سندرم همسر تنها چه زمانی اتفاق می افتد؟ + این سندرم در دنیا در حال افزایش است

خط سلامت: سندرم همسر تنها گاهی اوقات برای توصیف مواردی استفاده می شود که در آن یک همسر در یک ازدواج رو به وخامت احساس تنهایی، بی توجهی و رنجش می کند و تصمیم می گیرد که به آن پایان دهد.

سندرم همسر تنها چه زمانی اتفاق می افتد؟ + این سندرم در دنیا در حال افزایش است

آیا تا به حال در مورد سندرم همسر تنها چیزی شنیده اید؟ سندرم همسر تنها زمانی اتفاق می‌افتد که نیازها، نگرانی‌ها و خواسته‌های اغلب یک زن کاملاً توسط همسر نادیده گرفته شود .

چگونه به همسر ناراضی کمک کنم؟

به گزارش خط سلامت از برخوردهای متخاصم خودداری کنید ، که ممکن است شریک شما را حالت تدافعی و حتی منفی تر کند. همدل باشید و سعی کنید هنگام صحبت در مورد نگرانی های خود از عبارات احساسی استفاده کنید. به جای تهمت زدن ، در مورد کارهایی که می توانید با هم برای بهبود وضعیت انجام دهید صحبت کنید.

سندرم همسر تنهاچیست؟

سندرم همسر Walkaway به تدریج ایجاد می شود و با خروج عاطفی توسط همسر به دلیل نیازهای ارضا نشده یا نارضایتی مداوم شروع می شود . با گذشت زمان، این ممکن است منجر به تغییر رفتارهایی مانند کاهش ارتباطات، کناره گیری از فعالیت های مشترک و افزایش تمرکز بر علایق فردی شود.

آیا ازدواج شما در آستانه سندرم همسر تنها است؟

اگر احساس می‌کنید که همسرتان ممکن است به دور شدن فکر می‌کند، تغییر این چهار رفتار توسط روان‌درمانگر تأثیر زیادی در کمک به شما دو نفر خواهد داشت که احساس ارتباط و مشارکت بیشتر در رابطه‌تان داشته باشند.

اگرچه همواره نشان داده شده که مردان از ازدواج خارج می‌شوند یا زن مورد علاقه خود را ترک می‌کنند، اما برعکس این موضوع نیز صادق است. طبق گزارش انجمن جامعه شناسی آمریکا، بیش از دو سوم طلاق ها توسط زنان آغاز می شود.

در میان زنان تحصیلکرده دانشگاهی، این تعداد به 90 درصد می رسد. هنگامی که محققان با زنان شرکت کننده در این مطالعه صحبت کردند، اکثر آنها موافق بودند که احساس می‌کردند هر کاری در حد توان خود برای اصلاح رابطه انجام داده‌اند، اما آماده ترک آن هستند زیرا هیچ چیز از طرف شریک زندگی‌شان تغییر نکرده است. این رفتار به عنوان سندرم همسر تنها نام برده می شود.

همسرانی که این سندرم را دارند همین داستان را تعریف می کنند. ازدواج شروع شد و همسر نقش مراقب رابطه را بر عهده گرفت. او مسئول شروع مکالمه معنادار، برنامه ریزی برای قرارهای شبانه، برنامه ریزی گردش های اجتماعی و حفظ رابطه عاشقانه با شریک زندگی اش بود.

این برای مدتی جواب داد، اما با گذشت زمان و پایان مرحله ماه عسل، او بیشتر غرق در زندگی واقعی با مسائل مالی، درگیری های خانوادگی و داشتن و تربیت فرزندان شد. او شروع به احساس کرد که انگار در این رابطه تنها است و بار کلی همه چیز را به دوش می کشد.

این تحقیق نشان می‌دهد با شایع‌تر شدن مسائل مربوط به کار، خانواده و پول، همسران دور از خانه شروع به فشار دادن شریک زندگی خود برای تعامل بیشتر، برقراری ارتباط می‌کنند و زمانی که توجهی که به شدت به آن نیاز داشتند، از او انتقاد می‌کنند.

اگر او ساکت بود و خشمگین می شد، شوهرش اغلب فکر می کرد همه چیز خوب است و زمانی که یک روز همسرش از آنجا رفت در شوک کامل بود. اکثر شوهران حاضر در مطالعه تحقیقاتی مات و مبهوت بودند و به محققان می‌گفتند اصلاً نمی‌دانستند همسرشان خوشحال نیست و حتی نمی‌دانند چه اشتباهی انجام داده‌اند.

از آنجا که هم وکلا و هم مشاوران به طور مکرر این پدیده را مشاهده می کنند، مهم است که قبل از ازدواج انتظارات خود را از یکدیگر به اشتراک بگذارید و از مسئولیت خود در ازدواج آگاه شوید. اگر احساس می کنید که همسرتان ممکن است به فکر دور شدن باشد، تغییر این چهار رفتار تاثیر زیادی در کمک به شما دو نفر خواهد داشت که احساس ارتباط و مشارکت بیشتر در رابطه خود داشته باشید.

1. اگر شما همسری هستید که می‌خواهید ترک کنید، تجدید نظر کنید و بدانید که طلاق همیشه راه‌حل نیست. اگر فرزند دارید، طلاق هرگز آسان نیست و ارزش آن را دارد که تا زمانی که کمک حرفه ای دریافت نکرده اید، آن را رها نکنید.

ازدواج شما ممکن است غیرقابل ترمیم به نظر برسد، اما باید به خودتان و فرزندانتان کمک کنید تا ببینید آیا یک درمانگر می تواند به شما کمک کند اوضاع را تغییر دهید.حداقل می توانید با دانستن اینکه تلاش کرده اید آن را ترک کنید.

2.  همسر خود را در اولویت قرار دهید. اگر همسرتان از عدم ارتباط کافی شاکی است، به جای اینکه حالت تدافعی بگیرید، سپاسگزار باشید، به او بگویید از اینکه «ما» را رها نکردی متشکرم. گوش کنید و با او وقت بگذرانید و به او توجه کنید.

3. هیچکس صمیمیت را بدون ارتباط نمی خواهد. اگر همسرتان از پیشرفت های شما استقبال نمی کند، ممکن است به این دلیل باشد که احساس می کند شما او را نمی بینید مگر اینکه صمیمیت بخواهید.

او ممکن است شما را از نظر عاطفی ترک کرده باشد. نشان دهید به او اهمیت می دهید، به جای صحبت کردن در مورد آنها تغییراتی را که او خواهد دید ایجاد کنید و سعی کنید او را متقاعد کنید که به ازدواج فرصت دیگری بدهد.

4. در مورد انتظارات خود از یکدیگر و ازدواج تان صحبت کنید. وقتی ازدواج می کنید، انتظاراتی دارید و شریک زندگی تان هم همینطور. قبل از ازدواج در مورد این موارد صحبت کنید و مطمئن شوید که هر دو در مورد 50/50 کارهای خانه به توافق رسیده اید. هیچ کس نمی تواند یا نباید همه آن را انجام دهد.  در خانواده هایی که وظایف زناشویی فقط بر عهده همسر است، کینه و عصبانیت حاصل می شود. لازم است هر دو شریک به طور مساوی در ایجاد یک ازدواج مشارکت کنند.

پایان ازدواج همیشه دشوار است. با این حال، اگر آن شریکی هستید که بعد از ترک همسرتان باقی می‌ماند، زمان خالی یا گیج‌کننده‌تر وجود ندارد، به خصوص اگر آن را ندیده باشید. به طور مکرر با شریک زندگی خود در مورد احساسش صحبت کنید، وقتی شکایت می کند به او گوش دهید و با او همکاری کنید تا راه هایی را برای حل مسائلی که باعث اختلاف می شود برنامه ریزی کنید. شما یک تیم هستید و سلامت تیم به توانایی شما در صحبت صادقانه و آشکار با یکدیگر بستگی دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان