این آجیل پرطرفدار و خوشمزه به تنهایی سلامت مغز را تامین می کند

خط سلامت : پسته سرشار از آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی مانند آنتوسیانین ها و فلاون ها است. این ترکیبات با کاهش آسیب سلولی و کاهش التهاب در مغز به محافظت در برابر زوال شناختی کمک می کنند.

این آجیل پرطرفدار و خوشمزه به تنهایی سلامت مغز را تامین می کند

پسته یکی از انواع آجیل های پر طرفدار است که به علت شکل زیبا و طعم خاصی که دارد مورد توجه است و کمنر کسی می داد که پسته چه تاثیر زیادی بر مغز و حافظه دارد.

به گزارش خط سلامت پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی مانند پسته می تواند به سلامت مغز و عملکرد شناختی کمک کند. پسته سرشار از آنتی اکسیدان‌ های فلاونوئیدی مانند آنتوسیانین ها و فلاون ها است. این ترکیبات با کاهش آسیب سلولی و کاهش التهاب در مغز به محافظت در برابر زوال شناختی کمک می کنند.

پسته و سلامت مغز

یک مطالعه در سال 2021 که شامل داده‌های بیش از 76000 بزرگسال آمریکایی بود، نشان داد مصرف بالاتر فلاونوئیدها با کاهش خطر آلزایمر و زوال شناختی مرتبط است. در مقایسه با کمترین میزان مصرف، افرادی که بالاترین کل دریافت فلاونوئید را داشتند، 19 درصد کمتر در معرض خطر زوال شناختی بودند. علاوه بر این، فلاونوئیدهایی که بیشتر با اثرات محافظتی در برابر شناخت مرتبط هستند، شامل فلاونوئیدها و آنتوسیانین‌های موجود در پسته است.

علاوه بر این، لوتئین و زآگزانتین که در پسته متمرکز شده‌اند، تا 77 درصد از کل محتوای کاروتنوئید مغز را تشکیل می‌دهند و در عملکرد مغز نقش دارند. در واقع، مصرف بیشتر کاروتنوئیدها در رژیم غذایی با عملکرد بهتر حافظه و شناختی و همچنین کاهش خطر افسردگی مرتبط است .برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان