چه چیزی باعث آسیب به پلک چشم می شود؟

خط سلامت: خارش و پوسته پوسته شدن پلک ها معمولاً در اثر ملتهب لبه پلک (بلفاریت) یا خشکی چشم ایجاد می شود.

چه چیزی باعث آسیب به پلک چشم می شود؟

پلک چشم ها ممکن است به هم بچسبند و به سختی باز شوند، به خصوص وقتی از خواب بیدار می شوید. این شرایط می توانند آزاردهنده باشند، اما به ندرت جدی هستند.

چه چیزی باعث آسیب به پلک چشم می شود؟

آلرژی ها

به گزارش خط سلامت این موارد می توانند در برخی موارد پلک های شما را متورم کنند.

بلفاریت

این زمانی است که باکتری ها و پوسته های روغنی به قاعده مژه های شما وارد می شوند. می تواند پلک های شما را قرمز، متورم یا خارش کند و ممکن است بسوزد.

آسیب

اگر به چشم ضربه بخورید، خون می تواند زیر پلک شما جمع شود و منجر به تورم شود.

تحقیقات پیشین 

اولین سپر بلای چشم در برابر ضربه ها پلک چشم است که به صورت کبودی، پارگی، ورم و در نهایت به شکل عارضه ی عفونت، خودش را نشان می دهد.

لایه بعدی قرنیه و لایه بعدی عنبیه است .در انتهای کره چشم شبکیه یا پرده چشم را داریم که شبیه فیلم دوربین عکاسی عمل می کند و اگر آسیب ببیند، بینایی هم کاهش می یابد یا مختل می شود. روی کره چشم ما ملتحمه را داریم که شفاف است و رگ دارد و روی سفیده چشم را می پوشاند.

 بیماری های چشم که منجر به کاهش دید می شود

اول، بیماری آب مروارید، دوم لک قرنیه باعث کاهش دید در فرد می شوند.

 آسیب به چشم 

در ابتدا فرد شروع می کند به پلک زدن، بعد اشک ریزش روی می دهد که به این ترتیب چشم ضد عفونی شده و شستشو می شود.

البته افراد در این مرحله نباید چشم را دستکاری کنند و اگر با پلک زدن و شستشوی ساده چشم با آب تمیز، مشکل حل نشد، به مراکز جراحی چه دولتی و چه خصوصی مراجعه نمایند. چون دستکاری کردن، خراش قرنیه را تشدید می کند.

عوامل در دوران بارداری که منجر به ضایعات چشم جنین و نوزاد می شود

عوامل اکتسابی و ژنتیک، مصرف داروها در دوران بارداری و مواد غذایی. مادر باردار باید هردارویی را خودسرانه مصرف نکند و هنگام مصرف دارو دقت کافی را داشته باشد.

به محض به دنیا امدن نوزاد، معاینات چشمی در او انجام شود. زیرا بعضی از ناراحتی ها مانند آب مروارید مادرزادی و لک قرنیه مادرزادی باید در ۲۴ ساعت اول بعد از تولد عمل جراحی شوند در غیر اینصورت به ازای هر روز ۱۰/۱ از دیدشان کم خواهد شد.

بوتاکس کردن در ناحیه پیشانی

بله، اگر در نحوه تزریق دقت نشود و مواد سمی تزریقی به داخل ماهیچه، داخل رگ شود، فلج عضلات چشم و دوبینی ایجاد می کند. اگر سبب فلج ماهیچه بالابرنده چشم شود، افتادگی پلک رخ می دهد.

مواد شوینده، مواد پاک کننده، وسایل آرایشی کار با مژه، ناخن، سقوط از بلندی، وسایل بازی که بچه ها با انها کار می کنند. اولین ورزشی که منجر به آسیب چشمی می شود بدمینتون است و دومین آن بوکس است.

پیشگیری از آسیب های چشمی

استفاده از عینک معمولی در مزارع و باغبانی کردن در خانه می تواند موثر باشد. در هنگام نجاری و آهنگری از عینک محافظ استفاده شود که عدسی انها پلاستیکی است. بستن کمربند ایمنی در اتومبیل هنگام تصادفات از آسیب چشمی پیشگیری می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان