سه رأس مثلث موفقیت در کنکور و امتحانات

خط سلامت: غذای خوب، استراحت کافی و آرامش از نظر محققان سه رأس مثلث موفقیت برشمرده شده‌است.

سه رأس مثلث موفقیت در کنکور و امتحانات

آنها می‌گویند اگر دانش‌آموزی احساس خستگی داشته و تمرکز کافی ندارد و مطالب را به سختی به ذهن می‌سپارد، باید به فکر اصلاح سطح آهن در بدن او بود.

به گزارش خط سلامت گوشت قرمز یک منبع بسیار مهم از آهن محسوب می‌شود و بهتر است دانش‌آموزان هفته‌ای سه تا چهار بار از آن استفاده کنند.

تغذیه در امتحانات

دکتر کاترین ساکسبای در مورد تأثیر تغذیه خوب در هوشیاری ذهن و برتری در امتحانات می‌گوید: مصرف غذاهای غنی از آهن و روی مانند گوشت قرمز و غلات سبوسدار در بهبود حافظه و ارتقا تمرکز تأثیر دارد.

وی می‌افزاید: والدین برای کاهش استرس در دوره امتحانات باید فرزندان را به درست خوردن تشویق کنند.

وی می‌گوید: مطالعات بیانگر آن است که مصرف شیر و غلات در وعده‌ صبحانه و استفاده از میوه و پروتئین و ماست باعث عملکرد و بهبود ذهن و فعالیت‌های آن خواهد شد.

وی معتقد است: بهتر است دانش‌آموزان وعده ناهار را سبک‌تر در نظر بگیرند و از یک تکه گوشت و سوپ سبزیجات و کمی نان و سالاد بهره‌مند شوند تا حس خواب آلودگی و تنبلی از آنها دور شود.

میان وعده‌ها در کنکور

میان وعده‌ها نیز از دیدگاه این متخصص به‌عنوان زمان تأمین سوخت مغز نامگذاری شده است بنابراین بهتر است از کربوهیدرات‌ها و چربی‌های سالم استفاده شود. برای نمونه باید از آووکادو، دانه‌های روغنی و کنجد در این وعده استفاده کرد.

همچنین اگر کمی گوشت پخته از ظهر باقی مانده‌است میان وعده خوبی محسوب می‌شود.

این متخصص با اشاره به اهمیت وعده شام برای دانش‌آموزان می‌گوید: وعده شام از دو منظر قابل اهمیت است. نخست مصرف مواد غذایی، دوم دور هم جمع شدن اعضای خانواده که به نوعی زمان ارائه حمایت‌های عاطفی محسوب می‌شود.

بنابراین در این وعده که بهتر است در آن از غذاهای کم چرب و پر پروتئین استفاده شود به صحبت و همراهی با فرزندان مبادرت شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان