فیلم / چگونه یک رابطه ناسالم شما را افسرده می کند؟

خط سلامت:عشق می تواند یک شمشیر دو لبه باشد، گاهی باعث می شود بیشتر از آنچه فکرش را می کردیم احساس زنده بودن کنیم و گاهی اوقات ما را اذیت می کند.

فیلم / چگونه یک رابطه ناسالم شما را افسرده می کند؟

حقیقت تاسف بار این است که برخی افراد برای رابطه آماده نیستند و ممکن است بهترین نیت شما را در ذهن نداشته باشند.

به گزارش خط سلامت، پذیرش اینکه شریک زندگی شما در افسردگی شما نقش دارد دشوار است، به خصوص اگر به شدت می خواهید همه چیز درست شود. در اینجا چند نشانه وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

- برای رسیدن به اهداف مشترک با هم کار نمی کنید

هیچ چیز بدتر از شریکی نیست که از رویاهای شما حمایت نمی کند.اگر کسی شما را از رسیدن به اهدافتان باز می دارد ، دیری نمی گذرد که احساس افسردگی می کنید. شما و شریک زندگیتان ممکن است به چیزهای کاملاً متفاوتی علاقه مند باشید، اما همچنان می توانید برای ارتقاء خود تلاش کنید. اگر شریک زندگی شما مانند شما هدف گرا نیست، ممکن است احساس کنید که شریک زندگی تان شما را مجبور می کند بین رابطه و رویاهایتان یکی را انتخاب کنید.

- نمی توانید از نظر عاطفی با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید

یکی از بهترین بخش های رابطه، آسیب پذیر بودن و صادق بودن با احساسات است. قوی ترین شرکا در سطح عاطفی عمیق با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. بنابراین هنگامی که این ارتباط عاطفی درهم یا مخدوش به نظر می رسد، هر دو طرف احساس سردرگمی و گمشده می کنند. گاهی اوقات افراد از نظر احساسی سازگار نیستند. اگر متوجه شدید که تمایل بیشتری به صحبت در مورد احساسات خود نسبت به شریک زندگی خود دارید، ممکن است باعث شود که احساس نارضایتی و سوء تفاهم کنید.

-افسردگی شریک زندگی شما ممکن است مسری باشد

آیا افسردگی واقعا مسری است؟ محققان سعی کرده اند به این سوال پاسخ دهند و به نتایج فوق العاده جالبی رسیده اند یک مطالعه به بررسی هم اتاقی های دانشگاه پرداخت و نشان داد که دانش آموزان با ورود هم اتاقی افسرده جدید شروع به تجربه علائم افسردگی کردند. مطالعه دیگری روی موش ها با نتایج مشابه انجام شد.

افسردگی در گروهی از موش‌ها ایجاد شد و وقتی موش‌های شاد جدید به قفس معرفی شدند، به سرعت همان علائم افسردگی را ایجاد کردند. بنابراین، آیا ممکن است به افسردگی شریک زندگی خود مبتلا شوید ؟ با توجه به تحقیقات انجام شده، احتمال محتمل به نظر می رسد.

- رابطه شروع به سوء استفاده می کند

سوء استفاده یکی از واضح ترین دلایل افسردگی در روابط است، همچنین بسیار شایع تر از آنچه مردم تصور می کنند، به خصوص در میان زنان است. حجم زیادی از آزارهایی که توسط زنان تجربه می شود گزارش نمی شود.

تخمین زده می شود که بین 18 تا 36 درصد از زنان در طول زندگی خود نوعی سوء استفاده از رابطه را تجربه کرده اند و به طور قابل پیش بینی، سوء استفاده از رابطه یکی از شایع ترین علل افسردگی است. این آزار می تواند فیزیکی، عاطفی یا روانی باشد.

صرف نظر از اینکه چه شکلی دارید، باید به دنبال حمایت از عزیزان خارج از رابطه خود باشید به یاد داشته باشید که قدر زمان خود را بدانید و برای احساس ارزشمندی قوی تر به شریک زندگی خود متکی نباشید.

- فقدان کامل ارتباط

فقدان ارتباط یکی از شایع ترین دلایل شکست در روابط است و اگر نتوانید با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید، ممکن است در نتیجه علائم افسردگی را احساس کنید جالب توجه است، یک مطالعه اخیر نشان داد که مهارت های اجتماعی ضعیف و افسردگی با هم مرتبط هستند. مهم نیست که کدام شریک مهارت های ارتباطی ندارد، روابط احتمالاً در نتیجه باعث افسردگی یک یا هر دو شریک می شود.

- رابطه شما تکامل یافته و نیازهای شما تغییر کرده است

روابط پر از لحظات جادویی است، بیشتر در مرحله ماه عسل، ما اغلب آرزو می کنیم که این لحظات برای همیشه ادامه داشته باشند. با این حال، افراد تغییر می کنند و شرکای خود راحت می شوند. 

با گذشت سالها، ممکن است خود را در رابطه با شخص کاملا متفاوتی بیابید. شریک زندگی شما ممکن است نیازهای متفاوت، اولویت ها و انتظارات متفاوتی داشته باشد. این نوع تکامل در روابط نه تنها اجتناب ناپذیر است، بلکه سالم است.

مشکلات تنها زمانی به وجود می آیند که شرکای ما نتوانند انتظارات در حال تغییر ما را برآورده کنند. اگر جدا از شریک زندگی خود شروع به رشد کنید، اشکالی ندارد. فقط به این دلیل که آنها در گذشته یک مسابقه عالی به نظر می رسیدند، به این معنی نیست که ما باید به کسی که با ارزش های گذشته ما همسو است، پایبند باشیم.

- احساس می‌کنید در رابطه گیر کرده‌اید، حتی اگر می‌دانید که نتیجه نمی‌دهد

خوب، پس رابطه تان شما را افسرده می کند، پس چرا ترک نمی کنید؟ در طول سال‌ها، محققان تلاش کرده‌اند تا دریابند چرا افراد در روابط رضایت‌بخش باقی می‌مانند و نظریه‌های جالبی را ارائه کرده‌اند.

مطالعات اولیه ادعا می‌کنند که زوج‌ها به این دلیل با هم می‌مانند که فکر می‌کنند کسی بهتر از این را پیدا نمی‌کنند یا از عدم قطعیت جدایی می‌ترسند. اما محققان مدرن معتقدند که این موضوع بسیار شخصی تر است.

یک مطالعه جدید نشان داد که افراد ممکن است در کنار هم بمانند زیرا شریک زندگی آنها بسیار فداکار است یا به فکر رفاه یکدیگر نیست. اگر شریک زندگی شما در مورد چیزهایی مانند، من نمی توانم بدون تو زندگی کنم یا تو تنها چیز خوبی در زندگی من هستی می گوید، می تواند فشار زیادی به شما وارد کند تا او را راضی نگه دارید. این نباید باعث شود که در صورت تجربه رفتارهای خاص و بدرفتاری را بپذیرید.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان