تقویت ابروها با بهترین روغن های طبیعی

خط سلامت: ابرو از مهم ترین اجزاء چهره هستند. داشتن ابروهای پر پشت و خوش حالت نقش مهمی در زیبایی ایفا می کند. مشخص شده است استفاده از برخی روغن های گیاهی به پرپشت کردن ابرو ها کمک می کند.

تقویت ابروها با بهترین روغن های طبیعی

ابروها نقش مهمی در زیبایی چهره ایفا می کنند.

به گزارش خط سلامت تقویت ابرو ها با استفاده از برخی روغن های گیاهی (مانند روغن رزماری) به داشتن ابروهای پرپشت کمک می کند.

ابرو ها را با کدام روغن های گیاهی تقویت کنیم؟

 ابرو از مهم ترین اجزاء چهره هستند. داشتن ابروهای پر پشت و خوش حالت نقش مهمی در زیبایی ایفا می کند. 

در واقع استفاده از روغن‌ های تقویت کننده ابرو یکی از روش‌ های کم خطر و کم عارضه برای پرپشت کردن ابرو است. در ادامه این مطلب شما را با روغن های طبیعی تقویت کننده ابرو آشنا می کنیم!

روغن هفت مغز

بی‌شک روغن هفت مغز که به دلیل ترکیب و تهیه آن از تعداد هفت دانه روغنی است که عبارتند از: بادام تلخ و شیرین، فندق، سیاه دانه، پسته، کنجد، کرچک که تک تک آن‌ها از بهترین‌ها بوده تهیه شده، با دارا بودن مواد مغذی و ضروری پوست و مو خود را به جایگاه نخست از لیست روغن‌های تقویت کننده ابرو رسانده و پس از گذشت سال‌ها این جایگاه را در میان بهترین‌ها حفظ کرده است.

روغن رزماری

رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی‌نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می‌توان یافت. روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد.

بسیاری از اطبای طب سنتی معتقدند ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری از ریزش مو جلوگیری می کند و پوست سر را سالم نگه می‌دارد. همچنین شاهد تولید انواع لوسیون از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق‌العاده و ماندگار نیز هست.

روغن نارگیل

روغن نارگیل هم به عنوان روغن خوراکی استفاده می‌شود و هم برای مقاصد مختلف زیبایی. برای افزایش ضخامت مو می‌توانید از این روغن نارگیل استفاده کنید.

روغن نارگیل هم از آن موادی است که در بیشتر محصولات آرایشی و زیبایی وجود دارد و برای تقویت ابرو و مژه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده از روغن نارگیل، مقداری از آن را گرم کنید و روی ابرو ماساژ دهید. می‌توانید روغن را یک شب روی ابروها بگذارید که بماند و صبح آن را بشویید.

روغن کرچک

یکی از قدیمی‌ترین و تاثیرگذارترین درمان‌های طبیعی تقویت کننده ابرو استفاده از روغن کرچک است. این روغن سرشار از انواع پروتئین‌ها، اسیدهای چرب، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها است که به تقویت فولیکول ابروها کمک می‌کند.

از این روغن هر روز روی ریشه‌ی ابروهای خود استفاده کنید. روغن کرچک نه تنها باعث تقویت ابرو می‌شود بلکه آن را ضخیم‌تر و پرپشت‌تر می‌کند.

برای استفاده از این روغن چند قطره از آن را روی ابروها ماساژ دهید و اجازه دهید که ۳۰ دقیقه در همان حالت بماند. بعد از این مدت می‌توانید روغن را با پاک کننده‌های آرایش از روی صورت پاک کنید و بعد با آب ولرم بشویید.

توجه داشته باشید که روغن کرچک خالص می‌تواند باعث التهاب و تحریک پوست شود اگر به آن حساسیت داشته باشید. حتما قبل از استفاده آن را تست کنید تا مطمئن شوید که حساسیت ندارید.

روغن درخت چای

این روغن هم مثل روغن نارگیل، رشد تارهای ابرو را تقویت می‌کند. این روغن با ایجاد یک سد مرطوب کننده، باعث سلامت سلولی و سلامت فولیکول‌های مو می‌شود. از این روغن در بسیاری از محصولات آرایشی داروخانه‌ای پیدا می‌شود.

از عصاره‌ی درخت چای می‌توانید مستقیما روی ابرو استفاده کنید. البته تحقیقات علمی، تاثیرگذاری آن را ثابت نکرده است ولی بسیاری از افراد به صورت تجربی، تایید کرده‌اند که این روغن برای رشد و تقویت ابرو تاثیرگذار است.

از این روغن برای درمان عفونت‌های قارچی و آکنه هم استفاده می‌شود. از این روغن روزانه استفاده کنید و شب‌ها آن را روی ابرو بگذارید.

برای استفاده از این روغن باید آن را از قبل تست کنید تا حساسیت نداشته باشید. مقداری از آن را روی قسمتی از پوست مثلا داخل بازو امتحان کنید. اگر عصاره‌ی غلیظی در اختیار دارید، باید آن را با یک روغن حامل مثلا روغن نارگیل یا زیتون مصرف کنید.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس را بیشتر از هر چیز به خاطر خواص آرام‌بخشی آن می‌شناسند. این روغن را اگر به صورت موضعی استفاده کنید می‌توانید با ریزش مو مقابله کند.

البته در مورد این روغن هم تحقیقات علمی در مورد تاثیر آن بر رشد مو انجام نشده است ولی بر اساس تجربه، برای رشد ابرو تاثیرگذار بوده است. عصاره‌ی اسطوخودوس را روی ابرو بمالید و ماساژ دهید. دقت کنید که این روغن ممکن است در بعضی افراد راش‌های پوستی ایجاد کند.

روغن زیتون

روغن زیتون از آن روغن‌هایی است که در محصولات مرطوب کننده استفاده می‌شود. ولی برای تقویت ابرو و افزایش رشد موها هم مفید است. در یک تحقیق مشخص شد که استفاده از این روغن می‌تواند محرک رشد مو باشد. البته تحقیقات در مورد تاثیر مصرف موضعی آن برای رشد ابرو، بسیار محدود است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: مجله دلتا

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان