فیلم/ هیپنوتیزم سرگرمی است یا روانشناسی؟

خط سلامت:برای مدت طولانی، هیپنوتیزم یک نکته محبوب در تجارت سرگرمی بوده است در حالی که اغلب به عنوان یک حالت خلسه خواب مانند توصیف می شود.

فیلم/ هیپنوتیزم سرگرمی است یا روانشناسی؟

  هیپنوتیزم به عنوان حالتی بیان می شود که با توجه متمرکز مشخص می شود .تلقین شدید و تخیل بالا اغلب با خیال پردازی مقایسه می شود.

به گزارش خط سلامت ، وقتی کاملاً هوشیار هستید، اما بیشتر محرک‌های حواس‌پرتی اطرافتان را تنظیم می‌کنید.

یک نظریه نشان می‌دهد که هیپنوتیزم راهی برای دسترسی مستقیم به ضمیر ناخودآگاه شخص است، اما این به چه معناست؟

 به طور معمول، شما فقط از فرآیند فکر در ضمیر خودآگاه آگاه هستید، به این معنی که شما آگاهانه به مشکلاتی فکر می کنید که درست در مقابل شما قرار دارند و به این فکر می کنید که کلیدهای خود را کجا گذاشته اید، یا چه رنگی بپوشید. به این شکل ذهن ناخودآگاه شما مشکلات را با دسترسی به اطلاعاتی که از طریق ضمیر ناخودآگاه خود نیاز دارید، حل می کند.

جالب اینجاست که ضمیر ناخودآگاه شما اطلاعات را بدون آگاهی شما از پردازش فکر به دست می‌آورد. این طور است که شما ایده ای ناگهان به سرتان می زند.  ضمیر ناخودآگاه شما همان "تفکر" در پشت صحنه است و در طول هیپنوتیزم، ضمیر ناخودآگاه مستقیماً در معرض هیپنوتیزم کننده قرار می گیرد.

  به همین دلیل است که شما احساس آزادی می کنید و ممکن است معنادارتر شود زیرا ذهن خودآگاه، اطلاعاتی را که دریافت می کنید فیلتر نمی کند. پیشنهادات هیپنوتیزور به نظر می رسد که مستقیماً از ناخودآگاه شما می آیند و نه از شخص دیگر.

این نظریه در جامعه روانپزشکی پذیرفته شده است. عمدتاً به این دلیل است که تمام ویژگی های اصلی حالت هیپنوتیزمی را توضیح می دهد، اما دیگران این پدیده را صرفاً به عنوان یک اثر دارونما به دلیل فشار اجتماعی و تأثیر هیپنوتیزورها می بینند که اغلب به اندازه کافی قوی است که افراد را متقاعد کند که باید به روش خاصی عمل کنند و در حالی که درک ما از هیپنوتیزم در قرن گذشته بسیار پیشرفت کرده است، این پدیده هنوز یک راز است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان