود یادآوری کنید که بدون قضاوت آنها را مشاهده کنید. عوامل حواس پرتی را بپذیرید و به آرامی توجه خود را روی نفس و عمل راه رفتن متمرکز کنید. این تمرین بازگشت توجه به ذهن آگاهی را تقویت می کند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان