چرا قهوه بوی سوختگی می گیرد؟

خط سلامت: بوی بد قهوه دلایل متعددی دارد. برای مثال دم کشیدن بیش از حد قهوه یا استفاده از قهوه بیات، دو عامل مهمی هستند که باعث می شوند قهوه بوی سوختگی دهد.

چرا قهوه بوی سوختگی می گیرد؟

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های حاوی کافئین در سراسر جهان است. برای بسیاری از افراد قهوه با بوی مطبوعی که دارد، تداعی می شود. با این حال در برخی موارد قهوه پس از آماده شدن برای سرو، نه تنها بوی خوبی ندارد؛ بلکه بوی سوختگی اش باعث می شود فرد از نوشیدن آن صرف نظر کند.

به گزارش خط سلامت در این مطلب به معرفی رایج ترین علل بوی سوختگی قهوه می پردازیم؛ با ما همراه باشید.

علل بوی سوختگی قهوه

هیچ چیز در مقایسه با یک فنجان قهوه تازه، پر انرژی و قوی وجود ندارد. هنگامی که این نوشیدنی اول صبح به زبان شما برخورد می کند، می تواند به تنظیم حال شما برای بقیه روز کمک کند. بنابراین، وقتی قهوه بد یا طعم سوخته ای را تجربه می کنید، ممکن است کل روز شما خراب شود. در این مقاله با علت بوی سوختگی و بد قهوه آشنا شوید.

قهوه بیش از حد گرم شده

واضح ترین پاسخ نیز ساده ترین پاسخ است. طعم قهوه سوخته اغلب از گرمای بیش از حد ناشی می شود. مرز باریکی بین قهوه داغ و قهوه سوخته وجود دارد و بسته به روش دم کردن شما، می تواند به سرعت از این مرز عبور کند.

به طور معمول، قهوه سازهای سنتی می توانند سوزاندن نوشیدنی شما را آسان تر کنند. وسایل مدرن دستگاه های اسپرسوساز خانگی می توانند به کاهش این مشکل کمک کنند. بنابراین، اگر از سوخته شدن فنجان های دوم و سوم قهوه قطره ای خود خسته شده اید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که آن را ارتقا دهید.

ساده ترین راه حل این است که به محض اتمام دم کردن، دستگاه قهوه ساز را خاموش کنید. در حالی که قهوه شما سریعتر خنک می شود، نمی سوزد.

می توانید به راحتی قهوه با دمای اتاق را در یک فنجان با یخ بریزید و همان طعم را بگیرید. پس از سوختن قهوه، دیگر راه برگشتی وجود ندارد.

قهوه بیش از حد برشته شده

متأسفانه، کار زیادی نمی توانید برای جلوگیری از برشته شدن بیش از حد انجام دهید، مگر اینکه خودتان دانه های قهوه را برشته کنید.

فرآیند برشته کردن هم یک هنر است و هم یک علم و عملاً غیرممکن است که هر بار نتایج دقیقی به دست آورد. برخی از دسته ها به دلیل مسائل مختلف مانند لوبیا نرسیده، تکنیک های نامناسب یا تجهیزات معیوب کمی طعم سوختگی دارند.

به عنوان یک قاعده، قهوه برشته شده تیره شانس بیشتری برای برشته شدن دارد زیرا چرخه های متعددی را پشت سر می گذارد. مخلوط قهوه برشته شده سبک بسیار سخت تر سوزانده می شوند، اما طعم تلخ تری دارند.

قهوه بیات و مانده

هنگامی که دانه های قهوه برشته شدند، شروع به اکسید شدن می کنند. اکسیداسیون فقط به این معنی است که آنها به طور فعال در حال تجزیه هستند. یکی از راه های عالی برای جلوگیری از اکسیداسیون این است که لوبیاها را با خلاء آب بندی کنید تا در معرض هوا قرار نگیرند.

با این حال، هنگامی که آن مهر و موم را شکستید، لوبیا تاریخ انقضا دارد. اکسیداسیون برای تفاله‌های قهوه بسیار سریع‌تر اتفاق می‌افتد، زیرا سطح آن‌ها بسیار بیشتر است.

بنابراین، اگر از طرفداران قهوه از پیش آسیاب شده هستید، به خاطر داشته باشید که زودتر از دانه های کاملی که خودتان آسیاب می کنید کهنه و تلخ میشوند.

گفته می شود، اگر اندازه آسیاب بزرگتر را انتخاب کنید، می توانید کمی مشکل را کاهش دهید. نکته دیگری که باید در مورد قهوه کهنه به خاطر بسپارید این است که می توانید آن را کاملاً دم کنید. همچنان طعم سوخته ای داشته باشد. حتی اگر لوبیا بیش از حد گرم یا برشته نشده باشد، باز هم طعم ناخوشایندی دارد.

دو راه برای کاهش این مشکل وجود دارد. ابتدا، می توانید پس از باز کردن بسته بندی، از ظروف با مهر و موم هوا برای حفظ دانه های قهوه (یا تفاله) خود استفاده کنید. دوم، شما می توانید مقادیر کمتری لوبیا تازه را بخرید تا احتمال اکسید شدن کمتری وجود داشته باشد.

لوازم خانگی کثیف

ممکن است در ابتدا تفاوتی را متوجه نشوید، اما هر چه بیشتر بین تمیز کردن دستگاه خود فاصله بگذارید بدتر می شود. این مشکل دستگاه های فرنچ پرس و آهسته چکه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. تمیز کردن این دستگاه ها میتواند از طعم قهوه سوخته جلوگیری کند.

در حالت ایده آل، پس از هر بار استفاده باید دستگاه قهوه ساز خود را تمیز کنید. در حالی که لازم نیست فوراً این کار را انجام دهید، باید قبل از ساخت دسته بعدی آن را تمیز کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: شیراز قهوه

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان