5  واقعیت تکان دهنده در مورد بوسیدن

خط سلامت: بوسیدن بیان احساسات مشترک دو نفر است. این یکی از بهترین اعمال و شیوه های ابراز صمیمیت است. بوسیدن نیازی به مهارت های اولیه ندارد .

5  واقعیت تکان دهنده در مورد بوسیدن

به گزارش خط سلامت بیشتر مردم می توانند اولین بوسه خود را به یاد بیاورند. هنگامی که دو نفر برای اولین بار یکدیگر را می بوسند، یک احساس هیجان انگیز وجود دارد، زیرا به عنوان اولین ارتباط فیزیکی صمیمی شناخته می شود، که گاهی اوقات سازگاری را تعیین می کند. در حالی که بسیاری بر این باورند که بوسیدن طبیعی و شهودی است، سایر مردم شناسان استدلال می کنند که این عمل از "تغذیه بوسه" نشأت می گیرد، فرآیندی قدیمی که توسط مادران برای تغذیه نوزادان خود از طریق دادن غذا به دهان نوزادشان استفاده می شد.

فرهنگ بوسیدن

فرهنگ بوسیدن به قرن دوم باز می گردد . تاریخ حاکی از آن است که عمل بوسیدن از فرهنگی به فرهنگ دیگر منتقل شده و اقتباس شده است تا زمانی که در جامعه اهمیت پیدا کرد.

انواع بوسیدن

بوسیدن می تواند پرشور، جنسی یا نمایشی از هیجان باشد.این یکی از درگیرترین اعمال صمیمی در سطح جهان است، اما چیزهای بیشتری از آنچه می دانید وجود دارد.

یک دقیقه بوسه می تواند به کاهش کالری کمک کند

بوسیدن روش دیگری از ورزش برای سوزاندن کالری را باز می کند. این نشان دادن احساسات، سرعت متابولیک سیستم بدن را افزایش می دهد و به این ترتیب بدن را برای سوزاندن کالری تحریک می کند. یک دقیقه بوسیدن می تواند 2 تا 3 کالری بسوزاند. طبق تحقیقات علمی، این در مقایسه با 11.2 کالری در دقیقه است که یک فرد هنگام دویدن روی تردمیل می سوزاند.هر چه بوسیدن طولانی‌تر باشد، احتمال دارد کالری بیشتری بسوزاند.

انتقال میکروب ها

بیش از 70 میلیون میکروب مختلف هنگام بوسیدن رد و بدل می شوند دهان انسان حاوی میلیون ها باکتری است و بیش از 70 تا 80 میلیون باکتری هنگام بوسیدن از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. قبل از رد و بدل شدن میکروب ها نیازی به بوسه برای مدت طولانی نیست. زمانی که بزاق بین زوجین رد و بدل می شود، این اتفاق در عرض چند ثانیه رخ می دهد. تحقیقات همچنین نشان داده است که شریک‌هایی که حداقل 9 بار در روز یکدیگر را می‌بوسند، باکتری‌های دهانی مشابهی دارند. این باکتری ها لزوما مضر نیستند، آنها به محافظت از حفره دهان و بهبود هضم غذا کمک می کنند.

بوسیدن مقاومت بدن را در برابر آلرژی افزایش می دهد

خارش چشم، آبریزش بینی، سرفه خفیف و تمام این علائم آلرژی را می توان با یک بوسه کاهش داد.

بر اساس مطالعه ای در مجله تحقیقات روان تنی، بوسیدن به مدت 30 دقیقه می تواند علائم آلرژی را در افراد مبتلا به اگزمای آتوپیک و آلرژی های فصلی خفیف کاهش دهد. این به این دلیل است که حدود 300 نوع باکتری بین دو نفر هنگام بوسیدن مبادله می شود. این باکتری های زنده به بدن کمک می کنند تا با عفونت ها بهتر مبارزه کند و همچنین از آن در برابر آلرژی محافظت می کند.

بوسیدن در برخی فرهنگ ها معنوی تلقی می شود

بوسیدن در حدود 90 درصد از فرهنگ های امروزی جهان به رسمیت شناخته شده و مجاز است.10 درصد باقیمانده بوسیدن را کمتر صمیمی و معنوی تر می دانند. با آن به عنوان یک عمل مقدس رفتار می شود.به طور خاص، در برخی مناطق در سودان، اعتقاد بر این است که دهان به عنوان مسیری برای رسیدن به روح فرد عمل می کند. بسیاری در این مناطق از بوسیدن اجتناب می‌کنند، زیرا می‌ترسند به محض بوسیدن روح شان تسخیر یا گرفته شود.

بوسیدن به عنوان مراقبت از صورت عمل می کند

قفل کردن لب ها از حدود 34 ماهیچه صورت استفاده می کند. این به تسکین ماهیچه های صورت و سفت نگه داشتن آنها کمک می کند و از افتادگی یا افتادگی گونه ها جلوگیری می کند. علاوه بر این، شدت یک بوسه پرشور باعث افزایش تنش در عضلات صورت، صاف شدن پوست و افزایش گردش خون در صورت می شود.زمانی که روال بوسیدن فرد تمیز، سالم و مکرر باشد، جوان‌تر به نظر رسیدن ممکن است لزوماً مشکلی ایجاد نکند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان