رابطه ترن هوایی قند خون با احساس خستگی

خط سلامت: خستگی یکی از شایع ترین علائم قند خون بالا است. در افراد دیابتی به آن خستگی دیابت می گویند. بسیاری از افراد مبتلا به این عارضه صرف نظر از اینکه چقدر خوب می خوابند یا غذا می خورند و اینکه آیا به طور منظم ورزش می کنند، همیشه احساس خستگی می کنند.

رابطه ترن هوایی قند خون با احساس خستگی

اگر قند خون خیلی سریع افزایش یابد، بدن می تواند انسولین زیادی ترشح کند.

به گزارش خط سلامت این باعث می شود که قند خون دوباره پایین بیاید و باعث شود احساس خستگی ، بدخلقی و گرسنگی کنیم . گاهی اوقات به این ترن هوایی قند خون نیز گفته می شود.

عدم تعادل قند خون

اکثر مردم عدم تعادل قند خون دارند که می توان آن را به راحتی برطرف کرد، اما آنها حتی نمی دانند که این یکی از عوامل اصلی مشکلات سلامتی و کمبود انرژی آنها است. به احتمال زیاد اگر همیشه خسته هستید، قند خون شما با آن ارتباط دارد.

با گذشت زمان، عدم تعادل در قند خون می تواند منجر به بیماری های جدی مانند دیابت نوع 2 شود.

علائم عدم تعادل قند خون عبارتند از:

احساس خستگی 

هوس غذایی

سردرد

بد خلقی

اضطراب

علل عدم تعادل قند خون

رژیم غذایی نامناسب (غذاهای فرآوری شده، قندهای اضافه شده و کربوهیدرات های ساده)

دیابت نوع 1 و 2

عملکرد پانکراس

انگل ها

سطح قند خون زمانی نامتعادل می شود که رژیم غذایی دارای اشکال مختلف قند باشد که به سرعت وارد جریان خون می شود و به دلیل افزایش شدید گلوکز خون می تواند باعث نوسانات خلقی شود. غذاهای شیرین، به ویژه غذاهای فرآوری شده که حاوی مقادیر زیادی شکر هستند، شما را در قند بالا و به دنبال آن قطع قند قرار می دهند.

درمان های طبیعی برای عدم تعادل قند خون

برای کنترل مجدد سطح قند خون، باید واقعاً تمام منابع قند تصفیه شده را از رژیم غذایی خود کاهش دهید یا حتی به طور کامل حذف کنید. این شامل:

همه نوشیدنی های شیرین - که از بدترین مقصران هستند - مانند همه نوشابه ها، آب میوه ها، نوشیدنی های انرژی زا و قهوه یا چای شیرین شده

تنقلات بسته بندی شده مانند همه کوکی ها، کیک ها، غلات و آب نبات

حتی شیرین کننده های طبیعی مانند عسل خام که همچنان می تواند بر سطح قند خون تأثیر بگذارد.

همچنین کاهش یا حذف غلات به ویژه غلات حاوی گلوتن مانند محصولات گندم را در نظر بگیرید. اینها حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات هستند که در عرض چند دقیقه پس از مصرف به قند تجزیه می شوند. آنها می توانند باعث التهاب روده شوند که بر هورمون هایی مانند کورتیزول و لپتین تأثیر می گذارد و احساس ضعف و خستگی را در شما ایجاد می کند.

شیر گاو و محصولات لبنی معمولی (غیر ارگانیک و پاستوریزه) نیز باید حذف شود. از خوردن محصولات لبنی حاوی کازئین A1 که توسط گاوهای معمولی تولید می‌شود و در شیر، ماست و پنیر موجود در فروشگاه‌های مواد غذایی یافت می‌شود، خودداری کنید. هنگام خرید لبنیات، فقط انواع خام و ارگانیک را از حیوانات پرورش یافته در مرتع خریداری کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان