6 راه برای تقویت هورمون ها و حل مشکل هورمون ها

خط سلامت: ریزش مو، خستگی، پوست بد، اضطراب، افزایش وزن و مشکلات حافظه تنها برخی از مشکلاتی هستند که در صورت کمبود سلامت هورمونی ممکن است با آن مواجه شوید.

6 راه برای تقویت هورمون ها و حل مشکل هورمون ها

هورمون ها آیا می توانند مقصر مشکلات سلامتی شما باشند؟ در اینجا نحوه درک هورمون های خود و شش راه برای تقویت هورمون آورده شده است.

سلامت هورمون

به گزارش خط سلامت هورمون‌ها بر بسیاری از تغییراتی که در دوران یائسگی می‌بینیم تأثیر می‌گذارند. هورمون‌های زیادی در بدن ما وجود دارند که به عنوان پیام‌رسان شیمیایی بین سلول‌های مختلف در قسمت‌های مختلف بدن عمل می‌کنند.

آنها برای تنظیم عملکردهای ضروری مانند رشد، رشد، متابولیسم و ​​عملکرد جنسی بدن حیاتی هستند. هورمون‌ها همچنین بر نحوه استفاده و ذخیره انرژی بدن تأثیر می‌گذارند و حجم مایعات و سطوح نمک و قند خون را کنترل می‌کنند.

هورمون ها مسئول فراز و نشیب هایی هستند که در دوران یائسگی احساس می کنیم. هر گونه اختلال در تنظیم هورمون‌های ما می‌تواند بر این فرآیندها تأثیر بگذارد و می‌تواند باعث خرابی نه تنها در بدن ما، بلکه سبک زندگی گسترده‌تر ما شود.

سلامت هورمون ما بر طیف وسیعی از عملکردهای بدن ما تأثیر می گذارد.

هورمون ها مولکول های پیام رسان هستند که با بخش ها و بافت های مختلف بدن ما ارتباط برقرار می کنند. آنها اشتها، ریتم شبانه روزی، رشد، سلامت استخوان، خلق و خو، سطح انرژی، متابولیسم، میل جنسی، خواب، حافظه، سیستم ایمنی و بسیاری از عملکردهای مهم دیگر را کنترل می کنند.

حمایت از سلامت هورمون

دکتر مندی لئونهارت توصیه می‌کند: حمایت از هورمون‌های ما از روده شروع می‌شود، زیرا دستگاه گوارش با سطح هورمون‌ها مرتبط است.

همچنین داشتن آگاهی بیشتر از اینکه چگونه استرس، رژیم غذایی نامناسب و روابط سمی می تواند بر سلامت جسمی و روانی ما تأثیر بگذارد، می تواند بسیار مفید باشد.

ردیابی واکنش ما به فعالیت‌ها، غذاها و عوامل محیطی خاص می‌تواند کمک کند تا بفهمیم چه چیزی مفید است و چه چیزی مفید نیست.

در زنان بالای 40 سال و گاهی حتی جوان‌تر، تغییرات در طول یا دفعات سیکل قاعدگی می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که عملکرد تخمدان در حال کاهش است و ممکن است نشان‌دهنده این باشد که یک زن به سمت یائسگی حرکت می‌کند.

برخی از زنان در دوران یائسگی ممکن است هنوز چرخه های منظمی داشته باشند، اما ممکن است علائم دیگری را تجربه کنند که بر سلامتی او تأثیر می گذارد مانند افزایش اضطراب یا خلق و خوی ضعیف.

اگر مشکلی در هورمون ها وجود دارد، چه کار باید کرد؟

اولاً داشتن دفترچه علائم یک ابزار بسیار مفید است. ردیابی علائم، در طول روز یا ماه، می تواند به پزشکان در تشخیص کمک کند. اغلب آزمایش خون و سایر تحقیقات ممکن است مورد نیاز باشد.

دکتر مندی لئونهارت می دهد: تغییرات در بهزیستی و عملکرد عمومی ممکن است ناشی از یک مشکل هورمونی اساسی باشد.

به ویژه علائمی مانند کاهش یا افزایش ناگهانی وزن، کمبود انرژی، ریزش مو یا رشد مو در مکان‌های غیرمعمول، مشکلات خواب، تشنگی بیش از حد و بثورات پوستی غیرعادی باید توسط پزشک بررسی شود.

 چند راه ساده برای سلامت هورمون 

سلامت روده خود را بهبود بخشید

روده سالم می تواند اضطراب و افسردگی را کاهش دهد. خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات مختلف و فیبر می تواند از میکروبیوم روده سالم حمایت کند.

فیبر نوعی پری بیوتیک است که باکتری های مفید روده ما را تغذیه می کند. اجتناب از شکر تصفیه شده و غذاهای فوق فرآوری شده با مقدار زیادی افزودنی مصنوعی نیز مفید است.

استرس را کاهش دهید

آرامش مناسب احتمالا قوی ترین راه برای کمک به هورمون ها است. با کاهش هورمون های استرس، همچنین تأثیر مثبتی بر بسیاری از سیستم های غدد درون ریز دیگر می گذاریم.

حذف الکل 

اگر فکر می‌کنید با هورمون‌های تان مشکل دارید، عاقلانه است از الکل اجتناب کنید، زیرا این یک مختل کننده هورمون شناخته شده است.

ورزش

همچنین از طریق ترشح اندورفین به سلامت روان کمک می کند. به علاوه، به خواب کمک می کند.

بهداشت خواب خود را بهبود بخشید

کاهش قرار گرفتن در معرض نورهای روشن (مانند صفحه نمایش تلفن) به بدن کمک می کند ملاتونین تولید کند. می توانید با رفتن به رختخواب و بیدار شدن در ساعت مشخصی هر روز به ریتم شبانه روزی خود کمک کنید.

محیط طبیعی

گذراندن زمان در یک محیط طبیعی به سطح ویتامین D کمک می کند و باعث تحریک هورمون های شادی در مغز می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان