صحیح غذا خوردن ۹۰ درصد بر کاهش وزن تاثیر دارد

خط سلامت: یکی از اولین اقداماتی که برای کاهش وزن پیش می گیرید باید دانستن طرز صحیح غذا خوردن باشد چراکه تاثیر صحیح غذا خوردن در کاهش وزن حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد است.

صحیح غذا خوردن ۹۰ درصد بر کاهش وزن تاثیر دارد

یک متخصص تغذیه با تاکید بر غذا خوردن صحیح گفت: حدود ۸۰. تا ۹۰  درصد راه کاهش وزن تاثیر صحیح غذا خوردن است.

به گزارش خط سلامت ابراهیم فلاح  با توصیه به افراد مسن دارای اضافه وزن، بیان کرد: یکی از عوامل اضافه وزن بالا رفتن سن است که باعث افزایش بافت‌های چربی در بدن افراد و اضافه وزن و چاقی می‌شود.

وی با بیان اینکه گرسنه ماندن به مدت طولانی یکی از دلایل پرخوردی است، داشتن یک برنامه غذایی منظم از نظر سرعت و زمان غذا خوردن و متعهد بودن به آن را راه‌ حلی مناسب دانست و گفت: یک برنامه غذایی درست و منظم شامل صبحانه، میان‌وعده کنترل‌شده پیش از ناهار مانند میوه، وعده غذایی ناهار، میان‌وعده مختصر مانند سبزیجات پیش از شام، خوراکی سبک شام و یک لیوان شیر یا سایر خوراکی‌های رژیمی پیش از خواب است.

این متخصص تغذیه اظهار کرد: با توجه به اینکه چاقی و میزان کالری دریافتی بدن از مواد غذایی مصرف‌شده به مکانیسم بدن هم بستگی دارد و اشتهای زیاد، یکی از عوامل رعایت نکردن رژیم توسط افراد است. برنامه غذایی منظم در کنار تعداد وعده‌های بیشتر و با حجم و کالری کمتر، راهکار کلی و طبیعی برای کاهش وزن است که روشی غیر دارویی و طبیعی است.

راهکارهای کاهش اشتها

فلاحی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهای کاهش اشتها، مصرف یک لیوان آب یا سبزیجات پیش از ورود به وعده غذایی اصلی است. همچنین باید با آرامش و طمانینه غذا خورد، چراکه غذا خوردن سریع منجر به دریافت میزان بالایی از مواد غذایی می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: مصرف حجم زیادی از سبزیجات مانند کاهو، خیار، گوجه، انواع کلم، هویج و اسفناج به‌صورت خام یا پخته همراه با وعده غذایی باعث ایجاد حالت سیری می‌شود و کالری کمتری هم دریافت می‌شود.

وی درباره مصرف بی‌رویه روغن‌ها، گفت: استفاده بیش از حد روغن‌ها برای سرخ کردن و پخت و پز که امروزه در فرهنگ استان مشاهده می‌شود باید کنترل شود که افزون بر کاهش وزن منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود.

فلاحی با بیان اینکه هیچ‌یک از مواد و وعده‌های غذایی را نباید به طور کامل حذف کنیم، فرمول طبیعی کاهش وزن را کم کردن مواد غذایی به جز سبزیجات در کنار تحرک و فعالیت بدنی دانست و افزود: راهکار اصلی همیشه حذف وعده غذایی و رژیم گرفتن نیست، بلکه تاثیر صحیح غذا خوردن در کاهش وزن حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد است و ۱۰ تا ۲۰ درصد هم متعلق به فعالیت فیزیکی و داروهایی است که حتماً باید تحت نظر پزشک متخصص تجویز شوند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان