فواید تقویت ذهن تفلونی / آرام ترین و شادترین

خط سلامت: نشخوار فکری معمولا با بیماری افسردگی همراه است. افرادی که با نشخوارهای فکری دست و پنجه نرم می کنند؛ معمولا از مشکلات خواب، افت تمرکز و سطوح بالای خشم رنج می برند.

فواید تقویت ذهن تفلونی / آرام ترین و شادترین

نشخوار فکری منجر به افت انرژی و کاهش تمرکز می شود. در برخی موارد نشخوار فکری منجر به راه اندازی دیالوگ های خیالی در ذهن می شود ( این دیالوگ ها معمولا حرف های ناگفته یک فرد را منعکس می کند) و احساس خشم را افزایش می دهد.

به گزارش خط سلامت آگاهی از روش های متوقف کردن نشخوار فکری، از اتلاف انرژی جلوگیری می کند و به فرد کمک می کند در جهت حل مسئله گام بردارد.

نشخوار فکری را متوقف کنید

نشخوار فکری با پیروی از برخی استراتژی ها متوقف می شود:

در مشکلات خود غرق نشوید

همه انسان ها با مجموعه ای از مسائل دست و پنجه نرم می کنند، ولی فقط برخی از افراد مشکلات سلامت روان یا سطوح بالای نشخوار فکری را تجربه می کنند. این گروه از افراد معمولا در مشکلات خود غرق می شوند.

برخی از افراد خود را با مشکلات شان تعریف می کنند، این افراد مشکلاتی را ایجاد و حفظ می کنند، زیرا دغدغه خاطر با این مشکلات به آنها احساس هویت می دهد. بدانید که مشکلات، هویت یک فرد را را شکل نمی دهند.

ذهن تفلون بسازید

اکثر نشخوار های فکری از وابستگی و ناتوانی در رها کردن ناشی می شوند. هیچ اشکالی ندارد که یک فرد دیگر یا یک حرفه خاص را دوست داشته باشیم، مشکل زمانی ایجاد می شود که وابستگی و ترس از دست دادن، اجازه نمی دهد از لحظه حال لذت ببریم.

ایده "ذهن تفلون" توصیه می کند بهترین راه برای رها کردن چیزی که آزاردهنده است این است که اول به آن وابسته نشوید.

رها کردن گذشته

رها کردن گذشته به کاهش نشخوار فکری کمک می کند. با این حال رها کردن گذشته به معنای فراموش کردن اتفاقات نیست، بلکه به معنای پذیرش واقعیت و رها کردن انتظارات است. انسان ها از اینکه یک رابطه عاشقانه تمام می شود رنج نمی برند، بلکه این رنج از این ناشی می شود که آن ها انتظار داشتند این رابطه برای همیشه ادامه داشته باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان