7 راز پشت یک استدلال موفق در اختلاف نظر

خط سلامت: اغلب احساسات در اختلاف نظر دخیل هستند و در این شرایط برقراری ارتباط منطقی و واضح می تواند دشوار باشد.

7 راز پشت یک استدلال موفق در اختلاف نظر

بسیاری از ما به بحث به عنوان یک بحث منفی نگاه می کنیم، اما در واقع، اختلاف نظر یک شکل حیاتی ارتباط است. پس کلید یک استدلال موفق چیست؟

به گزارش خط سلامت دکتر کرستی میلر روانشناس معتقد است داشتن یک بحث سازنده مهارتی است که باید آن را بیاموزیم.

می‌توان به راحتی سرزنش کرد، چیزهایی را گفت که منظورمان نیست و اوضاع را تشدید کرد. با این حال، با گوش دادن واقعی به نظرات دیگران، یاد می گیریم ممکن است نظرمان تغییر کند.

آیا نیاز به استدلال است؟

برایان کاستلو، کارشناس روابط، توضیح می‌دهد: وقتی بحثی پیش می‌آید، استانداردهای خود را توضیح می‌دهید و اینکه چگونه آنها برآورده نمی‌شوند. تنها چیزی که می تواند از آن تجربه بیرون بیاید تغییر است، چه آن تغییر خوب باشد یا بد.

اولین راه حل ممکن این است که یکی از افراد در اختلاف نظر ممکن است تغییر کند تا استانداردهای دیگری را برآورده کند و رابطه رشد کند. گزینه دوم این است که هر دو طرف تغییر خواهند کرد و رابطه به بلوغ و رشد ادامه خواهد داد. گزینه سوم و نهایی یکی است، یا هر دو طرف کنار خواهند رفت زیرا استانداردهای آنها هرگز مطابقت نخواهد داشت و رابطه به پایان می رسد. همانطور که می بینید در همه این موقعیت ها تغییر رخ می دهد و برای اینکه تغییر اتفاق بیفتد باید یک دوره بی ثباتی وجود داشته باشد.

کلید یک استدلال موفق چیست؟

در اینجا قوانین طلایی برای مبارزه عادلانه را بخوانید

حل تعارض

استدلال: چگونه تعارض را به طور مسالمت آمیز حل کنیم.

اگر خود را در مشاجره می بینید، آرام بمانید

اگر کسی مایل به شرکت در بحث سازنده نیست، آن را ترک کنید. گفتن چیزی شبیه به "بیایید وقتی هر دو احساس آرامش می کنیم در این مورد بحث کنیم" با نشان دادن اینکه می خواهید یک بحث سازنده داشته باشید، وضعیت را سخت می کند.

به علاوه، از سرزنش صرفاً طرف مقابل به خاطر سازنده نبودن خودداری می کند. از صدای بلند گرفته تا کوبیدن در، وقتی بحثی به این سطح برسد، بعید است که چیزی حل شود.

وقتی فردی آنقدر عصبانی است که صدایش را بلند می کند، بدن پر از هورمون استرس یعنی کورتیزول می شود. 

نیت کلیدی است

آیا می دانید از این اختلاف نظر به چه چیزی می خواهید برسید؟ هدف نهایی چیست؟ برای اینکه یک بحث امیدی به حل شدن داشته باشد، باید راهی برای حل اختلاف داشته باشد.

به خطر افتادن

اگر مسیر بزرگراه باشد، بسیاری از مردم بزرگراه را انتخاب خواهند کرد. زندگی در روابط به ندرت در مورد درست و غلط است و اغلب در مورد سازش و توافق است. خیلی آسان است که مشکل را فقط از منظر خود ببینید، اما اگر بتوانید به عقب برگردید و آن را از دید طرف مقابل نیز ببینید، سودمند است.

سعی کنید فرافکنی نکنید

طرف مقابل افکار و نظرات خود را دارد، بنابراین با گفتن اینکه چگونه فکر می کند یا احساس می کند، او را به حالت نبرد می فرستد.

آیا مشکل بزرگتری وجود دارد؟

اغلب اگر شریک زندگی خود را به خاطر بیرون نبردن سطل زباله منفجر می کنید، به این دلیل است که مشکل بسیار عمیق تری وجود دارد. 

فقط مسئول رفتار خود هستید

اگر برای تغییر نظر کسی وارد بحث شوید، ممکن است نیت شما نتیجه معکوس داشته باشد. نتیجه نهایی احتمالاً این است که او تمایل بیشتری به مقاومت دارد. سعی کنید تنها عقیده و رفتاری را که واقعاً می توانید تغییر دهید، خودتان بپذیرید. هدف شما باید رسیدن به نقطه ای از درک متقابل با طرف مقابل باشد، نه اینکه بخواهید نظر او را تغییر دهید.

همدلی نشان دهید

همدل باشید، حتی اگر با نتیجه گیری های آنها موافق نیستید، نشان دهید که درک می کنید چرا آنها به آنچه انجام می دهند اعتقاد دارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان