هشدار درباره نشخوار فکری در عشق‌های نافرجام ؛ این جاده سمی بی‌انتهاست

خط سلامت: نشخوار فکری، فرایندی خودکار است که به موجب آن فرد نمی تواند چرخه افکار خود را متوقف کند. مشخص شده است عشق نافرجام احتمال تجربه نشخوار فکری را افزایش می دهد.

هشدار درباره نشخوار فکری در عشق‌های نافرجام ؛ این جاده سمی بی‌انتهاست

نشخوار فکری به گونه ای است که دایما یک رویداد منفی را به فرد یادآوری می کند، به این ترتیب اضطراب را افزایش می‌دهد و افزایش اضطراب مانع از حل مشکلات می شود.

به گزارش خط سلامت، عشق نافرجام منجر به احساس غم، اندوه و تمایل به بازگشت به عشق از دست رفته می شود؛ با این حال مشخص شده است ماندن در گذشته و نشخوار فکری در مورد خاطرات تمام شده  آسیب بیشتری به زندگی و سلامت روان وارد می کند.

نشخوار فکری؛ جاده بی انتهای افکار سمی

نشخوار فکری روند زندگی را مختل می کند، بنابراین جستجوی روش هایی برای غلبه بر آن ضروری است.

نشخوار فکری معمولا در زمانی که فرد، یک عشق نافرجام را تجربه می کند، شدت می یابد. همین نشخوار فکری عاملی است که مانع از روند بهبود می شود. برخی محققان عقیده دارند تجربه عشق شبیه به سوء مصرف مواد است، زیرا درست مانند مواد مخدر، با احساس سرخوشی شروع می شود و با میل شدید برای تجربه مجدد عشق به پایان می رسد.

زمانی که یک رابطه عاشقانه به هر دلیل به پایان می رسد، ولی یکی از طرفین همچنان در ذهن خود به رابطه ادامه می دهد؛ در حقیقت آرزوی چیزی را دارد که از دست رفته است. نظریه سبک‌های پاسخ بیان می‌کند نشخوار فکری در رابطه با چیزی که تمام شده است، پریشانی را طولانی و تشدید می کند. 

فواید متوقف کردن نشخوار فکری 

محققان اعلام کرده اند هرچه در قطع نشخوار بهتر عمل کنید، افسردگی تان کم تر می شود. با توقف نشخوار فکری، الگوهای مغزی دخیل در اضطراب و افسردگی بهبود می یابند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان