بهترین نحوه خوابیدن برای افزایش حافظه

خط سلامت: خوابیدن حالت های مختلفی را برای بدن فراهم می کند که با سلامتی مرتبط هستند. یکی از ارتباطات نحوه خوابیدن برای سلامتی در خصوص مغز است زیرا مدل خوابیدن افراد بر حافظه تاثیر گذار است.

 بهترین نحوه خوابیدن برای افزایش حافظه

خوابیدن بر ستون فقرات و کمر نیز تاثیر گذار است به همین دلیل انتخاب بهترین مدل خوابیدن می تواند سلامتی جسمی و مغزی را افزایش دهد.

به گزارش خط سلامت بهترین مدل های خوابیدن برای سلامتی در این مطلب آورده شده است.

خوابیدن و سلامت مغز

خوابیدن بدن را به حالت استراحت می برد تا تجدید قوای انرژی صورت بگیرد. یکی از مسائل مهم در خوابیدن مدل به خواب رفتن افراد است که بر حافظه نیز اثر گذار است و طبق تحقیقات جدید با آلزایمر نیز در ارتباط است. در زیر به بهترین مدل های خوابیدن برای مغز اشاره شده است:

خوابیدن به پهلو

در ابتدا باید گفت که هنوز حالت های مختلف خوابیدن نیاز به تحقیقات فراوانی دارد و در دست بررسی و تحقیق می باشد. اما دانشمندان به این نتیجه دقیق رسیده اند که احتمال ابتلا به آلزایمر ارتباطی موثر و مستقیم با حالت خوابیدن دارد و خوابیدن به پهلو را پس از بررسی های فراوان مقابل افکار عموم  قرار داده اند اما در مورد پوزیشن های دیگر هنوز در حال تحقیق و بررسی هستند.

به پهلو خوابیدن باعث می شود که مواد زائد شیمیایی از مغز پاکسازی شود و این حالت خوابیدن باعث کارکرد بهتر بدن می باشد و ستون فقرات در وضعیت آرامتری قرار دارد و همین امر بدن را در حالت استاندارد قرار می دهد، بنابراین کیفیت خواب را افزایش می دهد. البته این نتایج از سال ۲۰۱۵ توسط محققان مورد بررسی و اعلام نتیجه قرار گرفته است.

با دفع مواد زائد شیمیایی از بدن و پروتئین های آسیب زننده از مغز، استراحت در چنین حالتی ستون فقرات را محکم می کند که باعث کاهش اسید معده می شود و بازگشت اسید را از معده به سمت بالا قطع می کند و نکته مهم همینجاست که تمامی این پاکسازی ها، شما را از خطر ابتلا به آلزایمر می رهاند.

انتخاب بالش مناسب

برای این پوزیشن ابتدا باید یک بالش مناسب انتخاب کنید که انحنای ستون فقرات را حفظ کند و تنش را از این ناحیه بردارد و فشار را در کل اندام های بدن تقسیم کند. نکته دیگر این است که این بالش از جنسی باید انتخاب شده باشد که سر و دست شما را در حالتی آرام و بدون فشار در بر بگیرد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: چی شی

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان