فیلم / اگر باهوش هستید ببینید چه نوع هوشی دارید

خط سلامت:هوش اغلب با عملکرد در امتحان یا نمرات در مدرسه تعریف می شود،اما می دانیم که فراتر از این چیزهاست.

فیلم / اگر باهوش هستید ببینید چه نوع هوشی دارید

آیا تا به حال احساس کرده اید که به اندازه کافی با هوش نیستید؟ زیرابا یک مسئله ریاضی دست و پنجه نرم می کنید یا نمی توانید یک مقاله کامل بنویسید؟همانطور که مشخص است، باهوش بودن بسیار بیشتر از هوشمندی آکادمیک به تنهایی است.

آیا می دانستید که 9 نوع هوش وجود دارد؟ آنها توسط یک روانشناس رشدی به نام هاوارد گاردنر در سال 1983 پس از اینکه متوجه شد مهارت های نرم به عنوان هوش بهتر شناخته می شوند، مفهوم سازی شدند.

به گزارش خط سلامت بدون شک، این بدان معنی است که شما واقعا به نوعی باهوش هستید. همه ما در زمینه های مختلف نقاط قوتی داریم، با این حال این به شما بستگی دارد که این پنانسیل را تقویت کنید. بالاخره استعداد هوش همراه با تلاش است! با تمرکز بر نقاط قوت خود، می توانید از هوش خود نهایت استفاده را ببرید.

بنابر این بیایید به درون چیزهای روشنگری که استعدادهای شمامی توانند در مورد هوش شما آشکار کنند، شیرجه بزنیم! هوش منطقی-ریاضی

شاید واضح ترین نوع از نه نوع هوش، هوش منطقی-ریاضی باشد که به توانایی فرد در حل مسائل ریاضی، تشخیص روندها و الگوها و درک روابط اشاره دارد. اگر فردی از هوش منطقی-ریاضی برخوردار باشد، به این معناست که نظم و ترتیب در فرآیند تفکر او بسیار نقش دارد و می تواند به صورت مفهومی و انتزاعی فکر کند.

 هوش زبانی

هوش زبانی توانایی افراد را در استفاده موثر از کلمات می سنجد. این لزوماً به معنای یادگیری زبان دیگر نیست، کسی که منحصراً از یک زبان به طور ماهرانه استفاده می کند، همچنان می تواند هوش زبانی داشته باشد. توانایی استفاده از کلمات مناسب و بیان منظورتان یک نوع مهارت منحصر به فرد از هوش است که می تواند در چندین سناریو مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

 هوش بین فردی

هوش بین فردی یا هوش هیجانی به پیوند بین هوش و احساسات اشاره دارد. فردی با هوش بین فردی در درک احساسات دیگران و خواندن انگیزه های آنها خوب است، این می تواند به مهارت های ارتباط کلامی و غیرکلامی مرتبط باشد.

 هوش درون فردی

هوش درون فردی به خودآگاهی و توانایی افراد در درک خود اشاره دارد. آیا می دانید چه احساسی دارید و چرا آن را احساس می کنید؟ هوش درون فردی همچنین شامل قدردانی و احترام گذاشتن به شرایط انسانی است، به طور کلی با دیگران به گونه ای رفتار کنید که دوست دارید خودتان با شما رفتار کنند.

هوش موسیقایی

هوش موسیقایی خود توضیحی ترین نوع هوش در بین 9 نوع هوش است، این هوش به توانایی فرد در حس ریتم و صدا و استفاده از آن برای ایجاد موسیقی اشاره دارد.

هوش بصری- فضایی

هوش بصری – فضایی به توانایی افراد برای مشاهده یا تجسم جهان در سه بعد آن اشاره دارد.

 هوش جسمانی- حرکتی

هوش جسمی- حرکتی به هماهنگی ذهن و بدن اشاره دارد و در ورزشکاران بسیار مهم است. توانایی ورزشی اغلب به عنوان هوش شناخته نمی شود، اما هوش حرکتی بر اساس توانایی فرد در استفاده از جسم خود برای دستکاری اشیا و سایر عناصر اطراف خود اندازه گیری می شود.

 هوش طبیعت گرا

هوش طبیعت گرا به توانایی خواندن و درک طبیعت اشاره دارد. حساسیت به عناصر غیر زنده همه موجودات زنده "طبیعت هوشمند" تلقی می شود.

 هوش وجودی

هوش وجودی به حساسیت عمیق و توانایی افراد برای رسیدگی به سوالات عمیق مانند معنای هستی اشاره دارد، این هوش یکی از پیچیده ترین نوع از نه نوع هوش است که در تحقیق گاردنر فهرست شده است. افراد با هوش وجودی نه تنها در مورد این سؤالات جدی صحبت می کنند، بلکه برای یافتن پاسخ نیز تلاش می کنند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان