فرمول مقابله با بی حوصلگی

نداشتن انگیزه علامت <strong>بی حوصلگی</strong> ،کسالت و خستگی روانی است که اگر ادامه یابد به افسردگی منجر می شود. این روزها با فراگیر شدن بیماری کرونا (covid-19) از میزان انگیزه افراد کاسته شده و <strong>بی حوصلگی</strong> افزایش یافته است، آیا شما از افرادی هستید که انگیزه ندارید و <strong>بی حوصلگی</strong> دارید؟ آیا لازم است تمرکز داشته باشید؟

فرمول مقابله با بی حوصلگی

به گزارش هما مسافر از خط سلامت مطلب زیر را به دقت بخوانید و راه حل ها را به کار ببندید.

  • کمبود انگیزه و بی حوصلگی دلایل زیادی دارد ، از خستگی گرفته تا اضطراب .
  • شناسایی علت اصلی بی حوصلگی و خستگی روانی کلید غلبه بر انگیزه کم است.
  • انگیزه کم و بی حوصلگی انجام کارهای دشوار و ناخوشایند را سخت تر می کند. در عوض با کارهای سریع ، آسان یا رضایت بخش شروع کنید ، حتی اگر آنها بالاترین اولویت نیستند.
  • هنگامی که با کارهای کوچک شروع می کنید ،انگیزه بیشتر و بی حوصلگی کمتر دارید ، اطمینان حاصل کنید که مرتباً استراحت می کنید و به ازای هر موردی که از لیست کارهای تان خارج شده است ، به خود جایزه دهید.

بی انگیزه ها و بی حوصله ها بخوانند

توجه به مرحله های زیر کمک می کند تا از بی حوصلگی و خستگی روانی عبور کنید.

احساسات خود را به طور دقیق تشخیص دهید:

اگر احساسات خود را به درستی تشخیص دهید ، مسیر پیش رو بسیار واضح خواهد بود.

احساس اساسی شما در بی حوصلگی ممکن است اندوه ، مقایسه با دیگران ، خستگی و بی حوصلگی باشد. اگر بیش از حد خسته و بی حوصلگی دارید ، اهداف روزانه خود را کوچک کنید تا احساس خستگی و بی حوصلگی نکنید. اگر انتظار دارید روزانه بیش از 90 دقیقه کار کنید یا بیش از سه چهار ساعت کار با بازده بالا (با تمرکز شدید) در روز انجام دهید ، به طور بالقوه با داشتن انتظارات غیرواقعی انگیزه خود را از بین می برید.

اگر از مقایسه رنج می برید با خود صحبت کنید، انتظار دارید مانند شخصی که بیشتر از آنچه شما تمرین کرده است عملکرد خوبی داشته باشید؟

اگر احساس خستگی می کنید ، مطمئن شوید بیش از حد استراحت نکرده اید. وقتی افراد احساس کمبود انرژی می کنید ، گاهی خیلی استراحت کرده اید و به همین دلیل انرژی کمتری دارید.

این پیشنهادها همه سناریوها را شامل نمی شود ، اما وقتی آنچه را که احساس می کنید به طور دقیق بررسی کنید ،راه حلی خواهید دید.

قورباغه ات را قورت نده

ایده خوردن قورباغه به انجام وظیفه ای مربوط می شود که برای انجام آن ابتدا انگیزه کمتر و بی حوصلگی دارید. این می تواند یک استراتژی عالی باشد ، اما اگر احساس ضعف می کنید ، ابتدا تلاش برای انجام سخت ترین کار منجر به بلند نشدن از رختخواب می شود.

از خود بپرسید: "انجام چه کاری در حال حاضر در توان من است ؟" به عنوان مثال اگر دوست دارید بدوید، اما قادر به انجام چنین کاری نیستید ، پیاده روی بهتر از ماندن در رختخواب است.

هیچ استراتژی بهره وری برای همه شرایط مناسب نیست. متفاوت بودن استراتژی های شما سودمندتر از این است که انتظار داشته باشید همیشه برای اولویت بندی به همان سیستم منظم پایبند باشید .

چند دقیقه کار سریع، اما راضی کننده

کارهای سریع و راضی کننده ای مانند سفارش اجناسی که تمام کرده اید ، برداشتن لباس های کثیف یا تعویض ملحفه را امتحان کنید.

اگر این کارها را خیلی طولانی انجام دهید ، می تواند حواس شما را از کارهای اساسی دیگری که برای انجام آن لازم دارید ، منحرف کند. صرف زمانی معادل پنج تا ده دقیقه ابرای این کارها عالی است .

برنامه ریزی برای پاداش

برنامه ریزی کنید که 90 دقیقه روی یک کار با اولویت بالا کار کنید ، سپس کمی استراحت کنید. می خواهید زمان استراحت خود را چگونه سپری کنید؟ آیا دوست دارید قدم بزنید یا زیر آفتاب دراز بکشید؟ آیا دوست دارید به یک دوست پیام دهید؟ آیا دوست دارید چند دقیقه یوگا انجام دهید؟

برنامه ریزی و انتخاب ، انرژی ذهنی فوق العاده ای می گیرد. اگر صبر کنید تا انتخاب کنید که برای استراحت چه کاری انجام دهید تا زمانی که از یک دوره کار متمرکز خسته شده اید ، ممکن است یک انتخاب خیلی راضی کننده نداشته باشید. از همان ابتدا که انرژی شناختی برای انجام این کار دارید ، لذت خود را برنامه ریزی کنید. وقتی از قبل انتخاب می کنید ، احتمالاً انتخاب پاداش آورتری خواهید داشت.

به خود سوخت دهید

بدانید چگونه سوخت بر تمرکز و انگیزه شخصی تأثیر می گذارد . آزمایش کنید چه چیزی برای شما مفید است. به عنوان مثال سعی کنید ماست بخورید و ببینید آیا این امر باعث تقویت شما می شود یا خیر.

افزایش فعالیت های جسمی ممکن است تأثیر معنی دار، اما کمی داشته باشد به عنوان مثال ممکن است انرژی تان را 10 درصد افزایش دهد. اگر به دقت توجه نکنید، پیشرفت های کوچکی از این قبیل ممکن است دشوار باشد ، خودآزمایی ساختاریافته را امتحان کنید مانند اینکه یک استراتژی را هر روز به مدت یک هفته امتحان کنید ، سپس هیچ فعالیتی را برای یک هفته انجام ندهید.

بی حوصلگی و انگیزه کم و بدون انگیزه بودن می تواند نشانه یک مشکل جدی مانند افسردگی یا اضطراب باشد به عنوان مثال برای افرادی که اضطراب مزمن دارند، انجام کارها می تواند احساس ترس و سختی ایجاد کند زیرا آنها دائماً به این فکر می کنند که چه چیزی ممکن است اشتباه رخ دهد یا راه های نادرست کدام است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان