بمب امگا 3 را در این خوشمزه پیدا کنید + طرز نگهداری

خط سلامت: همه ما به چربی های امگا 3 (اسیدهای چرب) نیاز داریم. بدن نمی تواند آنها را بسازد، بنابراین مهم است که در رژیم غذایی خود یک منبع منظم امگا 3 داشته باشیم.

بمب امگا 3 را در این خوشمزه پیدا کنید + طرز نگهداری

 

اسید چرب امگا 3 ، اسید آلفا لینولنیک (ALA) یک چربی سالم (غیراشباع) است که در غذاهای گیاهی مانند گردو یافت می‌شود و نشان داده شده است به سلامت قلب ، سلامت مغز و پیری سالم کمک می‌کند.

 به گزارش خط سلامت امگا 3 ALA نمی تواند در بدن ساخته شود، بنابراین باید از مواد غذایی تامین شود و به طور منظم مصرف شود. 

برای دریافت امگا 3-ALA چه غذاهایی بخوریم؟

انتخاب صحیح غذا صرف نظر از سن مهم است. با این حال هنگامی که به 50 سالگی برسید، خطر ابتلا به بیماری های قلبی، به ویژه پس از یائسگی، افزایش می یابد.

خبر خوب این است تغییرات ساده در سبک زندگی مانند تغییر رژیم غذایی می تواند تأثیر زیادی بر سلامت قلب داشته باشد به عنوان مثال برای افزایش مصرف امگا 3 ALA، منابع گیاهی مانند روغن کلزا، دانه کتان و گردو را انتخاب کنید. 

 
قدرت 3 (امگا 3!)

کدام آجیل حاوی امگا 3 است؟  

گردو تنها آجیل درختی است که حاوی مقادیر قابل توجهی از امگا 3 ALA ضروری گیاهی است (2.7 گرم در هر 30 گرم) که به حفظ سطح طبیعی کلسترول خون کمک می کند. 

نمودار مقدار امگا 3 در گردو را نشان می دهد

گردو - مغز سالم قلب

افزایش سطح کلسترول خون یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی مانند حملات قلبی و سکته است.  

یک مشت گردو در روز (30 گرم) می تواند تأثیر مثبتی بر قابلیت ارتجاعی رگ های خونی داشته باشد و به مراقبت از سیستم قلبی عروقی شما کمک کند .  

یک وعده گردو (یک مشت 30 گرمی) همچنین حاوی 1.4 گرم فیبر و 4.4 گرم پروتئین است و گردو به طور طبیعی نمک کمی دارد و آن را به انتخابی سالم برای قلب تبدیل می کند.  

به یاد داشته باشید گردو را همیشه در یخچال نگه دارید تا گردوهایی با طعم عالی داشته باشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان