چند دقیقه پیاده روی جای قرص اعصاب را می گیرد؟

خط سلامت: ورزش تاثیرات مثبت جسمی و روانی دارد. پیاده روی یکی از ورزش های مفید است.

چند دقیقه پیاده روی جای قرص اعصاب را می گیرد؟

پیاده روی ورزش ساده ای است که در هر زمانی با کمترین امکانات قابل اجرا است.

به گزارش خط سلامت در زیر به بررسی فواید جسمی و روانی پیاده روی پرداخته شده است.

پیاده روی 

زمانی که فرد پیاده روی با سرعت معمولی دارد، ضربان قلب به ۷۰ تا ۱۰۰ ضربه در دقیقه می رسد. این امر باعث می شود تا سرعت جریان خون در بدن بیشتر شود.

به علاوه این که خون بیشتری به سمت عضلات پاها و دست ها حرکت می کند. به تدریج عضلات در اثر انقباض و انبساط گرم تر می شوند، در اثر این گرما حدود ۵ کیلوکالری انرژی در طی هر دقیقه سوخته می شود. 

پیاده روی و تمدد اعصاب

افراد در زمان ناراحتی و یا عصبانیت دوست داشته دارند یک پیاده روی ملایم در یک پارک یا فضای طبیعی داشته باشند تا احساس آرامش کنند.

اگر افراد به مدت ۲۰ تا ۴۵ دقیقه یک پیاده روی ملایم اما مستمر داشته باشند، در مغز ماده شیمیایی طبیعی به نام ایندورفین آزاد می شود که این ماده در ایجاد حس آرامش و تنظیم هورمون های استرس زایی مانند کورتیزول، انسولین نقش بسیار موثری خواهد داشت.

به این ترتیب حتی تا مدتی بعد از پیاده روی به دلیل وجود این ماده در بدن احساس خوبی خواهد داشت و از فشارهای روحی خبری نخواهد بود.

پیاده روی و خستگی 

برخی از خستگی بعد از مدتی پیاده روی شکایت می کنند. واقعیت آن است که خستگی بعد از انجام پیاده روی ناشی از عدم توجه به پیاده روی با سرعت مناسب می باشد.

اگر افراد در طول پیاده روی مرتب سرعت خود را زیاد و بلافاصله کم کنند یا این که پیاده روی بسیار آرامی مانند قدم زدن داشته باشند به راحتی در اواسط پیاده روی احساس خستگی خواهند کرد.

علت این امر آن است که ضربان قلب با کند و تند کردن سرعت راه رفتن تغییر آنی می کند و همین نوسان سرعت جریان خون را به همراه خواهد داشت که باعث می شود تا خون رسانی به تمامی عضلات درگیر در فعالیت پیاده روی به طور موثر صورت نگیرد و افراد بعد ازمدتی احساس خستگی کنند. اما در صورتی که با یک سرعت یکنواخت پیاده روی نمایند به هیچ عنوان خسته نخواهند شد.

پیشنهاد پزشکان 

پزشکان توصیه می کنند برای آن که افراد بهترین بهره را از پیاده روی ببرند، سعی کنند هر روز به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه یک پیاده روی با سرعت معمولی را در یک محیط غیر شیب دار انجام دهند. 

فراموش نکنند پیاده روی در محیط های با آلودگی هوا مناسب نیست و در صورتی که امکان پیاده روی در محیط های سالم و پارک ها را ندارند، از دستگاه های شبیه ساز پیاده روی (مانند تردمیل) برای انجام پیاده روی سالم در باشگاه های ورزشی یا خانه استفاده کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان