هشتمین عامل سلامت هم اعلام شد

خط سلامت: خواب فقط با وزن مرتبط نیست، بلکه با کارهایی که ما برای کمک به مدیریت وزن خود انجام می‌دهیم نیز مرتبط است.

هشتمین عامل سلامت هم اعلام شد

 

خواب چیزی است که می توانیم کنترل آن را شروع کنیم که می تواند به باز کردن درها به سایر راه های سلامت کمک کند.

به گزارش خط سلامت خواب در سال 2022 به عنوان هشتمین مؤلفه سلامت قلب و عروق بهینه اضافه شد که شامل خوردن غذای سالم، فعالیت بدنی، سیگار نکشیدن، خواب کافی ، حفظ وزن سالم و کنترل کلسترول، قند خون و سطح فشار خون است.

بیماری‌های قلبی عروقی

بر اساس به‌روزرسانی آماری انجمن قلب آمریکا در سال 2023، بیماری‌های قلبی عروقی سالانه بیشتر از همه انواع سرطان و بیماری‌های مزمن تنفسی تحتانی در ایالات متحده جان خود را از دست می‌دهند.

سلامت خواب

افرادی که در طول یک برنامه کاهش وزن 12 ماهه نمرات بالاتری برای سلامت خواب داشتند - بر اساس منظم بودن، رضایت، هوشیاری، زمان‌بندی، کارایی و مدت زمان - در مقایسه با همسالانشان، احتمال بیشتری داشت که از کالری دریافتی و اجزای تمرین برنامه پیروی کنند.

خواب و چاقی

بیش از 100 مطالعه وجود دارد خواب را با افزایش وزن و چاقی مرتبط می‌کند، اما این یک مثال عالی بود که نشان می‌دهد چگونه خواب فقط با وزن مرتبط نیست، بلکه با کارهایی که ما برای کمک به مدیریت وزن خود انجام می‌دهیم نیز مرتبط است.

مایکل ای. گراندر مدیر برنامه تحقیقاتی خواب و سلامت در دانشگاه آریزونا، مدیر کلینیک پزشکی خواب رفتاری در مرکز پزشکی دانشگاه بنر در توسان، آریزونا گفت: مطالعاتی مانند این نشان می دهد همه این چیزها به هم مرتبط هستند و گاهی اوقات خواب چیزی است که ما می توانیم کنترل آن را شروع کنیم که می تواند به باز کردن درها به سایر راه های سلامت کمک کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان