این رژیم غذایی بدون محدودیت آخرین حرف را برای زندگی خوب می زند+ متخصص امریکایی چه گفت

خط سلامت: غذاهایی که رژیم پگان را تشکیل می دهند سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. همچنین می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

رژیم غذایی پگان چرا از اهمیت بیشتری در بین بقیه رژیم های غذایی برخوردار است؟

به گزارش خط سلامت فکر نمی کنید که اصطلاحات «وگان» و «پالئو» به طور طبیعی با هم همخوانی دارند. یکی، یک سبک زندگی «پاک زندگی» که در آن طرفداران قصد دارند تا حد امکان آسیب کمتری به حیوانات و کره زمین وارد کنند.

دیگری، رویای یک گوشتخوار، با گوشت و چربی کافی برای سرخ شدن یک پادشاه قرون وسطایی. رژیم غذایی "پگان" را وارد کنید. ترکیبی از اصول عشق وگانیسم به غذاهای کامل و گیاهی، با گوشت های بدون چربی و چربی های سالم که پیروان رژیم سرخپوشان به آن ها اشاره می کنند که به آنها انرژی و سیری می دهد.

دکتر مارک هیمن ، نویسنده رژیم پگان و بنیانگذار رژیم می گوید: این دو نسخه افراطی از تغذیه خوب بیشتر با یکدیگر مشترک هستند تا رژیم غذایی سنتی غربی آنها فقط در یک چیز متفاوت هستند و آن جایی است که پروتئین خود را از آن دریافت می کنید. حیوانات یا حبوبات و غلات. چیزهای دیگر یکسان است غذای کامل، غذای واقعی، بدون لبنیات، قند کم، مقدار زیادی آجیل و دانه‌ها، میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ، چربی‌های خوب.

دکتر هایمن از بهترین بخش‌های هر دو رژیم غذایی استفاده کرد تا راهی برای غذا خوردن ایجاد کند که مبتنی بر اصول پزشکی عملکردی باشد - رویکردی که بر شناسایی و پرداختن به علت اصلی بیماری تمرکز دارد - و به نظر او بهترین است. روشی برای غذا خوردن برای به حداکثر رساندن سلامتی، نشاط و طول عمر.

غذاهایی که رژیم پگان را تشکیل می دهند سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. همچنین می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

در رژیم پگان چه می خورید؟

هنگام شروع هر رژیم غذایی جدید، تشخیص اینکه دقیقاً چه چیزی باید بخورید و چه چیزی نباید بخورید دشوار است. این یک رژیم غذایی نیمه گیاهی و نیمه سرخپوشان است، بنابراین شما بیشتر غذاهای گیاهی را با غذاهای دریایی و گوشت هایی مانند مرغ می خورید اما تقریباً به عنوان چاشنی استفاده می شود، بنابراین بخش های بسیار کمی از مرغ و گوشت استفاده می شود.

دریافت آمینو اسیدهای کافی بدون ترکیب منابع مختلف پروتئین برای گیاهخواران دشوار است و همچنین دریافت امگا 3 کافی - موجود در ماهی سالمون و سایر ماهی های روغنی - برای آنها سخت است.

دکتر گابریل مکالی ، مدیر پزشکی در مرکز سلامت زنان لندن می گوید: این یک رژیم غذایی مد روز نیست، بلکه یک سبک زندگی است.

در پگان چی بخورید؟

چربی های سالم مانند آجیل، دانه ها، آووکادو

غذاهای دریایی 

گوشت، مرغ و تخم مرغ ارگانیک 

بسیاری از غذاهای گیاهی سبزیجات و میوه های فراوان

از چه چیزی باید اجتناب کرد

قندهای اضافه شده

گلوتن

لبنیات

سویا

افزودنی های شیمیایی، شیرین کننده ها، رنگ ها، GMO ها و غیره.

سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی و برخی غلات کامل محدود هستند

فواید و مشکلات چیست؟

به طور طبیعی یک رژیم غذایی با غذاهای غنی از مواد مغذی با برخی از مزایای سلامتی همراه خواهد بود. رژیم غذایی باعث افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات می شود که برخی از متنوع ترین غذاها از نظر تغذیه هستند. آنها مملو از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و مواد مغذی گیاهی هستند که نشان داده شده است از بیماری جلوگیری می کند و استرس اکسیداتیو و التهاب را در بدن کاهش می دهد.

رژیم پگان همچنین مصرف غذاهای با شاخص گلیسمی پایین (GI پایین) را تشویق می کند. شاخص گلیسمی سیستمی است که نحوه افزایش سطح گلوکز خون را توسط غذاهای مختلف اندازه گیری می کند. رژیم غذایی سرشار از غذاهای کم GI می تواند به ثبات قند خون کمک کند که می تواند تأثیر مثبتی بر سطح انرژی، التهاب سیستمیک و تعادل هورمونی داشته باشد.

پگانیسم همچنین بر اهمیت خوردن چربی های سالم، از جمله غذاهای سرشار از چربی های غیراشباع و تک اشباع مانند ماهی، آجیل، دانه ها و آووکادو تاکید می کند.

مصرف غذای فرآوری شده نیز در رژیم پگان محدود شده است. رژیم های غذایی کم چربی اشباع شده و غذاهای فرآوری شده به طور مثبت با سلامت قلبی عروقی و سلامت کلی مرتبط است.

 علیرغم این افزایش سلامتی، این تغییر سبک زندگی می تواند با برخی از افت ها نیز همراه باشد. زمانی که گروه های اصلی غذایی را حذف می کنید، همیشه خطر کمبود برخی مواد مغذی کلیدی وجود دارد. بسته به اینکه دقیقاً چگونه از رژیم غذایی پگان پیروی می کنید، ممکن است ویتامین B12، آهن یا کلسیم کافی مصرف نکنید.

اگر حبوبات و لبنیات تخمیر شده را محدود می کنید، ممکن است بر میکروبیوم روده تأثیر منفی بگذارد، زیرا این غذاها به عنوان تغذیه باکتری های «خوب» روده شناخته شده اند. یک میکروبیوم متنوع روده با مزایای سلامتی و طول عمر مرتبط است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان