6 معجزه سلامتی با خوردن مارچوبه / مراقب حساسیت به مارچوبه باشید + فیلم

خط سلامت: مارچوبه یک سبزی بهاری و سرشار از مواد مغذی است. بسته به نوع مارچوبه، مردم آن را به صورت خام یا پخته می خورند. در غذاهایی مانند سوپ، خورشت، سالاد و ... می‌توانید آن را میل کنید.

6 معجزه سلامتی با خوردن مارچوبه / مراقب حساسیت به مارچوبه باشید + فیلم

مارچوبه یک سبزی کم کالری است که منبع عالی مواد ضروری و معدنی است. مخصوصا ویتامین‌های A ، C ، K و مواد معدنی مانند فولات است. مارچوبه دارای مقادیر کمی آهن، روی و ریبوفلاوین نیز است.

به گزارش خط سلامت، در اینجا به 6 مورد از فواید مارچوبه اشاره می کنیم.

فواید مارچوبه

یک : سرشار از آنتی اکسیدان است

مارچوبه منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C , E , فلاونوئیدها و پلی فنول ها است. مارچوبه از تجمع رادیکال‌های آزاد مضر جلوگیری می‌کند و ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش دهد. خوردن مارچوبه همراه با سایر میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند طیف وسیعی از آنتی‌اکسیدان‌ها را برای سلامت بدن شما فراهم کند.

دو: سلامت دستگاه گوارش

به عنوان یک منبع خوب فیبر مارچوبه به نظم و سلامت گوارش کمک می کند و ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی فشار خون بالا و دیابت کمک کند خوردن مارچوبه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی غنی از فیبر یک راه عالی برای کمک به رفع نیازهای فیبر و حفظ سلامت سیستم گوارش شما است.

سه : مزایای مارچوبه برای کاهش فشار خون

مارچوبه حاوی پتاسیم ماده معدنی است که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند در هر صورت مصرف بیشتر سبزیجات غنی از پتاسیم مانند مارچوبه راهی عالی برای کمک به حفظ فشار خون در محدوده سالم است.

چهار: فواید آن برای کاهش وزن

مارچوبه همچنین سرشار از فیبر است که با وزن پایین تنه مرتبط است مارچوبه دارای تعدادی ویژگی است که آن را به یک غذای کاهش وزن تبدیل می کند کم کالری و سرشار از آب و سرشار از فیبر است

پنج : فواید آن در زمان بارداری

مارچوبه سرشار از فولات یا ویتامین B9 است، یک ماده مغذی مهم که به کاهش خطر نقص لوله عصبی در دوران بارداری کمک می کند.در واقع فولات کافی در دوران قبل از بارداری بسیار حیاتی است در اوایل بارداری که مکمل های فولات توصیه می شودتا اطمینان حاصل شود که زنان نیازهای خود را برآورده می کنند

شش: فواید آن برای سلامت استخوان ها

مارچوبه حاوی فسفر آهن ویتامین K و مقداری کلسیم است که همگی به سلامت استخوان کمک می کنند. یک فنجان مارچوبه می‌تواند تقریباً نیمی از نیاز روزانه یک بزرگسال به ویتامین k را تأمین کند. یک بررسی در سال 2018 به این نتیجه رسید که ویتامین K به طرق مختلف از سلامت استخوان حمایت می‌کندو ممکن است به جلوگیری از پوکی استخوان کمک کنددر همین حال آهن، پتاسیم، فسفر ، روی و منیزیم از جمله مواد معدنی هستندکه از سلامت استخوان حمایت می کنند و مارچوبه حاوی همه اینها است.

عوارض جانبی خوردن مارچوبه

خوردن بیش از حد مارچوبه،هیچ عارضه جانبی تهدید کننده ای ندارد اما ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی مانند گاز و بوی قابل توجه ادرار داشته باشد. همچنین ممکن است حساسیت به مارچوبه داشته باشید که در این صورت نباید آن را بخورید افرادی که به سایر اعضای خانواده زنبق مانندپیاز سیر و پیازچه حساسیت دارند بیشتر به مارچوبه حساسیت دارند. علائم شامل آبریزش بینی ، کهیر ، مشکل تنفس و پف کردگی یا تورم اطراف دهان و لب شما است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان